Connect with us

Kerítésen innen

A kormány -Lázár- zsarolásának már csak egy szakszervezet áll ellen – Frissítve: már egy sem!

Megosztás

„Elmentünk a falig. A SZAKSZ kivételével, a mai napon minden kollektív szerződéskötő szakszervezet vagy aláírta a megállapodást vagy jelezte, hogy alá fogja azt írni. Ezzel az is eldőlt, hogy – amennyiben a Volánbusz Zrt. önállósága megszűnik, amit kvázi tényként rögzítettek az elmúlt hetekben – akkor érvényes lesz a három éves megállapodás, függetlenül attól, hogy a SZAKSZ mit ír vagy éppen nem ír alá” – összegzett Dobi István

Lázár, csuklani fogsz - Életképek a buszváróból
Megosztás

„Elmentünk a falig. A SZAKSZ kivételével, a mai napon minden kollektív szerződéskötő szakszervezet vagy aláírta a megállapodást vagy jelezte, hogy alá fogja azt írni. Ezzel az is eldőlt, hogy – amennyiben a Volánbusz Zrt. önállósága megszűnik, amit kvázi tényként rögzítettek az elmúlt hetekben – akkor érvényes lesz a három éves megállapodás, függetlenül attól, hogy a SZAKSZ mit ír vagy éppen nem ír alá” – összegzett Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke.

Lázár-olvasat

„Tegnap történelmi, 3 évre szóló bérmegállapodást írtunk alá a MÁV-VOLÁN-csoport munkavállalóit tömörítő szakszervezetekkel.
Pontosabban csak héttel a kilencből: két Volánbusz-szakszervezet időt kért az ajánlat megvitatására. Ma az egyikük, a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) jelezte, hogy szintén aláírja a megállapodást. A döntés a munkavállalók érdekét szolgálja, hiszen a megállapodás elfogadásával a Volánbusz-dolgozók 3 év alatt legalább 28,4%-os béremelést kaphatnak, amiből már az idén 17%-os béremelés jár a 600 ezer forintos alapbérrészig, ez legalább 70 ezer forintot jelent mindannyiuknak. A buszsofőrök esetében ez 20% feletti béremelést jelent csak az idei évben, a további évekre pedig jogi garanciát arra, hogy a bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A bérmegállapodáshoz január 31. éjfélig még a másik szakszervezet is csatlakozhat, hogy a Volánbusz-dolgozók már januártól megkapják a magasabb bérüket.

Én az utolsó percig várom őket!”

Dobi: „két lehetőség van.. „

„Elmentünk a falig. A SZAKSZ kivételével, a mai napon minden kollektív szerződéskötő szakszervezet vagy aláírta a megállapodást vagy jelezte, hogy alá fogja azt írni. Ezzel az is eldőlt, hogy – amennyiben a Volánbusz Zrt. önállósága megszűnik, amit kvázi tényként rögzítettek az elmúlt hetekben – akkor érvényes lesz a három éves megállapodás, függetlenül attól, hogy a SZAKSZ mit ír vagy éppen nem ír alá.

  • Igaz, hogy az „integráció” körülményei ez idő szerint bizonytalanok, nagy valószínűséggel „sejthető” az, hogy ha ún. „beolvadásos” integráció lesz, úgy alkalmazandók ennek munkajogi következményei, s ebben az esetben „átvevő munkáltatónak” minősül a beolvasztó társaság (MÁV-START Zrt.), „átadó munkáltató” lesz a beolvadó (megszűnő) társaság (VOLÁNBUSZ Zrt.). Azaz a MÁV-START Zrt.-re is vonatkozó megállapodás kollektív szerződéses tartalommal bír.
  • Amennyiben új cég jön létre (például összeolvadással), a MÁV Zrt. által aláírt megállapodás szintén köti a munkáltatót. Bármit teszünk ezt követően, a három évre kötött megállapodás immár tény. Ezt a mai napig próbáltuk elkerülni, de ezzel immár biztos, hogy a SZAKSZ (kedd 20 óra 30 perc) egyedül maradt. Két huzamosabb sztrájkot hirdettünk, soha nem látott erejű támogatottsággal a közlekedési szektorban. Ennek az eredménye egyáltalán az, hogy az idei évre vonatkozó ajánlat ilyen mértékű.

Két lehetőség van:

  • Az egyik, hogy még a holnapi napon az idei évre vonatkozó kiegészítő megállapodást megkíséreljük a munkáltatóval és a másik szakszervezettel (KKSZ), ahol tovább próbáljuk javítani a kondíciókat 2024. vonatkozásában és amit sikerül ott elérni, azzal még kiegészíthetjük a megállapodást, amit aláírunk a mai megállapodással együtt. Erre még utat nyit a MÁV Zrt. által aláírt bérmegállapodás, de jelentős elmozdulásra reálisan nem lehet számítani. Ügyvédünket megkértük, hogy kíséreljen meg egyeztetéseket a munkáltatóval ennek érdekében, egyelőre még nincs hivatalos válasz.
  • A másik út, hogy nem írjuk alá a megállapodásokat és tovább sztrájkolunk. Ennek következménye, hogy biztosan nem érkezik februárban emelt összegű januári bér, a többi pedig a sors függvénye. „

A kommentekből….

