Kerítésen innen
Egy hónapig a Nyugatiban biztosan nyista jegyvásárlás este fél 8 után!

Mint arról szombaton beszámoltunk, a sötétedés után jegyet váltani akarók zárt pénztárakkal találkoztak a Nyugati pályaudvaron. Akkor még nem lehetett tudni, de vasárnapra kiderült, nem egyszeri esetről van szó.
19.35-től reggel 6-ig zárva!
Dübörgő hazánkban az egyik legforgalmasabb budapesti pályaudvaron a fent jelzett időben nem lehet pénztárnál jegyet váltani. Maradnak az automaták – már amelyik működik – ahol kizárólag bankkártyával juthat az „utaska” bilétához.
A Közlekedő Tömeg facebook oldalán meg is jelent a tájékoztató papiros képe, amúgy magyarosan kicelluxozva:
„augusztus 30-tól szeptember 22-ig bezárnak a belföldi jegypénztárak 19:35-től másnap reggel 6-ig.”

fotó: közlekedő tömeg facebook oldala
Érzik a baromi jól teljesítő Magyarország-mivoltunkat?
Az mfor.hu cikkéből kiderül: az ok a jó öreg munkaerőhiány.
A MÁV-csoport a 2017., 2018. és 2019. évben is több mint 38 ezer munkavállalót foglalkoztatott, illetve foglalkoztat. A létszámhiány átlagosan mintegy 2,5 százalék
– válaszolta Fónagy János, államtitkár az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó írásban feltett kérdésére, mely a MÁV-csoport létszámadataira, illetve a létszámhiány mértékére irányult.
Az államtitkár által közölt adatokból könnyen levezethető, hogy a MÁV-csoport átlagosan nagyjából 970 dolgozót bármikor tudna alkalmazni – igaz, ezek javarészt fizikai munkakörökben keletkező állások lennének. Fónagy János szerint ugyanis a létszámhiány elsősorban a felsővezeték szerelői, elegyrendezői és forgalmi szolgálattevői munkakörökben jelentkezik.
A MÁV-próbálkozás
A létszámhiányt a MÁV több megoldással igyekszik enyhíteni: toborzással, képzésekkel, valamint pályakezdő diplomás programot is működtetnek a megfelelő szakemberek felvételére. A
- váltókezelő,
- járműszerelő
- forgalmi szolgálattevői
munkakörök esetében főként képzések révén igyekeznek feltölteni az üres álláshelyeket.
Mennyi az annyi?
Ami a MÁV-nál elérhető béreket illeti, további fejlesztésre lenne szükség, legalábbis Zlati Róbert, a Vasutasok Szakszervezetének alelnöke szerint.
pótlékokkal együtt nagyjából bruttó 270 ezret keres egy jegykezelő, ehhez jöhet még hozzá a jegyeladások és büntetések utáni jutalék.
A forgalmi szolgálattevők kereste a béremelkedéssel éri el a bruttó 200 ezer forintot. A szakember úgy véli, fontos lenne, hogy a bruttó 270-300 ezer forintot nettóba kereshessék meg az alkalmazottak.
Szerző
Friss
- Könyörgöm, nem Orbán az ellenfél? – írta egy szem- és orrtanú az egyik ‘pártlap’ cikkéhez
- Kocsis Máté szokásos háromhavi köpönyegforgatása, vagy csak egyszerű ‘szálka-gerenda’-eset
- Bruck András: akiknek a vereség a szenvedélyük
- A legjelentősebb drogfogások Magyaroroszágon
- Napokra leáll az MBH
- Ozzy Osbourne – egy élet, ami túl vad volt ahhoz, hogy ne élje túl önmagát – Élete bebizonyította, nem kell tökéletesnek lenni ahhoz, hogy emlékezetes maradj
- Siker, tele-zseb és boldogság – 4 mázlista hónap szülöttei erre számíthatnak!
- Sisi: „a koncertjeimen továbbra is szabad bármilyen hangerővel mocskos fideszezni”
- Szerintem itt valaki hülye. Vagy valaki hazudik. Vagy mindkettő egyszerre!
- Vigyázz, kész: Tusványos