Connect with us

Blogbazár

Semmi szükség nincsen se villanyórára, se gázórára!

villanyora
Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

Ma már semmi szükség nincsen se villanyórára, se gázórára! Hogy miért? Mert ezek a mérőórák eredetileg azt a célt szolgálták, hogy a Fogyasztó és a Szolgáltató egymás közötti korrekten elszámoljon és a Fogyasztó annyi díjat fizessen, amennyi villanyt, vagy gázt a mérőóra szerint elhasznált. Ennek azonban ma már semmi jelentősége nincsen, mert bármit mutat a mérőóra, a Szolgáltató olyan összegű számlát állít ki, amilyet akar!

Hogy miért? 

Mert nincsen ember, aki ellenőrizni tudná, hogy a számlán szereplő összeg megfelel-e a tényleges fogyasztásnak.
Miért? Mert a számlán szereplő, fizetendő díj és a mérőóra által mutatott elhasznált mennyiség, és annak egy egységnyi díja köszönőviszonyban sincs egymással. Egy normálisan működő államban, tisztességes gazdasági rendszerben, egyértelműen meg van határozva, hogy egy kilowatt áram, vagy egy m3 gáz mennyibe kerül; a mérőóra által mutatott mennyiséget be lehet szorozni az egységárral, és máris megvan az eredmény, hogy mennyit kell fizetni!
Nálunk nem így van, mert ez nem normális gazdaság, ország, és nem működik tisztességes államrendszer!
Vegyünk egy villanyszámlát, hogy igazunk van-e? Nézzük meg miből áll össze a számla végösszegét jelentő, fizetendő 6.758,- Ft díj:

24h áramdíj tömb I. 110 kWh 20,38 Ft/kWh 2.242,- Ft
24h áramdíj tömb II. 45 kWh 21,68 Ft/kWh 976,- Ft
Összesen tehát: 3.218,- Ft

Idáig rendben is lennénk,

hiszen a fentiek szerint a 40 napos időszakra 155 kWh fogyasztás után 20,38 és 21,68 Ft-os egységáron (az már rejtély, hogy miért van a két különböző egységár, de ez még belefér ) 3.218,- Ft áramdíj fizetendő. Azonban ezzel nincs vége, mert a számla folytatódik, úgy mint:

Szénipari szerkezetátalakítási támogatás 31,- Ft
Kedvezményes árú villamos energiai támogatás 19,- Ft
Összesen: 50,- Ft
Átviteli-rendszerirányítási díj 89,- Ft
Rendszerszintű szolgáltatás díj 66,- Ft
Elosztói forgalmi díj 1 1.341,-Ft
Elosztói veszteség díj 648,-Ft
Menetrend kiegyensúlyozási díj 78,- Ft
Összesen: 2.222 Ft

Még nincs vége,

de egy villanyszámlában ez a „menetrend kiegyensúlyozási díj”, figyelemreméltó kreativitásra vall, ezért érdemes egy kicsit megpihenni.

Továbbá:
Elosztói alapdíj 150 Ft
Összesen: 2 372 Ft

Na már most, ha az áramdíjhoz (3.218,- Ft) hozzáadjuk ezt a többit (2.372,- Ft), akkor 5.590,- Ft jön ki, amihez még a 20 % ÁFA jön + 50 Ft AHK ( rejtély, hogy ez meg micsoda???? ) és máris megkapjuk a villanyszámla
6.758,- Ft-os végösszegét!

Ha valaki meg tudja mondani,

hogy az áramdíjon túl megjelölt őrületek, összesen 2.372,-Ft, miért kerülnek Lajos bácsi és Ilonka néni villanyszámlájába felszámításra, az akkor azt is mondja meg, hogy;

– ezek az ilyen-olyan díjak miért éppen annyi összegűek;
– és miért nem alacsonyabbak;
– vagy magasabbak;
– továbbá, ki és mikor állapította meg pl.: a „menetrend kiegyensúlyozási díj” 0,5000 HUF/kWh egységárát,
– és végül: ennek mi a fene köze van az elfogyasztott villanyáramhoz??????????????????.

Ha még egyszer megnézzük a számlát, akkor láthatjuk, hogy a tényleges áramfogyasztás után mindössze;
3.218,- Ft-ot kellene fizetni, de ezt feltornázták a fogyasztók számára teljességgel ELLENŐRIZHETETLEN plusz költségekkel; 6 758 Ft-ra!

Mi a helyzet a gázszámlával?

Szerző

Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse

131 hozzászólás

131 Comments

  1. Por Öcsi

    2018.01.30 21:38 at 21:38

    Drága fiam /Egyik/ Linzben most kapott lakást és örömmel mondja a rezsi számláját 9 ezer Ft !! kmplett monta ezelütt 4 éve : Apu szerelj fel a lakásba Led izzókat, Cserélj ki mindent ujra Mósógép, TV.Mindent lecseréltem Akkor fizettem 3.800 Ft havidijat most

    4.500 !! A gyerek elkezdett röhögni és annyit mondott : ezt csak a kibaszott Magyarországon lehet megcsinálni !! Gázról nem irok mert havi 1000.-Ft De a közös krsg havi 16 ezer Ft JA GÁZZAL FÜTIK A KAZÁNT !! ÉS AKKOR 4 éve rezsiboztos szilárdunk mondja mennyi pénz marad a családokba !! Azt hiszem nem nálunk hanem a nagy NEMZETI MAFFIÁBA élükön a nemzeti nagy orsós vikivel !!!

  2. Szabista!

    2018.01.31 11:45 at 11:45

    Attól, hogy nem értesz valamit, még nem jelenti, hogy nem indokolt. Megtehetnék, hogy az egyes részösszegeket egy az egyben beleolvasztják a kW árba és akkor nincsenek tételek, amiken csámcsogjunk. Viszont a résztételek egyenára is változhat, ami érthetetlenné tenné a kW áringadozást, ha nem látnánk, miből áll össze.
    http://energiapedia.hu/mit-tartalmaz-a-villanyszamla
    Mielőtt cikket ír valaki, érdemes utánajárni, nem csak személyes tájékozatlanságról van-e szó…

  3. Papp László Gergely

    2018.01.31 15:48 at 15:48

    „Megtehetnék, hogy az egyes részösszegeket egy az egyben beleolvasztják a kW árba és akkor nincsenek tételek, amiken csámcsogjunk.”
    Pontosan. Ha az elfogyasztott kwh-tól függ akkor miért képez külön tételt? Van egy tarifája a csúcsidőszaki nem kedvezményes időszaknak, meg egy holtidőszaki kedvezményes időszaknak. Oké legyen egy tarifája, fix összegben a lakossági szolgáltatónak, és kész. Miért kell tudnom a renszert terhelő műszaki megoldások pénzbe kerüléséről külön (mindamellet, hogy értem ezek szükségességét). Kifizetem az óraállást és passz.

  4. Thomas Schwarcz

    2018.01.31 16:40 at 16:40

    Ezt talán gondold át mégegyszer ……

  5. Thomas Schwarcz

    2018.01.31 16:44 at 16:44

    HATALMAS CIKK ! BÖJTE UR, A LEGMÉLYEBB TISZTELETEM, ÉS GRATULÁCIÓM ÖNNEK ! TÖKÉLETESEN EGYET ÉRTEK ! NA EZ A BESZÉD ! VÉGRE ILYENEKET IS LEHET OLVASNI !

  6. Kovács Miklós

    2018.01.31 17:02 at 17:02

    2009-es cikk!

  7. macskagyökér

    2018.01.31 17:32 at 17:32

    Csak szólok, hogy az ELMÜ-ÉMÁSZ immár magyar (állami) tulajdonban van. Főv. Gázművek már nincs, helyette Nemzeti Közművek Zrt van, szintén állami tulajdonban. Szóval lehet multizni, csak nincs értelme, mutogass inkább az államra.

    Azt még én is tudom, hogy a 31 Ft a szénfillér, amit a veszteséges bányák bezárásával kapcsolatos költségek térítése végett fizetünk. A többi tétel, amit kifogásolsz, azért van, mert az áram nem a konnektorodnál keletkezik, azt valamilyen cég megtermeli, a vezetékeken továbbítják, a feszültséget átalakítják, hogy használhasd. Javaslom, cikkírás előtt guglizz egy kicsit és minden kérdésedre választ kapsz.

  8. Károly Váray

    2018.01.31 18:03 at 18:03

    Na végre ébredezik a magyar !!!!!
    http://aranyvakum.hupont.hu/24/2016-uj-politikai-szotar

  9. Thomas Schwarcz

    2018.01.31 18:57 at 18:57

    Az lehet, de ez semmit nem von le az értékéből ! Jó meglátás !

  10. Noskó István

    2018.01.31 19:12 at 19:12

    Az eredeti lehetséges, de frissítve lett! Részben! Az Áfa már 27%! De a mondanivalója még mindig aktuális!

  11. János Kocsis

    2018.01.31 19:39 at 19:39

    külön díjjak két elkülönülő okból vannak.
    1: Mert semmi nincs ingyen, valakinek fizetni kell érte.-Ezek mi fogyasztók vagyunk.
    2: Mert egyesek szeretnek lopni, és ezt el kell valahol számolni.
    Ha azt hallod hagy valakinek csökkentik, elengedik a díjat, az nem azt jelenti hogy olcsóbban vagy ingyen kapja, hanem azt hogy mással fizettetik ki. Olcsóbb az áram az ÉMÁSZ dolgozóinak? Fizessék a fogyasztók. Olcsóbb a bányászoknak? Fizessenek a fogyasztók. A védett fogyasztóknak? Fizessék a fogyasztók.

