Connect with us

Kerítésen innen

A posta és a kormány cinikus összefonódása, újabb gyakorlatra hívja fel a figyelmet a DK

posta
Megosztás

A politika  pontosabban a kormány akarata, illetve az annak megfelelési kényszere, a legváratlanabb pontokon érhető utol látszólag független cégek esetében, egy ilyenre a Magyar Posta és a kormány összekacsintására hívja fel a figyelmet a DK közleménye.

Postazár

Az utóbbi hónapokban sorra zárnak be a kisebb postahivatalok Budapesten, sőt már a nagyobb fővárosi postahivatalokat is bezárás fenyegeti. Eközben az állami tulajdonú Magyar Posta, az Orbán-kormány ökleként lényegében a kerületi önkormányzatok zsarolásával érvényesíti a kormány politikai és gazdasági érdekeit, ugyanis csak azokat a kerületi postahivatalokat hajlandó megtartani az állami cég, ahol az önkormányzatok pénzt adnak a működésükre. Ha pedig erre nincs elég önkormányzati forrás, akkor az ellenzéki polgármestereket vádolják a posták bezárásával.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Közönséges fideszes megszorítás

A DK fővárosi frakciója szerint a postahivatalok bezárása közönséges fideszes megszorítás, amely elsősorban a rezsiszámláikat postákon befizető idős embereket sújtja. Elképesztő társadalmi érzéketlenséget és cinizmust tükröz, hogy miközben az Orbán-kormány súlyos pénzelvonásokkal veszélyezteti a fővárosi és kerületi önkormányzatok közszolgáltatásait, közben megszüntet olyan alapvető állami szolgáltatásokat, mint a posta. Ezért a DK határozati javaslatot nyújt be a Fővárosi Közgyűlés elé, amely rögzíti: a Magyar Posta Budapest-szerte tapasztalt, zsarolási gyakorlatát elutasítjuk, és felszólítjuk az állami vállalatot, hogy haladéktalanul állítsa helyre a közszolgáltatási együttműködés alapjait. Egy állami vállalat nem használhatja fel a közszolgáltatásokat politikai vagy gazdasági eszközként!

A közlemény Szaniszló Sándor a párt fővárosi frakcióvezetője, aki maga is kerületi polgármester jegyzi.

(OS)

Hol van ez már!

2009-ben még így gondolkodtak a Magyar Posta jövőjéről:

A vezérigazgató kitért arra is, hogy a Magyar Posta szolgáltatásai minőségének növelésével, valamint pénzügyi szolgáltatásainak fejlesztésével készül a piacnyitásra. Szűts Ildikó hangsúlyozta: a lakossági bizalmi index alapján 2008-ban a tűzoltók után a Magyar Postát tartották a magyarok a legmegbízhatóbb szolgáltatónak. Ez pedig nagy szó egy évi több mint 1 milliárd ügyféltalálkozást, valamint napi 3 millió levél és 3.500 csomag kézbesítését lebonyolító szervezetnél– Origo.

Kapcsolódó

posta

Szerző