Blogbazár
Hétfő hajnali maflás Lázár Jánosnak Vitézy Dávidtól

Amióta csak kinevezték folyamatos a háború Lázár János miniszter és Vitézy Dávid szakpolitikus között, ez nem egy boksz meccs sokkal inkább két hatalmas egoval rendelkező politikus iszap birkózása.

„Ismét negatív rekordot döntött a MÁV”
A volt közlekedési államtitkár azután, hogy a miniszterelnök Kötcsén igyekezett megvédeni miniszterét, Vitézy a hamarjában kijött múlt havi késisi adatokkal csap oda:
Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.
Lázár előtt és Lázár után
A szakembertől rá egyáltalán nem jellemző módon jut egy oldalvágás a Orbán Viktornak is, aki „kozmetikázott” adatokból dolgozik:
Végtelenül szomorú ezt a leépülést látni. A miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt “Lázár János előtt és Lázár János után”, mert “akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát” – nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?
Hibás döntések sorozata
Az idősorokat megnézve ugyanis az látszik, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult. Immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető: egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.
Vitézy megadja a kegyelemdöfést is
A poszt ezek után , a felelősség kérdést feszegetve szét teríti azt a teljes kormányzatra, ám ezzel egyetlen pillanatra sem menti fel a „célszemélyt”
Ha a kormányzati döntéshozók azzal áltatják magukat, hogy nincs itt semmi látnivaló, hisz a MÁV mindig is rossz volt, a magyar emberek így ismerik, megszokták, akkor csak magukat vezetik félre: valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már sajnos igazán látványos. Néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke — nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.
Szerző
Friss
- Orbán-rádió Budapest, ma sem maradtunk magyarázkodás nélkül
- Szomorú napindító: Tiltott jelkép -közszemlére téve szabadon a Garayn
- Budapesten fogták el az USA legkeresettebb pedofilját
- Csendben, lábujjhegyen elindult kifelé Magyarországról az Audi
- Havas Henrik nem finomkodott, kimondta: Orbánnak vége
- Időjárás: ez sem a mi napunk és a folytatás sem rózsás
- Varga Judit ‘vakon van’ a közélet híreivel kapcsolatban: nem olvas újságot, helyette magol és fúr-farag
- Szájer-intézet: Magyarország a legesleg-szuverénebb hely az Unióban – Magad, uram, ha más nem teszi….
- Ha Ön önkormányzati tisztviselő, akkor a 10.000-es lélekszám fontos adat az életében: alatta béremelést, felette ….?
- Bencsik András ‘a lábszárában érzi’, hogy ‘gyalogolni kell megint’ – Békemenetek a láthatáron