    A lopást nem kell elmagyarázni gondolom.
    2+1. ami nem a fogyasztástól függ. A hálózatot fenn kell tartani, mindegy mennyit fogyasztasz. a hálózat kiépítése, javítása, fenntartása, szerelők és egyebek díja. Ez jön akkor is, ha 2-3 hónapig be sem kapcsolsz semmit. Lehet hogy nem tetszik, de valakinek ki kell fizetni. És ezek csak a fogyasztók lehetnek.

  12. Noskó István

    2018.01.31 19:40 at 19:40

    Ez nem ilyen egyszerű! Az áramszolgáltató nagyon komoly gazdasági szakember gárdájával kikalkuláltatta az áram árát! Megszületett az egységár! De valami fatális véletlen folytán, teljesen érthetetlen módon, ezeket a tételeket kifelejtették a kalkulációból! Erre csak utólag döbbentek rá! Nem maradt más választásuk, hogy elkerüljék a teljes csődöt, kénytelenek voltak ilyen formán beletenni a számlába! Szerintem! Bár nekem van egy másik teóriám. De az kicsit rosszindulatúnak tűnhet, egy ilyen kedves ügyfélközpontú és emberbarát céggel szemben!

  13. Noskó István

    2018.01.31 19:42 at 19:42

    Most komolyan! Ez tényleg így van? Hú, te nagyon komolyan, de tényleg, nagyon tájékozott vagy! De, legyél olyan kedves és magyarázd el nekünk nagyon ostobáknak, hogy ki a fenét érdekel, hogy mennyibe kerül a szén Fillér ami amúgy már Forint mert inflálódott! De lehet hogy nem is, csak mivel már nincs forgalomban Fillér, ezért egyszerűen átírták Forintra. Ha végre valahára, lesz hivatalos Európai Uniós fizetőeszközünk akkor pedig a szénfillér 31 Euró lesz. Tényleg igazad van! Az áram nem a konnektornál keletkezik! Igazából a villanyórától az enyém! Aminek ugyebár az lenne a célja, hogy el tudjunk számolni az elhasznált árammal! Hogy az óráig, hogyan és miképpen jut el az áram rajtad kívül senkit sem érdekel! De azért bátorkodom megjegyezni, hogy amikor rákapcsolnak a hálózatra, legalábbis régen ez így volt, akkor fizettetnek velünk rendszer fejlesztési hozzájárulást! Ez alapján én befektettem a cégbe! Ezért szerintem jogosan tarthatok igényt osztalékra! Amit eddig még soha nem fizettek ki! Azt már meg sem merem említeni, hogy a hazai erőművek java a szocializmusban épült! Tehát közös tulajdon! Mivel ezeket privatizálták és én nem mondtam le a tulajdonjogomról ezért ezek után is jár az osztalék! De mivel már megint állami tulajdon, akkor visszatértünk az eredeti állapothoz és ismét tulajdonos vagyok! Ugyan is az állam nem egy cég! Hanem az állampolgárok által finanszírozott, közösségi érdeket szolgáló intézmény! Mivel mi állampolgárok dobjuk össze a működéséhez szükséges pénzt ezért a miénk! De! Te mint nagyon okos, ha a szövegértésben is jeleskedsz, akkor megérted az írásban szereplő példát! Remélem!

  14. Noskó István

    2018.01.31 19:43 at 19:43

    Tökéletesen igazad van! Az áram olcsó! Csak sajnos sokba kerül! Értem én! Te egy ilyen ember vagy! Na! Nincs ezzel baj! Csak nem szeretnék mögötted állni amikor a tízóraidat fizeted! 10 dkg párizsi 480 Ft. Te pedig reklamálsz, hogy kéred a 10 dkg párizsira jutó költségelszámolás részletezését, aztán ezt, mert szerinted ez így méltányos, pluszban ki is fizeted a 310 Ft-ot! Komolyan mondom, nincs ezzel semmi baj! Könyörgöm! Ne előttem vásárolj!

  15. susujka

    2018.01.31 19:50 at 19:50

    Talán 2011-ben történt , hogy a kertembe egész évben elhasználtam egy kilowatt áramot. Az éves leolvasás után a szálán szerepelt 2250 forint. Az ötven forint mondjuk egy kilowatt áram díja legyen a többi a sallang. Mindez mondom 2011-ben volt. Rezsi csökkentés aha.

  16. Szarvas László

    2018.01.31 20:04 at 20:04

    Hát ti 1-nagy átverés,résztvevői vagytok .Mellékelnétek fényképet a számlátokról ? Mostani + 2010-est ?

  17. Tibor Varga

    2018.01.31 20:04 at 20:04

    szerintem a mai datumot elfelejtettek hozzaadni es a homersekletet,mint a restauranti szamlakban.

  18. Lajos Dávid

    2018.01.31 20:10 at 20:10

    Őcsike elég kellemetlen, hogy a gyermekedet így nevelted. Legtöbbünk, úgy neveli, nevelte, hogy ne hazudjon. Szóval én nem dicsekednék.

  19. macskagyökér

    2018.01.31 20:13 at 20:13

    Nyugodj meg, attól majd megnyugszol.

  20. Noémi Wáhrné Gáspár

    2018.01.31 20:15 at 20:15

    27% az ÁFA és nem 20 %…Hol él a cikk írója?

  21. Gáspár Humbold

    2018.01.31 20:51 at 20:51

    Az a baj, hogy nem azt a sort nézitek ami fontos! A legfontosabb sor minden számlán megmutatja, hogy mennyit spórolt neked Szilárd.

  22. Del

    2018.01.31 21:10 at 21:10

    Nagyon okos! A számlán ezek azért vannak, mert a magyar kormny energia hivatala előírta. Tehát, ezt ne a szolgáltatón kérjétek számon, hanem a kormányon! Talán emlékezetek rá, hogy a lakossági villany és gáz ára hatósági áras!

  23. Márta

    2018.01.31 21:15 at 21:15

    A villamos energia ára több tételből tevődik össze, laikus számára lehet, hogy nehezen értelmezhető. Tény, hogy törvény szabja meg, hogy az egyes díjelemeket a számlán fel kell tüntetni. Kb. olyan, mintha a kenyér mellé leírnák a liszt, élesztő, sütés ….stb költségeit is. A szolgáltatóknak KÖTELEZŐ így kiállítani a számlát.

  24. Gábor Takács

    2018.01.31 22:26 at 22:26

    Ennyi marhaságot egy helyen… A menetrend kiegyensúlyozási díj azért van mert a kedves fogyasztók nem fognak (és ez nem is várható el) a nap folyamán egyenletesen fogyasztani pl.: éjszaka nyilván kevesebbet fogyasztunk, mint délután. Emiatt folyton változik a fogyasztás, amihez a tárolás hiányában tökéletesen igazítani kell a termelést, úgymint turbinák leszabályozása/leállítása/indítása, ami egy komplex vezérlési rendszert igényel, ez a tétel, gondolom, ennek a rendszernek a fenntartását teszi lehetővé. Itt arról még szó sem esett, hogy mivel 3 fázisú váltakozó áramról van szó, a termelés-fogyasztás egyensúlyának megbontása fáziseltolódáshoz vezet, ami a nagyteljesítményű, három fázisról működő gépeket zavarja, tönkreteheti. Száz szónak is egy a vége, ha valaki nem ért valamit, nem biztos, hogy a tartalommal van a baj, avagy: ha a kacsa nem tud úszni, attól még nem a víz a hülye.

  25. Kiss István

    2018.01.31 23:52 at 23:52

    Hát nem úgy néz ki,mert egyre hülyébbek.

  26. Imre Szabó

    2018.02.01 00:24 at 00:24

    Azt se feledjük el, hogy ezt az egész gyönyörűséget ma már a N.K.M. =Nemzeti Köz Művek Z.rt. Adja nekünk.Nincsenek semmiféle csúnya multik, Rezsi csökkentés van kérem szépen.Megmondta a Rezsi Szilárd.Értcsük? Világpiaci árak? Az minket nem érint.Mert itt a N.E.R az irány tű.

  27. Kamara Bálint

    2018.02.01 07:05 at 07:05

    Ez az ő gondjuk és nem a mienk! Oldják meg! Az ár a lényeg nem ami mögötte van!

  28. Zita Pinter

    2018.02.01 08:11 at 08:11

    Van aki komolyan gondolta a rezsi csökkentést? Az egyik kézzel adnak de a másikkal azonnal vissza veszik.Nem újdonság.

  29. Alexandr Filip

    2018.02.01 09:33 at 09:33

    Lakatos Ronaldinho-ék számláit is ki kell fizetni valakinek. Nem? De!
    Valamilyen jogcímet meg kilehet rá találni.

  30. Lajos Szamkó

    2018.02.01 09:44 at 09:44

    nem csak az övéket ! a sok szemétláda politikusét is mert ingyen kapnak mindent ,azért hoznak ilyen számla tartalmat mert őket nem érinti

  31. Szaif Géza

    2018.02.01 10:10 at 10:10

    Ez egy részletes számla. Ha nem részleteznék, akkor meg az lenne a bajotok! Demagóg, hatásvadász cikk. Uszítgatni, arra jó!

  32. Ben Joe

    2018.02.01 10:15 at 10:15

    Igen, takarítani is kell az irodákat, ahova titkárnő is kell, neki egy csomó papírra és nyomtatványra van szüksége, az sincs ingyen, kell portás, meg sofőr, sőt rengeteg produktív dolgozó, akiknek ki kell fizetni a munkabérét, stb stb stb. És igen, nekem mint fogyasztónak ehhez semmi közöm, ez a szolgáltató feledata és problémája.

  33. Ben Joe

    2018.02.01 10:24 at 10:24

    Igen, így is lehetne. De nem így van. Az áram ára politikai díjszabás, a valós ár fele sokkal jobban mutat a kormányinfón és a statisztikában. Igaz hogy hazugság, de meg lehet magyarázkodni. De a tény ettől még tény marad, a valós ár tartalmazza a profitot és a költségeket. Ha nem tartalmazza, akkor kamu.

