Blogbazár
Amikor legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Mert megérdemli!

Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje.

Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász
A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.
Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra.
Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország,
mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt. Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecse ismét káposzta közelben maradt.
A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítások, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül)

fotó: nepszava.hu
Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból,
rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrànyok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.
Ez az ember amúgy nagyon magabiztos,
épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.
Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli.
Szerző
Friss
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?
- Magyar Péter vizes posztja Orbán Viktor mai rádiós észosztása után – A legaszályosabb évek 1900-tól napjainkig
- Ez már a médiahatóságnak is megfeküdte a gyomrát: a kormány túltolta a Voks 2025 „érzékenyítést”
- Orbán-betyár örök szerelmei: Nemzeti Sport, Akasztói Csárda, céges partedli és belül 100 fok, ja és a Piroska és a farkasos népi játék
- Péntek hajnaban is beomlott a MÁV
- Havas Henrik nem cicózott: „ha Varga Judit nem szolga volna, hanem gondolkodó lény, tudná, hogy milyen sorba állt be…”
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 4., péntek
- Tényleg ott tartunk, hogy Lázár miniszter első számú teljesítménye a valós idejű vonatinformációk elrejtése?
- Varga Judit a bíróság előtt – Pályakép csata után…