Kerítésen innen
Ilyen még nem volt! Ez agyrém! – véli az utas, akinek Csorna-Budapest vonatozásakor 6-szor kell átszállnia
Aki azt hitte, hogy a múlt hét volt a MÁV-feketeleves, amit nekünk kell persze felkanalazni, az elhamarkodottan ítélte meg a vonat-helyzetet. Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a cégnek a biatorbágyi pályafelújítást.
Aki azt hitte, hogy a múlt hét volt a MÁV-feketeleves, amit nekünk kell persze felkanalazni, az elhamarkodottan ítélte meg a vonat-helyzetet. Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a cégnek a biatorbágyi pályafelújítást.
Életkép hétfő reggel….
A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk
– írta a Népszava.
- Ilyen még nem volt! Ez agyrém! – fakadt ki egy férfi a szombathelyi vasútállomás előtt.
- Idős ember vagyok, sokat utaztam már MÁV-val, nagyjából tudom mire lehet számítani, de azért ez mégiscsak sok! – erősített rá egy útitársa.
- Tűrhetetlen! – foglalt állást egy másik utas, aki állítása szerint harminc éve utazik ezen a vonalon, ám ekkora káoszt még nem tapasztalt.
Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton. Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mert a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását.
A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.
Egy éve tudták, de….
A GYSEV a lap megkeresésére azt közölte, hogy
már több éve tervezték a felújítást, erről pedig a MÁV is tudott.
Az állami vasúttársaság ezt nem tagadta, arra kérdésre pedig, hogy akkor miért most kellett felújításba kezdeni, azt írta:
„A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat”.
Hozzátették:
„A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák”.
Emlékeztetőül
Emlékeznek, ahogy a lázári arrogancia a minap megregulázandó a MÁV-vezetést keményen felszólította őket, hogy oldják meg „okosba” a hiányzó pénz átcsoportosítását, ne őt -a felelős miniszter- egzecíroztassák potom 30 milliárd miatt. Mostanra új problémára derült fény.
Az osztrák OBB vasúttársaság pénteken bejelentette, hogy hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest–Bécs fővonalon, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti felújítás miatt annyit késtek a nemzetközi járatok, ami már tolerálhatatlan volt Ausztriában.
Emiatt október 2-a és 26-a között nem lehet közvetlen járaton utazni Münchenbe Budapestről vasúton: a vonatokat Bécsben megállítják, a München felé utazóknak át kell szállniuk. Érdemes felidézni, hogy a MÁV azzal igyekezett magyarázni az osztrák döntést:
„Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.”
Szerző
Friss
- Euro-, vagy Inter-? A lényeg a vízió – Szeptemberben startol az orosz ellen-Eurovízió, az Intervízió
- Dübörög a fideszes funkci-csere eredménye: Szijjártó ezentúl ritkábban kell egyeztessen Rogánnal
- Gyakornokokat keres a Fidesz-pártalapítvány: havi nettó 450.000 Ft és brüsszeli lakhatás biztosítva
- Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről
- Ókovács Szilveszter firnyákosan 29 dolgozót rúgott ki az Operából – 30 főtől csoportos a létszámleépítés
- 244 utassal a fedélzetén lezuhant egy Londonba tartó repülőgép
- Nem a tinta, vagy a mondandó fogyott el – Az Erzsébetváros Újság aktuális száma üres címlappal jelent meg
- A kormányközeli német-magyar Georg Spöttle újságíró kapcsolatban állhat az orosz titkosszolgálattal
- Juszt László: már megint blöff, blöff, blöff
- Az új legfőbb ügyész már kinevezése napján ‘jól sepert’ – Frissítve!