  34. István Bóka

    2018.02.01 11:36 at 11:36

    Teljesen igaza van a cikkírónak. Még képzett szakemberként sem egyszerű a fogyasztás és a számlák ellenőrzése.
    De valószínűleg a cikk írója nem találkozott még a legújabb NKM Nemzeti Közművek gázszámlájával. Még bonyolítottak rajt, ebben ugyanis a fogyasztás természetesen köbméterben van mérve. Majd átszámítva (senki által nem ellenőrizhető szorzóval) Megajoule fogyasztásra, majd a számlaérték szorozva, természetesen Kilovattórára (és nem a MJ-ra) megadott egységárral. Jó-jó, mindenkinek meg kellett volna tanulnia a MJ és a KWh átszámítást, de azért ne legyenek senkinek illúziói.
    Nem az a baj, hogy részletes a számla, hanem az, hogy agyon van bonyolítva.

  35. Ballerhunter2

    2018.02.01 12:24 at 12:24

    A cikk írója egy vadbarom.
    Gyűlöletkeltésen kívül másra alkalmatlan.

  36. Ballerhunter2

    2018.02.01 12:29 at 12:29

    Az ugye meg sem fordul az ön okos fejében, hogy úgy általában az energia mértékegysége az nem a köbméter, viszont úgy egyszerűbb mérni?

  37. Ballerhunter2

    2018.02.01 12:37 at 12:37

    A hülyébbek kedvéért:
    akkor legyen kedves a számla VÉGÖSSZEGÉT elosztani a számlában elszámolt kilowatt mennyiséggel és láss csodát,MÁRIS MEGTUDJA, HOGY ÖNNEK, MINT FOGYASZTÓNAK MENNYIBE KERÜL 1 KILOWATTÓRA ELEKTROMOS ENERGIA!!!!!!!!!!!!!
    Ha egyszer az ár a lényeg és nem ami mögötte van.
    SEGÍTEK, HA NEM MEGY:A cikk példájából kiindulva

  38. István Bóka

    2018.02.01 12:41 at 12:41

    Energiagazdálkodási szakértőként pontosan tudom mi az energia mértékegysége. Vajon az Ön okos fejében miért nem fordul meg, ha köbméterben egyszerűbb mérni, akkor egyszerűbb és főleg áttekinthetőbb lenne a köbméterre szabott egységárral számlázni is. Vajon ennek mi az akadálya ? A többi mind csak játék a számokkal !

  39. János Virág

    2018.02.01 13:44 at 13:44

    A bányásznak nem olcsóbb az áram!

  40. Francsics Marika

    2018.02.01 14:16 at 14:16

    Igen rajtunk is behajtottak 4 hónap alatt – állították ugyan is – 2 szobás otthonunkra 160 000 Ft – ot . :(…….

  41. chagny

    2018.02.01 14:16 at 14:16

    Azért, mert igaza van? Szerintem te vagy egy vadbarom.

  42. Szabista!

    2018.02.01 14:18 at 14:18

    Nem minden költség függ a fogyasztásodtól. Mint ahogyan egy autó fenntartási összege sem a futott kilométertől.

  43. Szabista!

    2018.02.01 14:22 at 14:22

    Megtettem és még mindig így érzem.

  44. Ballerhunter2

    2018.02.01 14:27 at 14:27

    Nos, akkor energiagazdálkodási szakértőként fejezze már ki köbméterben egy fűtőerőmű által fűtött távfűtéses lakás fűtésre és melegvízre átadott hőenergia mennyiségét!
    Egyrészt.
    Másrészt szakértőként azzal is tisztában kéne lennie, hogy a gáz fűtőértéke nem teljesen állandó, vagyis korrekciós érték nélkül NEM ADHATÓ meg egzakt forint/köbméter ár, mivel az ár meg az energiatartalom függvénye.
    Egyébként meg nyugodtan idézze, hogy milyen helyesírási hibát vétettem, hátha tanulok belőle!

  45. Szabista!

    2018.02.01 14:39 at 14:39

    Megígérem, hogy nem fogok. Amikor zavart embereket látok, mindig előre engedem őket a boltban.
    Megy az értő olvasás, vagy magyarázó segítség is kell hozzá?

  46. Ballerhunter2

    2018.02.01 14:45 at 14:45

    Megnyugtatlak, hogy semmiben nincs igaza.
    Ki van részlezetve a számlán, hogy miből áll össze az áramdíj.
    Ha meg nem lenne kirészletezve, akkor azzal jönne az állatja, hogy „mi kerül 1 kWh villanyáramon 43 forintba?”
    Az már az ő baja, hogy fingja nincs arról, hogy melyik tétel mit is jelent.

  47. Kutas Vince

    2018.02.01 14:53 at 14:53

    Hááát… kedves Böjte József, az írása egy kissé túlhaladott… A mai villanyszámla például már nem egészen ilyen, amiről ír, az 2010 előtti. Csak szerényen jegyzem meg, hogy a cikke leghumorosabb része – a zsemle számlája – tőlem származik, talán 2009-ből, a nejemnek küldtem, és ő közzétette (továbbküldte). Örülök, hogy maradandót alkottam.

  48. Szabista!

    2018.02.01 15:02 at 15:02

    Érdekes, van olyan hozzászólásom, ami spam-ként került jelölésre és nem jelenhet meg az oldalon. Most akkor van szabad véleménynyilvánítás, vagy nincs?
    Esetleg csakis akkor, ha egyetértek a cikkel…? Szuper ez a pártatlan és őszinte hozzáállás a nagy igazságérzetű írások mellett.

  49. macskagyökér

    2018.02.01 15:23 at 15:23

    Nyugodjál meg, attól majd megnyugszol.

  50. creativehun

    2018.02.01 15:50 at 15:50

    No…kedves vadászom…akkor magyarázd el már nekünk hülyéknek Te mint ügyeletes zseni,hogy akkor mennyi az annyi…és,hogy mi és miért annyi amennyi.Hjaaa…és,hogy mi a fészkes fene az a menetrend kiegyensúlyozási díj vagy épp az AHK ??? Kérlek világosítsd meg sötétbe borult elménket és szórd ránk éltető sugarait sziporkázó elmédnek!

  51. creativehun

    2018.02.01 15:53 at 15:53

    Csacsiságokat beszélsz! Magasról leszarom,hogy a szolgáltató miképp oldja meg a szolgáltatást…oldja meg és én fizetek azért…Neked talán felszáolja az autószerelő a speciális kulcsot ami egy speciális alkatrész cseréjéhez szükséges??? Netán Te azt kifizetnéd …vagy úgy gondolod,hogy ha egyszer autószerelő akkor legyen meg a szerszáma hozzá…és ne veled akarja megfizettetni…az majd úgy is bent lesz a profitjában….mert ha nem lenne profitja akkor nem csinálná!

  52. creativehun

    2018.02.01 15:58 at 15:58

    Te öregem vezélyesen hülye vagy…esetleg szándékosan nem akarod megérteni,hogy nem feltétlenül van egyenes arányosság a díj és az elfogyasztott mennyiség között…és reflektálva itt pár gondolatra…mielőtt még sírógörcsben fetrengenék szegény áram ,gáz és egyéb szolgáltatók miatt…azért közlöm veled,hogy kurvára leszarom miképp oldják meg a szolgáltatást…ehhez milyne betárolási,elosztási rendszer és kapacitás szükséges….egyet azonban tisztázzunk..minden vállalkozás…és ezek is azok legfeljebb nagyban….szóval minden vállalkozás úgy működik,hogy emberke belepakolja a tőkét és elindítja a vállalkozást…aztán a profitból fejleszt…és nem a profiton kívül még felszámolja azokat a tételeket amik a működéséhez szükségesek…azt írja le a nyereségéből mint befektetést….egy üzletkötő sem számlázza ki a jutalékon kívül a hordott öltönyét vagy az autó benzin költségét…azt lerendezi a jutalékból.Látom Te a rendszerrel szembeni seggnyalásodat összekevered alapvető gazdasági kérdésekkel…

  53. Szabista!

    2018.02.01 16:06 at 16:06

    Igen, felszámítja, te nagyon okos. Az eszközpark felszereltségétől függ például az óradíja is. Legalább a saját példádat gondold végig, mielőtt osztod az észt, mert ezzel csak még hülyébben jössz ki!

  54. Szabista!

    2018.02.01 16:08 at 16:08

    http://energiapedia.hu/mit-tartalmaz-a-villanyszamla
    Mindenki számára nyilvánosak az egyes tételek jelentése. Az AHK is.

  55. Ballerhunter2

    2018.02.01 19:55 at 19:55

    Barátocskám, a segghülye az te vagy!
    Ki a jó franc mondta azt neked, hogy a jutalékot pluszban számlázzák ki?
    A végösszeg az áram teljes ára, jutalékostul, szőrőstül-bőröstül te húgyagyú hatökör!
    Vegyél már elő egy számlát évekkel ezelőttről, amikor még nem volt részletezve!
    Akkor szerinted olcsóbb volt az áram kilowattja és azóta a számlarészletezéssel együtt külön felszámítják rá a jutalékot?
    Tessék, itt a link, tanulmányozd egy kicsit, hogy hogyan is változott a villanyár és összetevői az elmúlt évtizedekben Magyarországon.
    Az anyagot az ENERGIAKLUB készítette, talán elfogadod őket hitelesnek:
    https://energiaklub.hu/files/study/energiaar_tanulmany_web.pdf
    De itt egy másik link is, láthatod, hogy évekre visszamenőleg mennyi nálunk és az EU-s országokban az áramár.
    Nézd már! Nálunk csökkent, a németeknél meg pl. igencsak emelkedett!
    https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ten00117.html

  56. VGB

    2018.02.01 20:06 at 20:06

    Volt szerencsém az USA-ban is havi villanyszámlát kapni, gyakorlatilag egyszerű és világos volt, még talán angol nyelvtudás nélkül is könnyen el lehet igazodni rajta. Az itthoni egy túlkomplikált, túl zavaros rejtélyes borzalom ahhoz képest. A FŐTÁV számlája viszont mindent überel, szvsz nincs a földön ember, aki bármi féle összefüggést talál a radiátorokra ragasztott kütyük rejtélyes számai és a számlákon szereplő -vastagon sarcolt – adatok között.

