Ez a nap
Aránylag nálunk a legtöbb a halálos biciklisbaleset az EU-ban
Kerékpáros és autós szervezetek egyeztetnek a KRESZ-módosításról. 1,5 méteres kötelező oldaltávolság kéne, hogy kevesebb legyen a biciklisbaleset.
Az elmúlt évtizedben nagyon sokat javult a kerékpárosok elfogadottsága az utakon, különösen a fővárosban, ahol robbanásszerűen emelkedett a biciklizők száma az utóbbi években. Ám az uniós baleseti statisztikák azt mutatják, hogy az utak egyik legveszélyeztettebbje továbbra is a kerékpáros közlekedő, és Magyarország – mint ahol az EU-átlagnál többen kerékpároznak – sajnos élen jár ezekben a mutatókban.
Egy friss kutatás szerint Magyarországon az összes közlekedésre fordított idő 9%-át (napi 5,5 percet) kerékpározással töltjük.
A halálos baleseti statisztikákban a kerékpárosbalesetek aránya a többi közlekedőhöz képest Magyarországon 16 százalék, miközben az EU-átlag 8 százalék, csak Hollandia előz minket 24 százalékkal – azért egyébként, mert ott sokkal többen bicikliznek, mint nálunk.
Magyarországon halnak meg a legtöbben kerékpározás közben: az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma itt a legmagasabb, megelőzzük Hollandiát és Dániát is, ahol pedig többen kerekeznek.
Míg a közúti balesetek számát tekintve európai szinten számottevő javulás érzékelhető, a kerékpáros balesetek száma egy ideje nem csökken, sőt újra növekedésnek indult.
Az a számokból is kiderül, hogy a kerékpárosokat érintő balesetek nagyobb része Magyarországon a nyílt úton történik, és csak 24 százalékuk valamilyen kereszteződésben. Arra is utalnak adatok, hogy leginkább a rossz helyzetfelismerés okozza a baleseteket, azaz, amikor a közlekedők nem jól mérik fel a távolságokat, egymás sebességét, manővereit.
Magyarországon is kötelezővé tennék a legalább 1, de inkább 1,5 méteres távolságtartást
Ezért nem ördögtől való gondolat, hogy Magyarországon is kötelezővé tegyék, hogy a kerékpárosok előzésekor a járműveknek legalább 1, de inkább 1,5 méteres oldaltávolságot kellene tartania. Több országban ezt már bevezették.
A Magyar Kerékpárosklub, Révész Máriusz, aki jelenleg a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos és még további biciklis szervezetek összefogtak, és leültek az Magyar Autóklubbal is tárgyalni erről, és számos más, bicikliseket érintő KRESZ-javaslatról, amelyek itt olvashatók. A résztvevők tavaszra ígérték, hogy előállnak a mindenki számára elfogadható módosításokkal, és Révész szerint a KRESZ módosításokra is jó eséllyel csak a választások után kerülhet sor.
(Forrás: 444)
Szerző
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik