Ez a nap
A kampány ára
Az Állami Számvevőszék felhívja a figyelmet, hogy a választási eljárásról szóló törvény szerint a 2018. évi országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg hirdetési árjegyzékét az ÁSZ.nak megküldte.
Mi, mennyi?
Az ÁSZ a 2018. január 18-i határidőig beérkezett, politikai hirdetésekre vonatkozó hirdetési árjegyzékeket honlapján közzétette. Az ÁSZ felhívja a figyelmet, hogy több sajtótermék a megküldött árjegyzékében egyedi árkedvezmények lehetőségét tüntette fel, ezért az ÁSZ – az egységes jogértelmezés érdekében – a Nemzeti Választási Bizottság véleményét kérte ezek jogszabálynak történő megfelelőségéről.
A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (továbbiakban: Ve.) 148. §-a alapján választási kampányidőszakban politikai hirdetést csak azok a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény szerint sajtóterméknek minősülő és a hatósági nyilvántartásban szereplő orgánumok tehetnek közzé, amelyek hirdetési árjegyzéküket előzőleg megküldték az ÁSZ részére. Politikai hirdetés csak a nyilvántartásba vett árjegyzék által meghatározott ellenérték fejében közölhető.
Szigorú határidő
A törvényi előírások értelmében, az érintett sajtóorgánumok a 2018. évi országgyűlési választás előtti kampányidőszakra vonatkozó árjegyzékeiket 2018. január 18-ig juttathatták el az Állami Számvevőszékhez. Az ÁSZ a határidőben beérkezett hirdetési árjegyzékeket feldolgozta, és a törvényi előírásoknak megfelelően, sajtótermékek szerinti bontásban, a „Választás” menüpont alatt, 2018. január 26-án itt közzétette.
Az ÁSZ felhívja a sajtótermékek figyelmét, hogy a február 17-én kezdődő kampányidőszakban a törvényi előírás értelmében, az ÁSZ honlapján elérhető nyilvántartásban szereplő – nyomtatott és elektronikus – sajtótermékek tehetnek közzé politikai hirdetést.
Titkos párttámogatás kockázata
Az ÁSZ honlapján közzétett hirdetési árjegyzékek között több olyan is szerepel, amelyben a meghatározott egységes ellenérték mellett, egyedi felárak és árkedvezmények lehetőségét is feltüntették. Az ÁSZ ezért a Nemzeti Választási Bizottság véleményét kérte arról, hogy az egyedi felárak és kedvezmények lehetőségét feltüntető, de az azt igénybe vevők körét nem beazonosíthatóan tartalmazó árjegyzékek megfelelnek-e a jogszabályi követelményeknek, illetve közölhető-e politikai hirdetés az árjegyzékben feltüntetett feláras vagy kedvezményes áron.
Az Állami Számvevőszék felhívja a figyelmet arra, hogy az egyedi árkedvezmények felvethetik a tiltott párttámogatás kockázatát.
(Forrás: MTI/OS)
Szerző
Friss
- ‘Indul a mandula’ Nagyváradra – Magyar Péter 1 millió lépése a békéért és a nemzeti összefogásért
- Az éj sötétjében úgy ‘adódott’, hogy változik az adó – A nap -egyik- botránya
- Gábor György: Orbán nem azért hazudik, mert fél az igazságtól, hanem mert már nem is tud különbséget tenni a kettő között
- Az Orbán-Lánczi páros nagytakarítási ‘suvick’-listája a parlamenti ‘bátrak’ előtt
- Panyi Szabolcs: pár érdekes hasonlóság Orbán és Fico miniszterelnökök húzásaiban
- Tiltó tervezet a ‘jó, a rossz és a csúf’ energiaitalokról: amit lehet és amit nem 18 év alatt
- Kovács Zoltán és a ‘sokkszerű támadás’-vízió – Van még olyan Fidesz-potentát, aki nem nullázta le a renoméját?
- Pintérnek ez is sikerült: diploma nélkül is ‘játszhat orvosost’ a ‘magasan képzett egészségügyi szakdolgozó’
- ‘Orbán mai újabb hazugságbeszédével 2 bűncselekményt is elkövetett, feljelentem!’ – írta Magyar Péter
- A számolás nehézségei, avagy mennyi is az annyi a költségvetésben? – Aki így számol, azt nem érheti gáncs