Egy kormányrendelet szerint január elsejétől, már csak E10-es lehet a 95-ös üzemanyag is. Igen ám, de nem mindegy, hogy milyen motorba töltjük az új naftát, mert nem mindegyik “szereti”.

Ellenőrizze!

Az EU azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ban tíz százalékban használja fel a megújuló energiát a közlekedésben. Ez a részesedés 2030-ra várhatóan 14 százalékra növekszik. Benzinmotorokban e célok teljesítése csak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével és a fenntarthatóan előállított bioetanol hozzáadásával érhető el. Németországban például a nyilvántartásba vett járművek 2/3-a benzinmotorral rendelkezik. A bioetanol tehát a tisztán fosszilis tüzelőanyagok egyetlen alternatívája, amely illeszkedik a mai benzinkút-hálózathoz.

- Hirdetés -

Igen ám, de….

A legnagyobb probléma ugyanis az az újfajta üzemanyaggal, hogy sok olyan jármű gurul az utakon, amelynél az üzemanyagrendszert még nem alkoholtűrő anyagból gyártották. Ezek az újfajta üzemanyagtól néhány hónap alatt megnyúlnak és elveszítik tömítőképességüket, más esetekben megkeményednek, rideggé válnak és eltörnek.

Ide kattintva pár gombnyomásra van attól, hogy kiderítse, az Öné melyik csoportba tartozik!

Egy kérdés, ami szöget ütött a fejünkben….

Ha az eddig használt üzemanyaghoz hozzákevernek 10%-ot a lényegesen olcsóbb bioetanolt, akkor milyen számítás alapozza meg, hogy átlagosan 9.- forinttal drágább lett az elegy litere?

Kérjük, aki tudja a megoldást, küldje el nekünk is, hogy “közhírré tehessük”.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét