Connect with us

Kerítésen innen

Egyetértésben hallgat az ellenzék és a kormánypárt a MÁV-botrányról – Miért? – vetődik fel a kérdés

Megosztás

Ahogy arról beszámoltunk, eddig példátlan botrány esett meg a magyar vonatok kiszámíthatatlansága miatt, ezért az osztrák vasút-társaság leválasztotta országunkat a nyugati vasúti hálózatról.

Egyetértésben hallgat az ellenzék és a kormánypárt a MÁV-botrányról - Miért? - vetődik fel a kérdés
Megosztás

Ahogy arról beszámoltunk, eddig példátlan botrány esett meg a magyar vonatok kiszámíthatatlansága miatt az osztrák vasút-társaság leválasztotta országunkat a nyugati vasúti hálózatról.

…és Lázár János továbbra is megkapja a fizetését és a juttatásait – tőlünk!

Ilyenkor a tárcavezetőnek illene felajánlania a lemondását, hiszen az egész országról mond véleményt, ha nem vesz tudomást arról, egy másik országnak okoz károkat a saját hibájából. Ha pedig a miniszter nem távozik, akkor a főnökének, jelen esetben Orbán Viktornak kell lépnie és kitenni őt a kabinetből

-olvasható az mfor.hu véleménycikkében.

Mert mi is történt?

Pénteken betelt a pohár az osztrákoknál. Az ÖBB, az osztrák vasút-társaság megelégelte, hogy a MÁV-nak a Budapest–Győr fővonalon közlekedő nemzetközi vonatokat sem sikerül jelentősebb késés nélkül eljuttatni Bécsbe, ezért úgy döntöttek, nemes egyszerűséggel levágják a Bécstől nyugatra tartó részeket.

„A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért

az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, hisz nyilván azért teszi ezt, mert szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni…” – írta az OBB-re hivatkozva Vitézy Dávid közösségi oldalán, aki egyedüliként foglalkozott a dologgal.

MÁV-reakció

„Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.

Ugyanakkor

elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak: segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest járatokat.

Az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos. A MÁV-VOLÁN-csoport mindent megtesz a nemzetközi vonatok közlekedtetése során a menetrend tartásra, ezért kért türelmet az ÖBB-től első lépésben. Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában,

az ÖBB egyoldalú döntést hozott….”

-írták közleményükben.

Lázár-reakció

Az 1-es fővonal felújítását Lázár János építési és közlekedési miniszter rendelte el, miután egyes szakaszokon olyan pocsék állapotba kerültek a sínek, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét. A MÁV jelezte, hogy a felújításra nincs forrásuk, mire érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői azt csinálják, amire utasította őket. Nem sokkal később felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, és megindult a munka. Igaz, nem zökkenőmentesen.

Mint akik süketek és vakok….

A magyarországi ellenzéki pártok harcos megszólalói ebben a botrányos témában hallgatnak. Az olyan „lényegi kérdésben”, mint például, hogy nyaralt-e Orbán Viktor a haverjánál pár napot, vagy sem -jó, ez sem lényegtelen, hisz hazudott a miniszterelnök a témában- napokig ontották magukból a kérdéseket és a kritikát, de ez az ügy nem keltette fel az érdeklődésüket. Leginkább nem a Fidesz hatalmának meggyengítésével, hanem egymással vannak elfoglalva, energiáik nagy részét arra fordítják, hogy az ellenzéki térfélen belül jobb pozíciókat harcoljanak ki maguknak a jövő nyári európai parlamenti és önkormányzati választások előtt. A Fidesz megszólalói kivárásra játszanak, hiszen tudják, hogy az egyedüli felelősei a kialakult helyzetnek Ők maguk, de amíg nincs átütő népfelháborodás, addig csendben szemlélődnek.

Mi pedig nem háborgunk. Sem ezért, sem más minket súlyosan érintő, nem kevésbé botrányos dolog miatt.

Gábor György filozófus meglátása a botrányról:

Miután az osztrák állami vasúttársaság, az ÖBB a magyar járatok rendszeres késése miatt levágta a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest-Bécs fővonalon, a MÁV az alábbi nyilatkozatot tette közzé: „Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.”

Tehát, ha jól értem, a MÁV következtetési gyöngyszeme végső soron azt állítja, hogy ha nem késnének a vonatok, hanem a menetidőt betartva pontosan közlekednének, az aránytalanul hátrányos helyzetet teremtene idehaza.

Évtizedek óta nagy kérdés, hogy egy esetleges földön kívüli civilizáció számára vajon milyen rövid üzenettel (jelrendszerrel) tudnánk elképzelhetővé tenni, hogy kik is vagyunk mi, emberek. Mindenesetre,

ha az Orbán-korszak lényegét kívánnánk megüzenni a földönkívülieknek, alighanem a fenti MÁV-nyilatkozatot kellene eljuttatni az univerzum távoli pontjaira.”

Szerző