  57. Norbert Papp

    2018.02.01 20:59 at 20:59

    Próbálok egy kis magyarázattal segíteni.
    Menetrend kiegyensúlyozási díj.
    A vállalatok előre adnak le 15 perces menetrendet, amiben megmondják mennyi villanyt fogyasztanak el 7:15-kor, 7:30-kor… stb. Mivel ismerik a termelési kapacitástukat, terveiket ez nem okoz gondot.
    Na ez alapján pontosan lehet tudni,h mikor mennyi villamos energiára van szükség. Arra a mennyiségre akár hónapokkal előre le lehet szerződni. Mert a villany is olyan mint a repülőjegy, minél előbb veszed annál jobb áron lehet kapni… ezzel szemben ha napon belül kell ad-hoc vásárolni, akkor az sokkal drágább.
    (Egyébként ha a cég nem tartja be a menetrendet, például annál többet fogyaszt akkor azt a mennyiséget nagyon drágán kapja)

    Viszont a lakosság nem ad le menetrendet. Az előző évek hasonló időszaka, illetve rendszeres terhelés mérések alapján számítják ki,h valószínűleg mennyi villanyra lesz szükségük, és erre előre le is szerződnek az energia kereskedők.
    De ha bejön egy hidegebb nap és (sok) Gizi néni bedurrantja a (sok) hősugárzót, vagy jó film megy este ezért sokan kezdenek este 10-kor kukoricát pattogtatni (ez nem vicc!!! Egy foci VB vagy hasonló alkalmával országos szintű terhelés növekedés tapasztalható) ezeket a be nem kalkulált (előre meg nem vásárolt) mennyiségeket ad-hoc kell drágán megvenni. És hát ennek az árát ugyanúgy ki kell fizetni…

  58. Ballerhunter2

    2018.02.01 21:18 at 21:18

    A radiátorokra szerelt költségmegosztókat most hagyjuk ki ebből a körből, mert az nagyon nem ide tartozik.
    Az egyébként szerintem is egy óriási baromság egy hitelesítetlen szardarabbal bármit is mérni és azután ( igaz csak részben ) aszerint számlázni.
    Egyébként annak a számlának az alapja is valójában az épületnek átadott HŐMENNYISÉG ( és nem köbméter ).

  59. Norbert Papp

    2018.02.01 21:27 at 21:27

    Ja. Azt még hazzátenném,h a villanyban a szén ipari szerkezet átalakítási díj, gazban a szénhidrogén készlétezési díj és még csomó más nem a csúnya gonosz szolgáltatóhoz megy hanem a cuki államhoz…

  60. Ballerhunter2

    2018.02.01 21:51 at 21:51

    Ugye nem gondoltad komolyan ezt a rengeteg sületlenséget amit itt összehordtál?
    Miért is nem tudsz elszámolni a villanyórád fogyasztása alapján?
    Nem mér, nem mutatja az elfogyasztott kilowattórákat, vagy mi a probléma?
    Azt képtelen vagy felfogni, hogy attól, hogy te EGYSZER, valamikor fizettél rácsatlakozási díjat ( hálózatfejlesztésit CSAK akkor, ha nagyobb áramigényed volt ) aminek a keretében kiszálltak a szerelők, bekötötték neked az óráig a villanyt, kaptál egy villanyórát ( esetleg kettőt, ha vezérelt áramot is használsz ) ráadásul amit/amiket esetleg azóta már INGYEN kicserélt a szolgáltató.
    Szerinted azóta SEMMIT nem kellett csinálni a villanyórádtól kifelé egészen a paksi II-es blokkig, hogy te AKÁRMIKOR amikor kedved tartja leülhess otthon a géped elé és ekkora agyament baromságokat írhass?
    Egyébként a szénfillért még az MSZP-SZDSZ kormány vezette be a veszteséges Vértesi Erőmű kisegítésére, bár elvileg az akkor még működő egyetlen szénbányát volt hivatott támogatni ez a villanyárba beépített adó. ( Azóta már a Fidesz-kormány megszüntette. )

  61. Thomas Schwarcz

    2018.02.01 22:48 at 22:48

    (Ál)tudományos bla bla ! Bár kétségtelen, hogy rendkívül precízen, már már lenyűgözően értelmesen megfogalmazott magyarázat. Csak NEM IGAZ ! Akkor tessék már ilyen alapon külön díjat fölszámolni azért, mert a nyári harmincöt fokos kánikulában más az elektromos hálózat vezetőképessége, mint a téli minusz tizenöt fokban. És akkor itt is nyilván eltérés adódik, természetesen veszteség, = profit kiesés, és nyilván fizesse már ki ezt valaki. És még sorolhatnám a sok fiktív indokot, aminek mindig az a vége, hogy a fogyasztó többet fizet. Más nem is tud lenni ! Azok a műszaki megoldások, amik a tevékenység elkerülhetetlen velejárói, az a fogyasztóra nézvést NEM plusz szolgáltatások, és a NEMLÉTEZŐ szolgáltatásnak NEM LEHET díja ! Csak mi már úgy szocializálódtunk, hogy az égvilágon mindent, de mindent elmagyaráznak nekünk, mint kvázi a mi jól felfogott érdekünk, és akkor mi meg szépen belenyugszunk, és benyeljük a legnagyobb hülyeségeket is.

  62. Norbert Papp

    2018.02.01 23:49 at 23:49

    Hát az fix,h nem értesz ehhez a szakmához…

    Persze egy alom világban csupán a villamos energia előállítási árát (és talán icike picike haszon kulcsot) kellene fizetned.
    Az erőművek, KIF-KÖF-NAF hálózatok, az alállomások és gyakorlatilag minden elem, berendezés és műtárgy ami az energia megtermelését, szállítását, elosztását szolgálja, karban tartja magát, sőt fejleszti, h egy hálózatszaggató viharban több száz kilométerről telemechanika segítségével percek alatt lehessen behatárolni a hibát és rövid legyen a szolgáltatás kiesés.

    Ezek a rendszerek természetesen maguktól fejlődnek, mint a Skynet… Ja nem!

    Ezek bizony pénzbe kerülnek. És ezt nem a haszonból fogja megcsinálni a szolgáltató.
    És nem mondd,h te ezért nem fizetsz mert ez neked nem szolgáltatás mert igenis az. Ez teérted van, azért,h kevés és rövid idejű kiamaradás legyen, ne hetente 1-2 óra mint 20 éve.

    Ez is egyfajta szolgáltatás és ha már kapsz ilyet akkor reális,h legyen ára is!!!!

  63. menyus

    2018.02.02 01:17 at 01:17

    Senkit nem érdekel, hogy milyen egyéb költsége van a cégnek, magát érdekli, hogy a péknek mennyi volt a kemencéjének a karbantartási költsége? Vagy a lisztet éppen milyen áron tudta megvenni? Nem, de nem is tesz a boltban még a kenyér árához 6 tételt.

  64. Álcás

    2018.02.02 08:42 at 08:42

    Nade Hölgyeim & Uraim ! És a rezsicsökkentés, az smafu ?

  65. Gabó

    2018.02.02 08:45 at 08:45

    Nézze uram! Tökéletesen egyetértünk , de a szolgáltatóként dolgozó vállalkozó gondolkodásába ezek a tételek nem férnek bele. Nem érdekel engem , hogy vezetéken jön az áram , vagy vödörben hozzák, netán postai csomagban kapom meg, fizetek érte, és elvárom, hogy a cigányok által ellopott áramot ne velem fizettessék meg ” hálózati veszteség” formájában.

  66. István Bóka

    2018.02.02 08:48 at 08:48

    Uram, Ön igaza érdekében hetet-havat összehord. Én kizárólag a lakossági földgáz fogyasztás számlázásával foglalkoztam, mi köze ennek a hőerőművek fűtéselszámolásához ?

    2. Ön hivatkozik arra, hogy a korrekt számlázásnak feltétele, a gáz fűtőértékének figyelembe vétele. Igaza lenne, ha így történne a számlázás, de úgy tűnik Ön ezt sem ismeri.
    Ugyanis havi online mérőállás bejelentőként a földgáz fogyasztásom havi számlájában valóban számolnak ezzel a változó értékkel, de a mérőóra fényképezését követő éves elszámoló gázszámlát is bekönyvelve év végén, meglepődtem, hogy az éves eddigi köbméterre vetített átlag egységár az utolsó hónapban lényegesen magasabb, mint az eddigiekben.

    Kíváncsi voltam mi ennek az oka, és számomra meglepő indokot találtam az elszámoló számlában.

    És akkor innentől az éves elszámoló számláról van szó:

    Az egész éves fogyasztást, és annak költségét újra számolják januártól az egész évre, majd ebből vonják le a már havonta kifizetett számlaösszegeket.

    Azonban a számlázás módjában van eltérés.

    Nézzük pl a 2017 februári fogyasztásomat:

    1. a mérőóra szerint mért fogyasztás 119 m3.

    2. az erről kiküldött havi számlában a légnyomás korrekciós tényező= 1,0156

    3. most az elszámoló számlában februárra a légnyomás korrekciós tényező= 1,0286

    4. az erről kiküldött havi számlában a gáz fűtőértéke = 34,66 MJ/ m3

    5. az elszámoló számlában februárra a gáz fűtőértéke = 35,05 MJ/ m3

    6. az ezekkel helyesbített felhasznált hőmennyiség 4189 MJ, most 4290 MJ= +101 MJ

    Ezek azok az eltérően számolt adatok egész évre, amik nehezen magyarázhatóak.

