Csak tudnám, mi baja van az Orbán-érával az Uniónak! Tán ez?
Megosztás
Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.
Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.
Van itt … mi is?
Még meg sem száradt a pénteken közzétett kiíráson a „tinta” miszerint a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnekvissza nem térítendő állami hozzájárulást. A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el, máris kiderült, hogy „suskus van a pallerban”.
A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívásra 2024. február ötödikétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani a pályázatokat
– közölte az Energiaügyi Minisztérium. Az anyagból kiderült, hogy a budapesti cégek 10,8 milliárd forintos keretre pályázhatnak, vidéki cégek pedig 19,2 milliárdra, és összesen legfeljebb 9375 darab projekt támogatható. A program finanszírozását az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetben rögzítettek szerint a nemzeti Helyreállítási Terv hitelrésze biztosítja. Az Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott tervezet decemberben kapott uniós jóváhagyást. 2023 végén már meg is érkezett az első utalás közel 300 milliárd forint értékben.
A kormány a REPowerEU-keretből önálló pályázatot indít majd a hazai elektromos töltőhálózat bővítésének támogatására
– összegezte a tárca.
Papír van róla: startol a kormány autóbeszerzési támogatása
Itt van a kutya elhantolva….
A kínai BYD-autógyártó járműveire szabhatja a magyar kormány az egyik uniós zöldenergia-projekt elektromos-autóvásárlási támogatását, hogy garantálja annak forgalmát
„Nem is akarom kommentálni (…) Bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik.”
A kormány több mint 60 milliárd forintot biztosít a gyárnak helyet adó ipari park fejlesztésére, és Szijjártó Péter külügyminiszter közölte: a beruházást közvetlenül is támogatják. A Vsquare által megkérdezett iparági források közül többen már régóta gyanították az üzletet a BYD és a magyar kormány között, hiszen olyan,
mintha az elektromos autóvásárlási támogatásokat a kínai autógyártó járműveire szabták volna. A nemzetközi oknyomozó portálnak ezt egy egykori magas beosztású kormánytisztviselő is megerősítette.
Ez pedig azt jelentené, hogy a kormány az EU-s zöldítési projekt pénzéből tudná garantálni, hogy folyamatosan legyen kereslet a BYD elektromos autóira, amivel segítene a kínai gyártónak abban is, hogy megvethesse a lábát nemcsak a hazai, hanem az európai piacokon.
1,5 billió -nem elírás!- forint a reptér nemzetiesítésére Kína kedvéért? - Róna Péter így véli....