Nehéz jobb szót találni a pofátlanságnál arra, hogy azok, akik közvetve, vagy közvetlenül közreműködtek a bűncselekmény gyanúját is felvető orosz metrókocsi-beszerzésben, gazdáik politikai és oligarcháik gazdasági érdekeit kiszolgálva, most az új városvezetésen kérik számon a klímaberendezések hiányát.

Legyen világos:

miattuk, kizárólag miattuk van döglesztő meleg nyáron a 3-as metrón. Ez az ő szégyenük. Mi pedig kivizsgáljuk ennek a beszerzésnek a körülményeit.

Ijedtségük indokolt

Az előző városvezetés és a Fidesz által okozott problémát most nekünk kell megoldanunk. Ez a munka folyik is, éppen a napokban egyeztettem erről is a BKV-val. A klíma beszerelése elsősorban nem pénzkérdés, a forrás erre rendelkezésre áll, ezért nem kellett külön módosítót befogadni a költségvetéshez. A pénz tekintetében a kérdés csak az, hogy a költségeket lenyeletjük-e az orosz beszállítóval, a városnak járó kötbér terhére. Ennek érdekében jelenleg is pereskedünk.

De a budapestiek komfortja nem múlhat ezen,

múlik viszont azon, sikerül-e megtalálni azt a műszaki megoldást, ami egyszerre garantálja a metrókocsik biztonságos üzemelését és klimatizálását. A BKV öt nagy külföldi klímagyártó cég képviselőivel folytat tárgyalásokat a legjobb műszaki megoldás kialakításáról. Ennek eredményeiről folyamatosan tájékoztatjuk majd a budapestieket.

Azon dolgozunk, hogy a nyaranta kialakuló tarthatatlan helyzetet megoldjuk a 3-as metróban. Hogy igenis legyen klíma a metróban mihamarabb. A szégyenteljes helyzetet, amit a Fidesz okozott, mi oldjuk meg a budapestiek érdekében. A szégyen ettől még rajtuk marad, amit pofátlansággal sem tudnak elfedni.

Emlékeztetőül…

Tarlós István interjújából, amit metrófelújítás-ügyben adott 2017 júliusában a HVG-nek:

Hvg.hu: A legfiatalabb szakaszon, Újpesten kell kezdeni, lehet, hogy nem lesz akadálymentesítés sem minden állomáson, a 20-ból csak 12-n, ha igazak a hírek.

T. I.: Nézze, van egy bizonyos volumenű forrás, amivel rendelkezünk, az árakat ráadásul alá is kell támasztani, a munkákat csak akkor lehet megkezdeni. Nézzük meg, mivel állunk szemben. Van egy végtelenül elhanyagolt létesítmény, amit muszáj felújítani. Ha egyszerűen nincs pénz a teljes akadálymentesítésre, akkor ne is nyúljunk hozzá, és egyáltalán ne újítsuk fel a metrót?

Hvg.hu: Mit gondol, ez a 3-as metró ügy nem nőhet akkora balhévá, hogy úgy érezze, ezért már nem akarja tartani a hátát?

T. I.: Szerkesztő úr, körülbelül tizenkettedik kérdését teszi fel a 3-as metróról. Ha akarja, írja, hogy balhé, balhé, balhé. Mást úgysem szeretnek. A politikai felelősséget nekem kell vállalni, mivel engem választottak főpolgármesternek.

Hvg.hu: Az Alstom metrókon van klíma. Aki naponta száll át egyikből a másikba, érzi, hogy mégsem olyan fölösleges az a légkondi.

T. I.: Nekünk arról kellett döntenünk, hogy egyáltalán fel merjenek-e szállni majd arra a 3-as metróra, vagy ne.

Lehet ilyeneken szórakozni, hogy legyen klíma, azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is.

Tíz éve még semmin nem volt klíma. Gondolja, hogy a szívem szerint nem biztosítanék magas szintű akadálymentesítést is? De hány százaléka jár a mozgásszervi nehézségekkel küzdő embereknek metróval, és hány százaléka nem ilyen a metrón utazóknak? Muszáj felújítani a metrót. Nekem ez nem szívből jövő ellenkezés, ahogy az sem, hogy ne legyen rajta klímaberendezés. De mégiscsak az volt az elsődleges feladat, hogy azzal a romhalmazzal kezdjünk valamit.

Hvg.hu: Ebben a metróügyben már egyre több a kompromisszum. A szerelvények nem újak, nincs bennük légkondi, akadálymentesítés sem lesz.

T. I.: Azt, hogy nincsenek a kocsik klimatizálva erősen másodlagos kérdésnek tartom. Ha egy átlagos állapotú ember e nélkül nem bírna ki 2-3-4 megállót a metróban, akkor az eddigi 30-40 évben hogy nem dőltek halomra az emberek a 3-as metróban? A kérdés úgy merül fel: ha nincs klímára és teljes körű akadálymentesítésre pénz, akkor ne nyúljunk a 3-as metróhoz?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét