Kerítésen innen
Ilyen még nem volt! Ez agyrém! – véli az utas, akinek Csorna-Budapest vonatozásakor 6-szor kell átszállnia
Aki azt hitte, hogy a múlt hét volt a MÁV-feketeleves, amit nekünk kell persze felkanalazni, az elhamarkodottan ítélte meg a vonat-helyzetet. Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a cégnek a biatorbágyi pályafelújítást.
Aki azt hitte, hogy a múlt hét volt a MÁV-feketeleves, amit nekünk kell persze felkanalazni, az elhamarkodottan ítélte meg a vonat-helyzetet. Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a cégnek a biatorbágyi pályafelújítást.
Életkép hétfő reggel….
A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk
– írta a Népszava.
- Ilyen még nem volt! Ez agyrém! – fakadt ki egy férfi a szombathelyi vasútállomás előtt.
- Idős ember vagyok, sokat utaztam már MÁV-val, nagyjából tudom mire lehet számítani, de azért ez mégiscsak sok! – erősített rá egy útitársa.
- Tűrhetetlen! – foglalt állást egy másik utas, aki állítása szerint harminc éve utazik ezen a vonalon, ám ekkora káoszt még nem tapasztalt.
Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton. Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mert a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását.
A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.
Egy éve tudták, de….
A GYSEV a lap megkeresésére azt közölte, hogy
már több éve tervezték a felújítást, erről pedig a MÁV is tudott.
Az állami vasúttársaság ezt nem tagadta, arra kérdésre pedig, hogy akkor miért most kellett felújításba kezdeni, azt írta:
„A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat”.
Hozzátették:
„A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák”.
Emlékeztetőül
Emlékeznek, ahogy a lázári arrogancia a minap megregulázandó a MÁV-vezetést keményen felszólította őket, hogy oldják meg „okosba” a hiányzó pénz átcsoportosítását, ne őt -a felelős miniszter- egzecíroztassák potom 30 milliárd miatt. Mostanra új problémára derült fény.
Az osztrák OBB vasúttársaság pénteken bejelentette, hogy hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest–Bécs fővonalon, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti felújítás miatt annyit késtek a nemzetközi járatok, ami már tolerálhatatlan volt Ausztriában.
Emiatt október 2-a és 26-a között nem lehet közvetlen járaton utazni Münchenbe Budapestről vasúton: a vonatokat Bécsben megállítják, a München felé utazóknak át kell szállniuk. Érdemes felidézni, hogy a MÁV azzal igyekezett magyarázni az osztrák döntést:
„Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.”
Szerző
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”