Connect with us

Kerítésen innen

Csak tudnám, mi baja van az Orbán-érával az Uniónak! Tán ez?

Megosztás

Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.

Friss hír Orbán brüsszeli főszónoklatáról: rendőrség menet közben fújta le a konferenciát
Megosztás

Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.

Van itt … mi is?

Még meg sem száradt a pénteken közzétett kiíráson a „tinta” miszerint a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el, máris kiderült, hogy „suskus van a pallerban”.

A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívásra 2024. február ötödikétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani a pályázatokat

– közölte az Energiaügyi Minisztérium. Az anyagból kiderült, hogy a budapesti cégek 10,8 milliárd forintos keretre pályázhatnak, vidéki cégek pedig 19,2 milliárdra, és összesen legfeljebb 9375 darab projekt támogatható. A program finanszírozását az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetben rögzítettek szerint a nemzeti Helyreállítási Terv hitelrésze biztosítja. Az Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott tervezet decemberben kapott uniós jóváhagyást. 2023 végén már meg is érkezett az első utalás közel 300 milliárd forint értékben.

A kormány a REPowerEU-keretből önálló pályázatot indít majd a hazai elektromos töltőhálózat bővítésének támogatására

– összegezte a tárca.

Itt van a kutya elhantolva….

A kínai BYD-autógyártó járműveire szabhatja a magyar kormány az egyik uniós zöldenergia-projekt elektromos-autóvásárlási támogatását, hogy garantálja annak forgalmát

– írja a Vsquare hírlevele alapján a Telex.

Mint arról beszámoltunk, a magyar kormány decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg európai gyártóközpontját a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD. Novemberi sajtóhírek szerint Orbán Viktor kínai látogatása során Sencsenben, a BYD központjában találkozott a céget vezető Vang Csuan-fuval.

fotó: Orbán Viktor facebook oldala

A sajtóhírekre Szijjártó akkor azt mondta:

„Nem is akarom kommentálni (…) Bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik.”

A kormány több mint 60 milliárd forintot biztosít a gyárnak helyet adó ipari park fejlesztésére, és Szijjártó Péter külügyminiszter közölte: a beruházást közvetlenül is támogatják. A Vsquare által megkérdezett iparági források közül többen már régóta gyanították az üzletet a BYD és a magyar kormány között, hiszen olyan,

mintha az elektromos autóvásárlási támogatásokat a kínai autógyártó járműveire szabták volna. A nemzetközi oknyomozó portálnak ezt egy egykori magas beosztású kormánytisztviselő is megerősítette.

 

Szerző