    Ugyanis nem tudom mitől változott meg a februárban mért légnyomás értéke decemberre, és ezzel együtt a korrekciós tényező.

    Ugyancsak nehezen magyarázható, ha februárban a gáz fűtőértéke 34,66 MJ/ m3 volt, mitől lett az magasabb a decemberi elszámolás idejére.

    Vagy talán teljesen bizonytalan, mikor milyen fűtőértékkel számláznak az egyes fogyasztói körzetekben ? Ki tudja ellenőrizni ?

    Nem nagy összegről van szó, esetemben ez 1811 Ft-ot jelent éves szinten, de a fogyasztói bizalmat biztosan nem erősíti, és nem is korrekt elszámolási mód.

    Reklamációmra, hogy minden év végén becsapnak, tudja mi volt a szolgáltató válasza, „Ök az előírt szabályok szerint számláznak.” A miértet Ök sem tudták megmagyarázni.

    Kíváncsian várom az Ön magyarázatát, hogy miért kell az éves elszámoló számlában más fűtőértékkel számolni, mint amilyen gázt a valóságban a korábbi hónapokban elfogyasztottam?
    Még elárulom Önnek, hogy az éves számlában szereplő fűtőértéknek semmi köze az előző hónapokban elszámolt fogyasztás számlaiban szereplő fűtőértékek átlagához, vagy (a fogyasztás mennyiségét is figyelembe vevő) súlyozott átlaghoz.

    Ha ezek után is úgy gondolja, hogy minden rendben a földgázfogyasztás lakossági számláival, és a fogyasztók 90 %-a hülye, és azért nem érti, akkor továbbiakban nem próbálom Önt meggyőzni.

  67. István Bóka

    2018.02.02 08:56 at 08:56

    Pontosan erről van szó, hogy egy óradíjjal számol, és kész.
    Mit szólnál hozzá, ha a gépkocsi javításodról olyan számlát kapnál ami tartalmazza, mennyit számít fel a szolgáltató, hogy felkapcsolta a villanyt, ráállt a csáposemelőre, kivette az olajleresztő csavart, alá rakta a fáradtolaj tartályt, stb. stb.
    Te is azt mondanád, hogy valami nincs rendben.
    Na ugyan ez van a villany és a földgáz szolgáltatói számlákkal, mert a lakosság 90 %-a nem tudja követni, és felfogni.
    Na ebből Te hogy jösszki ?

  68. Szabista!

    2018.02.02 10:19 at 10:19

    Könnyen, kedves István!
    Mert amit Ön említ, az már szőrszálhasogatásos részletezés, csak hogy bele lehessen kötni a mondandómba. Viszont ha egy szolgáltatással kapcsolatban felmerül mondjuk 10 FÉLE (egymással nem feltétlenül arányos költségű) tétel, akkor azt egy normálisabb szervizben is megindokolják. Díja van az olajcserének, a futómű beállításnak, klímafolyadék feltöltésnek, stb. Alkatrészileg és javítási költségileg is,
    Tényleg nem fognak minden megmozdulásról beszámolni és a kézmosó szappant is felszámolni, de azért annál többet tudok egy javítás után, minthogy rossz állapotban hoztam és jól kaptam vissza.

    Feltételezem, hogy az otthoni vasárnapi ebédnek, vagy egy éttermi étkezésnek is vannak részköltségei. Ha 6000 Ft-ot fizetek egy étkezésért, azért ennyit nyomon tudok követni, hogy ebből mennyi volt a leves, a főétel, az ital… és ezek ára sem egymástól függ.

  69. Szabista!

    2018.02.02 10:26 at 10:26

    Nem, mert nem akkora összegekről van szó. Viszont az említett költségek változnak és ezért inog össze-vissza a kenyér ára is. Ha annyiszor változnának a villanyszámla egységárai is százalékosan, mint a kenyéré, úgy, hogy csak egybeszámolva látnánk őket, akkor meg azért hördülnénk fel, mert semmi indoklást nem látunk rá egyetlen összegen kívül.

  70. Pocz Ok

    2018.02.02 11:04 at 11:04

    ez mind OKÉ… de mi közöm van nekem ehhez.. meg a sok Gizi néninek meg Jóskának és Zolinak… abba kéne hagyni a lopást sikkasztást cigánykodást és szarkupacok sok lóvéból való eltakarását először az ország vezetésében aztán szépen lefelé is… s akkor oda lehetne írni a számlára, hogy fogyasztottenergiamennyisége*egységár=fizetendődíj… hiába írod rá a számlára, hogy menetrend kiegyensúlyozási ennymegannyi ellenőrizhetetlen összeg a fogyasztó számára.. s ilyen egy számlára nem való.. kiváncsi lennék mit szólnál ha bemennél a kocsmába inni egy sört és ilyenek szerepelnének a számlán…

  71. Isabelle Comodó

    2018.02.02 12:05 at 12:05

    Mi közöm van ahhoz, hogy a dolgozóinak kedvezményesen adja az áramot? Hát igen, velem meg megfizetteti. Ha a sallangként felszámolt díjat, hozzátennék az alapdíjhoz, kiderülne, hogy közel duplája 1 KW, s hol van a rezsi csökkentés? Ezzel az energia árral elérnénk a világon az első helyet.

  72. Norbert Papp

    2018.02.02 12:08 at 12:08

    Szerintem is 2 sor elég lenne a számlára. Mennyiség x egységár. Meg a végösszeg.
    Teljesen felesleges részletezni,h miből áll az egységár. Viszont törvényi kötelezettség…

    Amúgy az energia ár is olyan mint a benzin. 1/3 rész a bekerülés és a szolgáltató felé fizetendő 2/3 meg megy az államnak.

    Április 8.-án lehet változtatni! ????

  73. B.Miki

    2018.02.02 13:10 at 13:10

    Kicsit más téma. Minden hónapban rendszeresen leolvasom a mérőket és bejelentem a mérőállást. És láss csodát, pontosan annyi van a számlán, amennyi elfogyott illetve amennyit a bejelentéskor megjelenít a rendszer. Éves elszámoláskor nincs meglepetés, mindig pontosan egyezik a résszámlák összege és az éves elszámolt összeg.
    A különböző tételek részletezését, bonyolítását feleslegesnek tartom, de törvényi kötelezettség.

  74. Norbert Papp

    2018.02.02 13:53 at 13:53

    Rezsi csökkentés??? ????????????
    Ne viccelj!!!
    Az a világ legnagyobb átverése! A gáz világpiaci ára az elmúlt 2 évben egészen mélyen volt!
    Viszont mivel az (ál)rezsi csökkentés miatt rögzítették a fogyasztói árakat, ezért az nem tudta követni a világpiaci csökkenést. Ergo a rezsi csökkentéssel keresett az állam.
    A megvásárolt gáz amúgy sokkal olcsóbb, csak az állam a saját fantom cégén (MET) 2x átfuttatja így csúnyán nagyot keres rajta még az előtt,h eladná a szolgáltatóknak.
    Majd a szolgáltatói kiskereskedelmi árra is közel 2/3 költségtömeget tesz az állam ilyen-olyan jogcímen…
    Ettől lesz drága!!!

  75. László Mezei

    2018.02.02 15:19 at 15:19

    Ezzel az a gond, hogy a szolgáltató már sok esetben maga az állam. Az elműből az állam, vagy mészáros kivásárolta az RWE-t. Tudtommal az EON-t is szorítják. A Főgáz nemzeti közmű lett. Arról nem is beszélek, hogy ha valaki hangsúlyozom, esetleg önhibáján kívül, mert pl. szegény, és csak a közmunka jutott neki, meg az sem, nem tudja fizetni, és kikapcsolják nála, akkor a visszakapcsolásnak, mikor már kifizette a számláit, olyan költségei vannak, hogy belerokkan! Elműnél pl. 35.000,-Ft. visszakapcsolási díj, + szerelési költség. A villanyóra környezetét az új szabványnak megfelelően átalakítani, esetleg kapcsolószekrényt venni, tervezés, engedélyezés. Akár 1.000.000-ra is rúghat a költség! Szerintem egyértelmű, hogy ez a legszegényebbeket sújtja, rajtuk nyerészkedik a szolgáltató! Illetve most már maga a nemzeti színű állam! „Gondoljátok meg Proletárok!” Hogy József Attilát idézzem.

  76. Jozsef Kummer

    2018.02.02 16:15 at 16:15

    Az mond meg 20 év 0 3m viz fogyasztás fizetendő 240.000 Ft

  77. László Balog

    2018.02.02 17:57 at 17:57

    Lacikám, nézz már utána, hogy mit jelentenek a hatósági árak, nem azt hogy regényt fűzzünk hozzá,de egy idegen tulajtól még sokkal de sokkal magasabb árak lennének várhatók!!!! Szólj, ha nem így van és a világpiaci árak valamint a mi villanyunk és a vásárolt villanyunk legyen az alap ????

  78. Jozsef Pongrácz

    2018.02.02 19:01 at 19:01

    A régi átkosban én fizettem kb.200 kw -ért négyszáz forint.Akkor egységes volt az ár.Nem ugy mint most drótdij ,hálózat stb.Mi lenne ha a zöldséges azt mondaná a piacon termékére mikor eladja.Ennyi az ára plusz a permetezési dij,meg kapálni is kellett.Kinevetnénk nem?

  79. Hobbit

    2018.02.02 19:27 at 19:27

    ez is az Orbán kormányzat műve. Csak velük együtt lehet eltörölni.

