Connect with us

Kerítésen innen

Halló, mi fáj? – Ingyenes telefondoktor Érden

Megosztás

„Fontos, hogy a beteg kérdezzen az orvosától. Én mindig örömmel beszélgetek a pácienseimmel. Így lehet javítani a lakosság és az intézmény kapcsolatát is” – tette hozzá Kostic Szilárd főorvos. A „telefondoktor” minden szerdán a telefon mellett várja a lakosok, háziorvosok hívásait.

Published

on

Megosztás

„Fontos, hogy a beteg kérdezzen az orvosától. Én mindig örömmel beszélgetek a pácienseimmel. Így lehet javítani a lakosság és az intézmény kapcsolatát is” – tette hozzá dr. Kostic Szilárd főorvos. A „telefondoktor” minden szerdán a telefon mellett várja a lakosok, háziorvosok hívásait.

A követendő példa

Telefondoktor szolgáltatást indított a Dr. Romics László Egészségügyi Intézmény:

dr. Kostic Szilárd főorvos áll a lakosság rendelkezésére minden szerdán 11:30 és 13:30 között a (23)365-232-es telefonszám 192-es, illetve 193-as mellékén.

Szakterülete a sebészet, mellkassebészet, onkológia és tüdőgyógyászat.

„Közel két éve dolgozom az érdi szakrendelőben – háromszor rendelek egy héten -, és nagyon jól érzem magam itt, remek, családias közösségben gyógyíthatok. Szeretném kamatoztatni a rendelőben a felvilágosítás, egészségnevelés területén megszerzett tapasztalataimat is, mivel úgy látom: a magyar lakosságnak nagyon nagy szüksége van orvosi alapismeretekre, tanácsokra. És főleg arra, hogy szakszerű irányítással elkerüljék azokat a tévutakat, amelyekre az internetes, laikus öndiagnosztika visz.”

Ha szerda, akkor telefondoki….

„Egy-egy telefonhívással sok időt, illetve felesleges vizsgálatot megspórolhatnak a páciensek. Magam is tapasztalom a sebészeten, ahol beutaló nélkül fogadjuk a betegeket, hogy olyan problémával érkeznek, amelyek más szakorvosokra tartoznak. A felesleges várakozás, illetve vizsgálat sok esetben megelőzhető volna egy telefonos beszélgetéssel”

– mondta el a főorvos az erdmost.hu-nak.

„A konzultáció során segíthetek a beteg tovább-irányításában, és nem mellesleg meg is ismerkedhetek a háziorvosokkal”

– tette hozzá Kostic Szilárd, aki nagyon sok orvost és egészségügyi intézményt ismer, ezért mindig a problémára fókuszálva tud orvost, illetve kórházat, rendelőt ajánlani a páciensnek, aki szerdánként 11.30-13.30 „telefondoktor”, majd ezt követően kezdi sebészeti rendelését és 19.30-ig több tucat beteget lát el.

Egy a hozzászólások közül:

„Gratulálok a kezdeményezéshez, az már fél gyógyulás ha az orvos barátságosan szól a beteghez.”

(A fotó illusztráció)

Szerző