Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón egyértelműsítette, hogy amennyiben a fogyasztó befizeti a szolgáltató által megszabott határidőig a szolgáltatás díját sárga csekken, akkor onnantól kezdve a posta a felelős azért, hogy az beérkezzen a címzetthez.
Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón egyértelműsítette, hogy amennyiben a fogyasztó befizeti a szolgáltató által megszabott határidőig sárga csekken a szolgáltatás, akkor onnantól kezdve a posta a felelős azért, hogy az beérkezzen a címzetthez.
Ha befizette, hátradőlhet
Ez a kijelentés sok problémára ad megoldást, hiszen rengeteg bírság sorsát pecsételi meg. Általános vélekedés volt eddig a magyar szolgáltatóknál, hogy nem az az érdekes, hogy mikor fizette be a csekk tanulsága szerint a fogyasztó a szolgáltatás ellenértékét, csak akkor vették kiegyenlítettnek a cehhet, ha az beérkezett a számlájukra.
Arról nem beszélt ugyan, hogy milyen formában fizeti vissza az így károsulttá tett ügyfeleknek a pénzt az állam által fenntartott Magyar Posta, de minden bizonnyal most főhet a fej!
Gulyás miniszter ma pontot tett a vita végére:
ha valaki feladta az összeget a postán, onnantól az az ő felelőssége, hogy továbbítsa
A posta tud erről?
Kérdéses, hogy az eddig ezért kirótt bírságoknak mi lesz a sorsuk. Kötelesek lesznek-e visszafizetni a károsult fogyasztóknak a jogtalanul felszámolt pénzt? Kinek kell ez ügyben eljárnia? Mivel nem egy új rendelkezés visszamenőleges alkalmazásáról beszélt a miniszter, ez a kijelentése súlyos milliókba kerül majd a költségvetésnek, lévén a posta állami tulajdonú cég.
Az is felvetődik, hogy meddig visszamenőleg lehet reklamálni és mindenkinek egyénileg, vagy automatikusan készül a posta rendezni hátralékát az ügyfelekkel kapcsolatban?