  80. Ballerhunter2

    2018.02.02 22:03 at 22:03

    Lehet változtatni, csak éppen ettől ez nem fog változni.
    Pl. a szénipari szerkezetátalakítás díjat az MSZP-SZDSZ kormány építette be az áram árába.
    De hogy maradjunk a példádnál a benzin ára is ugyanígy, teljesen hasonló arányban tartalmazta 2002-2010 között is a jövedéki adót, majd az azt is megadóztató áfát.
    Ez van, az állam fenntartja a közszolgáltatásokat, a fogyasztó meg fizet, mint a katonatiszt.
    ÉS EZ POLITIKAI OLDALFÜGGETLEN!
    Éppen ezért tök értelmetlen ezen vernyákolni ahogy teszi azt a cikk hülye írója ( bár ő nyilván jól megfontolt és megfizetett politikai szándékkal teszi ), meg a sok nemnormális hozzászóló, akik kb. a tartsunk népszavazást arról, hogy legyen ingyensör Május 1.-én színvonalon mozognak.

  81. Ballerhunter2

    2018.02.02 22:20 at 22:20

    Öreg, te hazudsz, mint a vízfolyás!
    Ausztriában átszámítva 60 forint körül van a villany kilowattja.
    Igen nagyon csodálkoznék, ha egy lakásban nem fogyna el uszkve 100 kilowatt villany havonta, hacsak nem is laknak ott, mert akkor lehet.
    Szóval már az 6000 forint és ez még csak a villany. Nyilván nincs se internetük, se fűtésük, se vízfogyasztásuk ugye, mert hogy 3000 forintba ez még a köztudottan nálunk „sokkal olcsóbb” Ausztriában sem fér bele, az hótziher.
    Aki mást állít, az hazudik, vagy festi magát.

  82. Csaba Reményi

    2018.02.02 22:37 at 22:37

    Akkor ez így rendben is van???

  83. László Mezei

    2018.02.03 00:20 at 00:20

    Bocsánat! Én nem a hatósági árakról írtam a kommentemben, hanem arról az eljárásról, és a szankciós díjról, amely a kikapcsolás után következik. Tehát ha valaki felhalmoz hátralékot, és kikapcsolásra kerül sor mind az áram, mind a gáz vonatkozásában, akkor, hogy mire számíthat.

  84. Magai Sándor

    2018.02.03 09:27 at 09:27

    Amennyiben az akkori időszak „átkos” volt akkor a mostanit hogyan hívod?

  85. Ga Le Zso

    2018.02.03 10:28 at 10:28

    Ez így hülyeség, Régen minden benn volt a kwh árában, most részletezik! Örülj neki, hogy csak ennyit fizetsz! A németeknél 1 kwh kb 4 euró, nálunk max bruttó 43,50 forint, és ha erre rárakják az általad reklamált tételeket, akkorsem lesz 4 euró 1 kwh! Na így reklamálj! Itt utánanézhetsz:http://nemetorszagi-magyarok.de/hasznos/energiarak-aram-gaz-nemetorszagban

  86. Ga Le Zso

    2018.02.03 10:31 at 10:31

    Sajnos mindig vannak megmondó, „okosok”!

  87. blpub

    2018.02.03 11:11 at 11:11

    Ha jogszabály kötelezné rá, kiírná. Az áramdíj esetében jogszabályi előírás az árelemek részletezése. A nagy 2008-as piacnyitás előtt nem volt más a számlán, csak X kWh, Y ár és a kettő szorzata, meg az áfa. De azóta ezt így kötelező feltüntetni. A cikk egyébként csak a megírója tudatlanságát bizonyítja, ráadásul lakosságnak az ott említett árelemeknek már egy jó részét nem számlázzák – szintén jogszabályi előírás okán.

  88. blpub

    2018.02.03 11:14 at 11:14

    És ezek az összegek üveggömbből származnak, vagy utána is jártál? Csak mert a valósággal köszönőviszonyban sincsenek. A szabványosítás pedig csak speciális esetekben szükséges. Egy mezei kikapcsolás után nincs rá szükség. Ahogyan a visszakapcsolási díj sem 35.000 Ft és + szerelési költség sincs.

  89. blpub

    2018.02.03 11:17 at 11:17

    Ha diktálsz, nincsenek részszámlák. És éves elszámolás sem. 🙂

  90. blpub

    2018.02.03 11:24 at 11:24

    Ugyanannyi közöd van hozzá, mint ahhoz, hogy a bolti eladó kafetáriáját, étkezési utalványát fizeti a munkáltatója. Ja, csak a teszkó blokkján ezt nem kell feltüntetni, hogy egy dolgozóra jutó étkezési utalvány arány 0,02Ft… Értem én, hogy nem érted, a baj az, hogy direkt nem is akarod érteni (nehogy kiderüljön, hogy lövésed sincs a világról).

  91. blpub

    2018.02.03 11:26 at 11:26

    Tehát ha nem írnák rá részletesen a számlára (jogszabályi kötelezettség okán), csak egy egységárat látnál (és abban ugyanúgy kifizetnéd), akkor nem fájna, és nem létező költséggé válna? Ezek a költségek azóta léteznek, amióta áramszolgáltatás létezik és az áramhálózatok átívelnek az országhatáron. Csak korábban nem kellett részletezni, most meg kell – mert állambácsi előírja.

  92. blpub

    2018.02.03 11:30 at 11:30

    Jogszabály írja elő, hogy részletezni kell a számlán. Nem a szolgáltatók találták ki. Ha a péknek is előírnák, ők is félméteres blokkot adnának ki 30 féle árelemmel. A kenyér árához pedig valóban nem tesz hozzá külön 6 tételt, mert már eleve benne van.

  93. blpub

    2018.02.03 11:35 at 11:35

    Akkor az autód nemlétező 100% alatti hatásfoka miatti veszteségnek sincs díja, ugye. Egy benzinmotoros hajtásrendszer (tehát motor, áttételek, váltó, futómű) hatásfoka valahol 30% körül van, azaz a benzinből kinyerhető energia 30%-át hasznosítja az autód. De mivel ez nem plusz szolgáltatás, ezért csak a benzin árának 30%-át fizeted a kútnál, ugye? Ja nem… A fenébe. Igazságtalan ez a világ. 🙂
    Egyébként oké, hogy nem akarod érteni, miről van szó, ragaszkodsz is ehhez és nem engeded, hogy a tények összezavarjanak, de attól még tények maradnak.

  94. blpub

    2018.02.03 11:40 at 11:40

    A gáz fűtőértékét rövid időközönként mérik, és a mérési adatok nyilvánosan elérhetők.
    Lentebbi hozzászólása alapján pedig ön vagy nem energiagazdálkodási szakértő (kivéve, ha én vagyok a dalai Láma), vagy ha mégis, akkor szakbarbár. Szakértőként ilyeneket nyilatkozni a szakma megcsúfolása és totális dilettantizmusról ad tanúbizonyságot.

  95. Rigó

    2018.02.03 13:30 at 13:30

    Ga Le Zso na ez a hülyeség amit írtál. Miért nem Kínával, Japánnal, vagy Angliával hasonlítod össze.De miért is kell összehasonlítani? Vedd figyelembe,hogy nem egyformák az országok,fizetések, stb. Maradjunk Magyarországnál mert mi itt élünk és nem Dauschlandban.

  96. Rigó

    2018.02.03 14:22 at 14:22

    A megtermelt villanyáramot 8-12ft között veszik meg a termelőktől a szolgáltatók. Az eladási ár (lakossági) 43ft ahogy írtad.A különbözet 10ft vételi középárral számolva 33ft. Vallyon ez a különbözeti összeg hová íródik? A szolgáltatói nyereség? mert ez a tétel a felsoroltak között nem szerepel. Erre adjál hihető választ ha tudsz!

  97. István Bóka

    2018.02.03 19:12 at 19:12

    Ön (nagybetűvel, és nem csak azért, mert a mondat elején van) az összes hozzászólót magas lóról kiosztja. Én igenis energiagazdálkodási szakértő vagyok, de Ön valószínűleg vagy valamelyik szolgáltató, vagy valamelyik párt seggnyalója, mert csak vagdalkozik válaszaival, de egyetlen értelmes érvelése nincs. Magyarázza már meg, hogyan lesz az éves elszámoló számlában más a gáz fűtőértéke, mint amelyik hónapban elhasználtam ? Várom OKOS és TÉNYSZERŰ válaszát.

  98. subpardaemon

    2018.02.03 20:14 at 20:14

    Kedves Böjte József, maga egy idióta. Részletezném, hogy miért, de látom, hogy egy részletezett dolog meghaladja a maga értelmi képességeit, úgyhogy nem is fárasztom vele magamat. Egyúttal megkérném, hogy maga se fárasszon minket további hasonló idiótizmusaival. Köszönettel, a világ.

  99. Ballerhunter2

    2018.02.03 20:36 at 20:36

    Egy liter tej átvételi ára a termelőtől valahol 70 forint környékén van, ha jól tudom.
    Ez 3.5%-os, teljes értékű tej.
    Te meg megkapod a boltban az ebből készült, lefölözött, felvizezett, dobozba csomagolt löttyöt 250 forintért. A különbözet 180 forint.
    Vajon ez az összeg hová íródik? Ez a „szolgáltatói nyereség”?
    Mégsem kérdezed meg a boltban, hogy neked miért nem 70 forintért adják a tejet ugye?
    Vagy igen?

  100. blpub

    2018.02.03 22:04 at 22:04

    Azt gondolom, hogy részemről a hozzáértésének megkérdőjelezése (mivel erősen megkérdőjelezhető) semiképpen sem olyan személyeskedő megnyilvánulás, mint leseggnyalózni valakit. Ha mások érzékeny pontjára tapintanak, nem illik megsértődni rajta. Én nem minősítettem az ön jellemét, ön viszont minősített engem és ezzel saját magát. Ezek után megengedem magamnak azt az érvelési hibát, hogy önnek „energiagazdálkodási szakértőként” tudnia kell a választ a saját kérdésére.

