Kerítésen innen

Friss győzelmi jelentés néhány apró lila-folttal Hódmezővásárhelyről – Hátha most…

Hódmezővásárhely

A nagy hajcihővel és Lázár János akkori “visszatérő” országos politikussal Hódmezővásárhelyen a választási kampányban átadott vasútvillamos, jó néhány hónapig tartó javítgatás, olykor “sufni-tuning” szintű barkácsolás után most talán, végre menetrendszerű üzemben is elindulhatott Szeged és Hódmezőváráshely között.

Városon belül villamos, azon kívül vonat

Jól fogadták az utasok a Szeged és Hódmezővásárhely között menetrendszerűen közlekedő vasútvillamost, az utaslétszám már az első héten magas volt, és várhatóan tovább nő – közölte a MÁV-Volán-csoport pénteken az MTI-vel.

Az eddigi nyűglődésen átlépve, lásd: utasforgalmi próbaüzem

Az ingyenes utasforgalmi próbaüzem utasszámát már az első fizetős héten elérték, és az utasok száma folyamatosan emelkedik. Egy hét alatt 7700 menetjegyet, 1100 bérletet és diákbérletet, valamint 300 kerékpárjegyet értékesítettek – tájékoztatott a vasúttársaság. A közlemény szerint a vasútvillamos (tramtrain) innovatív megoldásként, átszállásmentes kapcsolatot létrehozva segít abban, hogy az utasok autó helyett a közösségi közlekedést válasszák. A vasútvillamos augusztus 1-je óta közlekedik új menetrend szerint. A próbaüzem alatti óránkénti ütemű menetrendhez képest kora reggeltől késő estig félóránként jár. A járatok száma irányonként hétfőtől csütörtökig 40, pénteken, hétvégén és ünnepnapokon 44. A közlemény emlékeztet arra, hogy a Technológiai és Ipari Minisztérium, a MÁV-Start, a Szegedi Közlekedési Társaság és a Volánbusz az utasok számára kedvező zónás tarifarendszert dolgozott ki a vasútvillamosra. A zónarendszer figyelembe veszi az alkalmi és a rendszeres, a helyi és települések közötti, valamint a különböző közlekedési módok között váltó utasok igényeit is.

Ha megírná véleményét, vagy megvitatna ezt-azt másokkal, esetleg kérdése lenne a cikkel kapcsolatban, Facebook oldalunkon megteheti!

Kapcsolódó

Friss!

About Author

Szólj hozzá!