Blogbazár
Amikor legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Mert megérdemli!
Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje.
Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász
A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.
Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra.
Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország,
mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt. Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecse ismét káposzta közelben maradt.
A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítások, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül)
fotó: nepszava.hu
Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból,
rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrànyok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.
Ez az ember amúgy nagyon magabiztos,
épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.
Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli.
Szerző
Friss
- Ágoston László: nem lehet könnyű ma erdélyi Fidesz-szavazónak lenni
- A szint, amikor egy nyomorult használt zsebkendőért kell ‘lehajolnia’ a kormány-propagandistáknak….
- Az idő fogságában, avagy a baloldaliak dilemmája
- Mi az a „jó-féle” dopamin?
- Vásárhelyi Mária: Orbánéknak a kettős állampolgárság ügye nem szolgált mást, mint voksvásárlást
- Kedden, szerdán Budapesten ne megszokásból közlekedjen! – Bringás reggeli és Tour de Hongrie
- Elégedett volt a kórházi ellátással? Ekkora ajándékot adhat hálapénz helyett büntetlenül orvosának, és a nővéreknek…
- Orvlövésztorony, géppuskafészek, bunker és aknamező – HM megrendelésre hadiparkot is építenek Balásy Gyula cégei
- Szanyi Tibor: vissza a babaruhát! – Érthetően devizahitel-ügyben
- ‘Szoboszlai és Hende, a két alkotmánybíró-jelölt’ – Hétvégi ‘Havasságok’….