    (De segítek: a gáz fűtőértéke percről percre változik. Ezért a részszámlákban mindig 1 a korrekciós tényező, a fűtőérték pedig az előző két év átlaga. Ergo becsült értékek, ezért az elszámoló számlában, amiben már konkrét, az időszakra vonatkozó mért értékek szerint történik, nyilvánvalóan más lesz. Akinek ez nem felel meg, az diktáljon minden hónapban, és akkor mindig a valós mért adatok szerint lesz korrekciós tényezője és fűtőértéke. Egyébként nincs gázórám és nem dolgozom gázszolgáltatónál sem, egyszerűen csak megnéztem egy rész-, és egy elszámoló számlamintát, és felfogtam, mi van benne, mert én tudni szeretem a dolgokat, nem pedig hinni, mint ön és itteni sorstársai).
    Értem én, hogy a munkaszerződésében szakértő a megnevezése, de eddigi megnyilvánulásaival nyilvánvalóvá tette, hogy egyáltalán semmilyen fogalma nincs az energiapiac, -elosztás és -ipar működéséről. Ezen nem kell megsértődni és utána mocskolódni (az ugyanis nem épp az intelligens ember ismérve), hanem tudomásul venni és elgondolkodni, mit nem ért a világból, miért nem érti, és legfőképp miért nem is akarja megérteni.
    Az összes hozzászólót pedig nem oszthattam ki, mert csak néhány hozzászólásom volt, főleg ott, ahol eklatáns baromságokat írtak. Az pedig, hogy nem érti az érveket, mi több fel sem ismeri őket, megint csak nem engem minősít.

  101. László Mezei

    2018.02.03 23:29 at 23:29

    Imádom az ilyen nagyokosokat. Maradjunk annyiban, hogy utánajártam. Vagyis volt ilyen ügyem.

  102. István Bóka

    2018.02.04 09:15 at 09:15

    Mégis csak van valami szövegértelmezési probléma, és ezért a válasza máris általános, és nem konkrét. Ugyanis egyértelműen leírtam, hogy havi online bejelentő vagyok, konkrét havi számla készül konkrét fűtőértékkel, ennek ellenére évvégén mégis átszámolják a teljes évi fogyasztást egy magasabb fűtőértékkel, aminek semmi köze az általam elfogyasztott földgáz havi számláiban szereplő fűtőérték átlagához (érdekes módon mindig magasabb). Ezek alapján nem lenne egyszerűbb és ugyan ennyire pontos egy köbméterre megadott ár az elszámolásokban ?
    Én is felfogom, hogy mi van a havi, és az évvégi gázszámlákban, csak én (mint precíz gépészmérnök is) számolni is tudok, és nem tetszik, ha átvernek az évvvégi számlával.
    Kérem olvassa el értelmezve minden szavát eredeti hozzászólásomnak, és akkor belátja, hogy igazam van. Egyébként ön kezdte a mocskolódását azzal, hogy minősitett engem. De még most is az energiapiac, -elosztás és -ipar működéséről győzköd, pedig egyáltalán nem másról, mint a számlák közérthetőségéről és valós tartalmáról folyik a vita.
    Írja, hogy szereti tudni a dolgokat. Gondolja hogy annak ellenére, hogy Ön, vagy én értjük, hogy mi van a számlákban (és én ennek ellenére azt állítom, hogy nem korrekt a számlázás), gondolja, hogy a falusi háztartásokban a Mari néni, vagy az Imre bácsi is érti, hogy miért is fizet annyit, amennyit ? Gondolja, hogy ez erősíti a bizalmat ?

  103. Jozsef Pongrácz

    2018.02.04 09:17 at 09:17

    Sándor.Mindenki igy hivja most.Nekem jó volt az a rendszer is nem panaszkodhattam.Akkor is melós voltam és megbecsülték a munkámat.Egy jól menő vállalatnál dolgoztam az akkori viszonyok között jó bérért.Most meg azt mondják amid van annyit is érsz.Nékem valamikor apám azt mondta akár hogy megalázhatnak stb.de azt a tudást ami a fejedbe van soha nem veszik el.Mos már nyugdijjas vagyok.Egyik pártnak sem vagyok a szimpatizánsa,igy reálisan látom országunk tönkretételét.

  104. Magai Sándor

    2018.02.04 12:13 at 12:13

    Kedves József! Körülbelül egy idősek lehetünk, én is nyugdíjas vagyok és én is abban a korban nevelkedtem és dolgoztam mit Te. Én attól a rendszertől sokat kaptam, főleg becsületet és hűséget. Éppen ezért fáj ha bárki is átkosnak nevezi azt a korszakot. Nem vitázni, vagy levelezni szeretnék, csak leírtam véleményemet.
    Üdvözlettel: Magai Sándor (még ma is baloldali érzelmű)

    2018. február 4. 9:17 Disqus írta, :

  105. Károly Péter

    2018.02.04 20:28 at 20:28

    Honnan származik ez az ár? 2017-ben 26,3cent az áram Németországi ára!

  106. Poczkodi Lajos

    2018.02.04 22:40 at 22:40

    A menetrendet es a veszteseget a napelemes rendszerek is tovabb rontjak. Kiszamithatatlan, tervezhetetlen a napelesek termelte, halozatra taplalt, igy az eromuvi termelest csokkento villamos energia. Tovabb noveli a dragabban halozatra juttatott villamosenergia aranyat.

  107. Poczkodi Lajos

    2018.02.04 22:44 at 22:44

    Az egyik leggazdagabb orszag Norvegia. Ott meg attol is fugg a villanyszamla vegosszege, hogy milyen messze lakik a felhasznalo az eromutol… 🙂

  108. Szatmári Józsefné

    2018.02.05 19:47 at 19:47

    Mindenkit a stílusa minősít, ha nem tetszik van egy gomb amit ki lehet kapcsolni!

  109. Bernáth Béla

    2018.02.06 15:45 at 15:45

    Hát ez egy, agyafogyott válasz.Ugyanis valóban sok összetevőkből
    alakul ki az a nyavajás energia ár, amit egyre nehezebb elviselni.
    Ráadásul,ha szeméttel fűtenénk,az sem volna olcsóbb,mint a többö
    hőenergiát biztositó, akármilyen: fa,gáz,villany,stb.Tehát mindegy melyik
    újunkba harapunk.Ilyenkor lehet mondani,hogy több az oroszlán,mint a fóka………..

  110. Bernáth Béla

    2018.02.06 15:48 at 15:48

    Butaság,kit érdekel a németek energia árai.A miénket kell az ithoni, átlag jövedelemhez alakitani.

  111. Bernáth Béla

    2018.02.06 15:51 at 15:51

    Ha már ki is kapcsolják,az a vég,kész tönkremenés.

  112. Bernáth Béla

    2018.02.06 16:07 at 16:07

    Ugy hallottam a szabványositás,valóban óriási költség,gondoljunk a vacak 40-60ezer nyugdijra,vagy a közmúnkásra,Amit a külfödiektől veszel,kivéve a vacak pelle-
    palakból készűlt cuccokat,nagyon,de nagyon drága.Olvastam
    több korombeli kommentjét,megkérlek beneteket,írjátok már meg a Kádár korszakban mekkora volt a sertésállomány mgyar-
    országon.Ezt csak azért kérem mivel éppen ma volt,szó a rádióban arról,hogy braziliából akarnak az uniós államok importálni.

  113. Bernáth Béla

    2018.02.06 16:31 at 16:31

    Ez igaz, igy működik a Világ,mindennek ára van,semmi nincs csak ugy,hogy leakasztom a fogasról,csak éppen az a baj,hogy akik előállitják a végterméket,azoknak már nem jut elegendő,semmiből sem.Hogy ne kezdjem az elején,a legfontosabb,és legnagyobb tudást a mérnökök
    birják,ugyanakkor a tervek kivitelezéséhez már ők sem
    értenek……A két szaktudás közzé, beépült politika mindent tönkre tesz.

  114. B.Miki

    2018.02.07 08:47 at 08:47

    Dehogy nincsenek! Diktálás esetén a részszámla a bediktált mérőállás alapján készül. Elszámoló számla az éves elszámolási időszak végén, az évente egyszer esedékes, elosztótársaság által végzett leolvasás után készül. A 3x80A lekötött teljesítmény alatti fogyasztók, így a háztartások is éves szaldó elszámolásban vannak.

  115. Ballerhunter2

    2018.02.09 17:25 at 17:25

    „A megvásárolt gáz amúgy sokkal olcsóbb, csak az állam a saját fantom
    cégén (MET) 2x átfuttatja így csúnyán nagyot keres rajta még az előtt,h
    eladná a szolgáltatóknak.”
    Jéééé! Ezek szerint Németországban is így csinálhatják, hiszen k…ára nem igazán lett olcsóbb ott sem a lakossági gázár az elmúlt években!
    Pár százaléknyit ha változott.
    De az is lehet, hogy a német állam annyira hülye, hogy ő sokkal többet fizet a világpiaci gázárnál és ezért nem tudja olcsóbban adni a fogyasztóinak.
    Nyilván…

  116. Norbert Papp

    2018.02.09 18:37 at 18:37

    Ajánlom figyelmedbe…

    http://www.tozsdearnyek.hu/foldgaz-5-eves-arfolyamdiagram

    Válts át 10 éves nézetre aztán nézd meg 2014-18 közötti időszakot!
    A tájékozódás nem hátrány ????