„Jómagam is amellett vagyok, hogy nem szabad feladni a harcot. Inkább bukjunk el emelt fővel, minthogy megszégyenülve hagyjuk el a harcmezőt. De, amikor csaladon belül vezsekedés alakul ki amiatt, hogy 1-2 hónap béremelését feláldozzunk azért, hogy utána tisztességesebb megállapodással zárjuk le a küzdelmet, akkor elgonolkodik az ember. Sajnálatos, hogy olyan helyzetbe hozta a magyar állam az embereket, hogy pár tízezer forint életbevágó a havi költségek fedezésében. Az emberek megosztása a Volánbusz felett álló hatalom mukálkodásának eredménye. A jelenlegi miniszterelnökhöz hasonlóan, a hatalomhoz foggal, körömmel ragaszkodó vezetője régen volt Magyarországnak. Azt sem törvényes úton váltották le. Úgy látom, hogy még sokat kell várni, mire a magyar emberek szabadságvágya újra fellángol. Egyenlőre a félelem, a beletörődés uralkodik a lelkeken. Úgy látom, hogy a jelenleginél kedvezőbb megállapodás kiharcolása hosszú ideig tartana, ráadásul szepterben, az összeolvadással meg is szünne. Sajnos mattot kaptunk.”

„Úgy látom kommentelők között népes tábor az, aki (velem együtt) folytatná a harcot!! Ez példás, nem szabadna hagyni magunkat!! Viszont azt is láthatjuk, hogy a Fidesz irányította tulajdonosi gárda képes a MI adóforintjainkból százmilllárdokat áldozni a MÁV és a Volánbusz összeolvasztására, csak azért, hogy kifogja a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet és a többi szakszervezet vitorlájából a szelet!! Inkább százmilliárdokat ellenünk, mint tízmilliárdokat értünk!! Ezzel szinte biztosan mattod adva nekünk. Egy egész állami romboló gépezet indult a mi pár ezrünk ellen. DE ne felejtsük ezt kedves bátor kollégáim!! Idén EP és Önkormányzati, ’26- ban pedig Országgyűlési választások lesznek. Na akkor „meghálálhatjuk” ennek a kormányzatnak a félénk nyújtott hozzá állását!! Akkor és ott a MI kezünkben lesz a döntés joga!!!!! Jusson eszünkbe, hogy ez a kormányzat, aki fenyeget, megfélemlít és sarokba kényszerít bennünket az nekünk NEM kell!!!
Kitartást kollégák!! Megmutattuk, hogy legények vagyunk a gáton, bárhogy is lesz!! Büszke vagyok magunkra!!! Hajrá buszvezetők! Hajrá SZAKSZ!!”

„Gyerekek!!! Ez most komoly? Meghunyászkodunk pár ezer forintért? Holnap meg megyünk másodállásban reggeltől estig dolgozni hogy eltartsuk családunkat! Mert a jelenlegi fizetésünk nem futja fizetéstől-fizetésig! Itt a lehetőség hogy kiharcoljuk magunknak a tiszteletet!”

„Harcolunk tovább ennyi. 3-4 napos sztrájkokkal. Egy valamit tisztázzunk! A KKSZ a cég-ért van, a SZAKSZ értünk. Nagyon egyszerű a képlet meg kell nézni hány munkaügyi pert indított a SZAKSZ a munkavállalókért, és mennyit a KKSZ. Visszakereshető!”

„Én úgy gondolom hogy ezt most alá kellene írni. Nem azért mert annyira nagyon jó az ajánlat(nem is szörnyű) hanem azért hogy ne érje veszteség a kollégákat. Ebben a bértárgyalásban nincs több véleményem szerint. Legyen a 2024 az építkezés éve! Nagyon sokan a szimpátiájukat fejezték ki a SZAKSZ tevékenységével kapcsolatban. Leszünk mi még jobb tárgyalási pozicióban, és egy ilyen harcban sokat számít a türelem is. Nem célom a hangulatkeltés vagy bármiféle provokáció ez az én véleményem nem óhajtok senkivel sem vitatkozni veszekedni.”

Nyitókép: Cseri László

Frissítés!

Szerdán délben jelentette Lázár János: aláírták!

„Utolsóként, de még időben a sztrájkot szervező Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SzAKSz) is csatlakozott a megállapodáshoz, így a MÁV-VOLÁN-csoport mind a kilenc nagy, reprezentatív érdekképviselete még éjfél előtt aláírta a 3 éves bérmegállapodást. Ez kellett ahhoz, hogy a cégcsoport minden munkavállalója már januártól az emelt bérét kapja.

A megállapodással mindenki nyert.

A munkavállalók biztosak lehetnek abban, hogy a következő esztendőkben az infláció fölött fog emelkedni a bérük. A MÁV-VOLÁN-csoport pedig a korábbinál kiszámíthatóbb feltételek mellett, jobb tervezési képességgel tudja végrehajtani a megújulási programját, amit az állam tulajdonosi jogait képviselő közlekedési miniszterként várok el a vezetéstől.”

Szerző