Sok egyéb mellett a németek az autógyártásukra is büszkék lehettek, legalábbis eddig, ám most megjelentek a trónkövetelő nemzetek.
Komoly visszaszorulás
„A Tesla jelenleg a világ legtermékenyebb elektromos autógyára, hiszen 234 ezer kocsit gyártott 2018-ban. Utána három kínai cég következik: a BYD, a BAIC és a SAIC. Majd pedig a japán Nissan. Csak utána jön a BMW, majd a Volkswagen mindössze 54 ezer autóval. „- írja a hvg.
A cikk szerint érthetetlen, hogy egy olyan környezettudatos országban, mint Németország, az autógyártók még mindig a hagyományos benzines technológiát erőltetik. És akkor még az egész világot megrázó néhány évvel ezelőtti Volkswagen botrányról nem is beszéltünk.
Lassan, de változnak?
A lap cikke azzal folytatódik, hogy, „A Mercedes Sindelfingenben, Stuttgart közelében gyártja autóit 1915 óta, itt készül a nevezetes S osztály is. „Ébresztőre van szükségünk”- mondta a 45 éves Sajjad Khan, a cég pakisztáni mérnöke, a fejlesztési részleg vezetője a Der Spiegel munkatársának, majd hozzátette: „mindennek alapvetően meg kell változnia: az egyéneknek, a fejlesztési részlegnek, a Mercedes-nek és az egész országnak. Ha nem így lesz, akkor nehéz idők elé nézünk.(..) Ha nem tudod legyőzni az ellenfelet, akkor társulj vele. Ezt a régi amerikai mondást alkalmazzák a németek a Tesla esetében: a Mercedes nemrég stratégiai befektető lett az amerikai vállalatban. Herbert Diess, a Volkswagen főnöke pedig úgy nyilatkozott, hogy fontolgatja nagyobb részvénycsomag vásárlását a Tesla-ban. A Volkswagen így ott lenne a jövő két legfontosabb autós piacán: Kaliforniában és Kínában.” – fejeződik be a cikk.
A hvg-ben leírtak közel sem csak a német munkavállalókat fenyegető jövőképet írnak le, hiszen Magyarország a német autógyártás egyik fő beszállítója, így annak visszaszorulása a magyar gazdaságban is komoly károkat okozhat.
Pingback: Bajban a magyarországi autógyárak és alkalmazottjaik is - Városi Kurír