  117. Ferenc Kathi

    2018.02.11 11:56 at 11:56

    Jó a zsemlés példa … 🙂
    Egy másik eset : Egy bérelt garázsban éves szinte elfogyasztott 1 (egy) KW után leszámlázott az ELMŰ
    1.753 .- Ft-ot. Tehát nekem az áram egységára (mert egy KW-ot fogyasztottam) 1 KW = 1.753.- Ft .- és nem
    27 Ft és nem 43 Ft !!!
    Én magamban csak „zenés felár” – nak nevezem az egységárra rakódó tételeket akár a villanyszámlánál, akár a gázos számlánál. Mert hiába ettem valahol mondjuk 3.000.- Ft-ért valamit, ha erre az árra még rászámolnak 2.000.- Ft zenés felárat, akkor nekem az 5.000.- Ft-ba került, és nekem mindegy, hogy mi miatt került annyiba.

  118. Ballerhunter2

    2018.02.11 19:14 at 19:14

    Én nem állítottam, hogy a gáz világpiaci ára nem lett olcsóbb, én csak annyit mondtam, hogy a németeknél SEM lett olcsóbb a lakossági gáz ára, tehát ezek szerint akkor ott is nyerészkedik valaki a lakosság zsebére.
    De cáfolj meg, hozz már ide egy linket, hogy a németeknél most fele annyiba kerül a lakosságnak a gáz, mint évekkel ezelőtt!

  119. Norbert Papp

    2018.02.12 06:19 at 06:19

    Nézd! Nem ismerem a nemet viszonyokat. (Ezert nem is hozzam szóba)
    Amit viszont tudok,h a MET-MVM-Állam okosítással még a határt sem lépte át a gáz de már van rajta egy haszon, majd az országon belül még 2x….
    Miközben a rezsidémon nagy arccal eladja a propagandát,h azért drága a gáz mert a mocsok multik nyerészkednek rajta, de majd a rezsicsökkentés….

    Semmi szükség rezsicsökkentésre!
    Csak ki kell venni azt két rejtett haszon kulcsot, plusz a világpiaci ár csökkenés és már sokkal olcsóbb is a gáz mint a rezsi csökkentéssel…

  120. Márta Zsinor

    2018.02.17 14:03 at 14:03

    Az állam minősítené joggal visszaélésnek? Ezeket a számlákat a Nemzeti Közművek, NKM Földgázszolgáltató Zrt. állítja ki. Állami kézben van. Ezért nem értem, hogy multikról beszél a cikkben. A számlázásról írt részletezés tetszik, hogy miket és miért kell fizetni. Fájóan vicces a számla felturbózása.

  121. Márta Zsinor

    2018.02.17 14:12 at 14:12

    Magyarország áram áráról van szó, nem a németekéről, ahol a kereset is 10x annyi Kb.

  122. Márta Zsinor

    2018.02.17 14:30 at 14:30

    Mért pont a cigányok? Az évek során az ismerőseim közül 3 család bukott le áram, ill. gáz lopás miatt, ebből 2 értelmiségi, és egy pedig gáz és vízszerelő szakember. Egyik se volt cigány.

  123. Márta Zsinor

    2018.02.17 14:46 at 14:46

    Ez igaz, hogy a szocialisták is nagyon gyorsan reagáltak a világpiaci ár emelkedésére, de a csökkenésre nem, ahhoz több hónap kellett, míg olcsóbban tankolhattunk. Ennek ellenére nem okoztak akkora kárt az embereknek, mint a Fidesz.

  124. József Pap

    2018.02.17 15:02 at 15:02

    A keresetek is máshogy alakulnak! Ott

  125. Ballerhunter2

    2018.02.17 18:07 at 18:07

    „nem okoztak akkora kárt az embereknek…”
    Ez a megállapítás így meglehetősen szubjektív, ugyanis az MSZP-SZDSZ kormányzás 8 éve alatt nemhogy jottányit előbbrejutott az ország, hanem bizonyítottan kb. 20 évet esett vissza az emberek életszínvonala, plusz az államadósságot is sikerült a DUPLÁJÁRA feltornászni.
    Szóval DE, legalább akkora kárt okoztak.
    Elég csak arra gondolni, hogy az Euró bevezetését úgy eltolták, hogy semmi nem lett belőle, ami igencsak jól jött volna később a pl. a devizahitel problémánál.
    Ami egyébként ismét csak jóval kisebb lett volna, HA nem nézik tétlenül 2002 és 2008-9 között, hogy nyakra-főre eladósodjanak a népek devizahitelre.
    De tétlenül nézték, sőt elősegítették, mert így tudott „nagyot ugrani a Pannon-puma”. Látszólag. Valójában meg a szakadékba.
    Szóval ezt a „nem okoztak akkora kárt az embereknek” mesét inkább hagyjuk meg az óvodásoknak, ők még talán el is hiszik!

  126. Viola Szepesi

    2018.02.22 12:21 at 12:21

    Gázos. 🙁

  127. Gabó

    2018.02.23 08:09 at 08:09

    Tisztelt Hölgyem!

    Az, hogy egy értelmiségi, vagy egy származását tekintve magyar ember lopja a gázt vagy az áramot az hír. Az, hogy Kolompár Vinetu, azon már senki nem lepődik meg.
    Tiszabőn napi szinten razziáznak a E-ON emberei rendőrökkel együtt, és mindig találnak 4-5 helyet, ahol még nem volt idejük összeszedni a vezetékeket. A múltkoriban Szolnokon a Mozdony úton volt razzia , ahol burkolt vezetékek vannak. Az egyik ház előtt a villanyoszlopon egy előrehaladott terhes cigány asszony cibálta a szigetelt vezetékből a drót végére erősített szeget,amit a szigetelésen keresztül beleütnek a vezetékbe. Azt mondják ezt mindenütt az asszonyokkal csináltatják, mert azok másodrendű lények. Általában max 2-3 esetet tudnak egyszerre lefülelni, mert olyan gyorsan híre megy a razziának.

  128. sylwol

    2021.02.14 19:29 at 19:29

    Érdekes akiknek minden teljesen korrekt és elfogadható az itt mind fidesz hivő, buta 10 IQ s magyarok, ha duplára emelnének mindent akkor is szép rózsazsinü lenne itt minden , ezért tud ez a patkány kormány élösködni az embereken,,,

  129. KARAKO TAMÁS

    2021.02.14 20:42 at 20:42

    értő olvasás hülye barmoknak—közkeletű nevén MAGYAR Kárpát Medencében nagy egyedszámban fellelhető, önhitt buta barom, röviden hülyed barom_____minden hez is értő nép sarjai!!! hülye barmok!!! nem a díj tételek neve a lényeg, hanem a következő: milyen alapon, milyen számítási alapon szerepelnek ezek a díjtételek az adott számlán. hogyan, milyen ellenőrizhető módon számolják el ezeket amoiket fizetsz, vagy csak leírják, mert úgyis barmok vagytok, tudhassa láthassa nyalhassa törzs tagjaként, és még meg is tudjátok mindezt mahggyarázni—LEÍROM HÜLYÉK. A KURVAÉLET RÉZVERETES FAGYOTT GECIBE MÁRTOTT FASZA, DE MÉG A HALÁL LESZART FASZA SE TUDJA ELMONDANI MILYEN DÍJTÉTEL, MILYEN MÓDON VAN KISZÁMOLVA, MIÉRT KERÜL ANNYIBA, ÉS LE SE TUDOD ÍRNI, MONDANI, TE MINT FOGYASZTÓ, HOGYAN CSÖKKENTHETED—PÉLDA ENERGIATAKARÉKOS ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁPLÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚSZ HŰTŐ, +++++++ KURVA SOK PLUSZ JELLEL, LED ÉGŐK, ENERGIATAKARÉKOS ÜZEMMÓDÚ HÁZTARTÁSI GÉPEK—SZTÁMLA ÁRA BASZIK CSÖKKENNI, OKA ASOK MÉG TŐLETEK IS GÁTLÁSTALANABB HÜLYE BAROM, AKI A PARLAMENTBEN EGY FELCSÚTI ORSÓS NEVŰ OLÁHCIGÁNY VEZETÉSÉVEL SZARRÁ LOPJA MAGÁT, NÉVSZERINT A PARLAMENTBEN 90 ÓTA ODANŐTT GECIJEITEK….ENNYI, AZ, HOGY MASZOP, EZDÉESZ ZSIDESZ, FASZESZ SZOPESZ LMPÉÉÉÉ, JOBBIIK KURVÁRA MINDEGY, MERT EZ EGY AKKORA BAROM HELYE A VILÁGNAK, AHOL EGY ZSIDÓ MÉG ÉLNÁCI IS LEHETETT-HEGEDŰS BŰNBÁNÓ FLITYMANEMKELELL LÓRÁNT….

  130. Hárosi Ferenc

    2021.02.15 08:16 at 08:16

    Itt azért álljunk meg! Az üzemanyag árában régen volt útalap, mára nincs, de nem olcsóbb a benzin! A fenntartási költségek minden termelőnél megvannak! Pl. a csirke kilónkénti ára is tartalmazza, mégsem írják ki a csirkére, hogy mennyi volt a terelési ára és egyéb , mint alomtisztítás…. stb. !

  131. Quo vadis1

    2021.02.15 08:33 at 08:33

    Mert becstelen a számitás. Réges régen még az üveghegyen és az óperenciás tengeren is túl a kötelező biztosítás az üzem anyagárba volt beépítve tehát kötelező biztositást csak akkor fizettél, ha a kocsid részt vett a közlekedésben, ha csak otthon volt az udvaron, vagy a garázsban akkor nem fizetettál kötelező biztosítást, de 1990 –ben az akkori kormány segedelmével a hazánkba beengedett rabló biztosítók egy sokkal pénznyelőbb rendszert honosítottak meg. Ezért is magasak az autód fenntartási költségei és még több száz ilyen felesleges kiadásod van csak azért, hogy egyesek gazdagok lehessenek a TE ZSEBED ROVÁSÁRA.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük