Nyisd ki gyermeked iskolai füzetét! Mit veszel észre először? A rengeteg piros javítást, ami a hibákat emeli ki. Nem csoda, hogy nem szereti az adott tantárgyat és nyaggatni kell, hogy foglalkozzon vele! Nézd meg ezt a módszert!
Piros = tilos, rossz
Gyermekkorban az önértékelést negatívan érintő hatások különösen sokat árthatnak, hiszen felnőttként is tovább cipelhetjük őket. Tatjana Ivanko gyermekpszichológus kidolgozott egy módszert, amivel megoldást találhatsz erre a semmiségnek tűnő, ám valójában komoly problémára. Amikor egyik nap a kislánya otthon maradt, közösen gyakorolták az írást.
Az édesanya pedig ahelyett, hogy bepirosozta volna az elrontott vonásokat, zöld tollal emelte ki a legjobban sikerült részeket.
A különbség a kettő között óriási!
Tatjana azt vette észre, hogy ezzel az új módszerrel a kislánynál hatalmas változások álltak be a tanulási folyamatban. Önmagától, nem külső kényszerítés hatására kezdett arra törekedni, hogy minél ügyesebben végezze el a feladatokat, a hibáinak száma pedig drasztikusan lecsökkent.
Próbáld ki zöld-toll módszert, mi történhet?
A zöld-toll módszer nem arról szól, hogy a hibákat hagyjuk figyelmen kívül, hanem egy sokkal jobb megközelítéssel támogatja a tanulást, hiszen a jó teljesítményre hívja fel a figyelmet. Ha van gyermeked, próbáld ki te is ezt a módszert, hogy az ő magabiztosságának növelésével haladhassatok az eredményes tanulás hosszú útján!
Ezután már csak bíznunk kell abban,
hogy ezt a forradalmian új módszert valahogyan a tanárok is megismerik és elfogadják. Csak egy új toll kell hozzá, meg egy kis spiritusz…