Kerítésen innen
Közlekedő Tömeg: az egyéves IC+ kocsikból kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű működését
Kritikus állapotban van a MÁV-Start járműállománya – nyílt levélben kéri Kerékgyártó József vezérigazgató azonnali intézkedését a Közlekedő Tömeg Egyesület.
A Közlekedő Tömeg Egyesület
a héten Facebook-oldalán indított sorozatban számolt be róla, hogy a MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását:
több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva pusztul, a ‘80-‘90-es években gyártott Ganz motorvonatoknak pedig a felét sem tudják forgalomba állítani.
A problémák gyökere a kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító: az ottani szakemberek és eszközök jelentős részét az új IC+ kocsik gyártása foglalja le, ezért a meglévő járműparkra aránytalanul kevés erőforrás jut – írják közleményükben.
Az egyesület által benyújtott közérdekű adatigénylés
után a MÁV-Start által közölt adatokból világos kép rajzolódik ki: súlyos hiányosságok állnak fenn az járműüzemeltetés területén, ami végső soron az erőforrások komoly pazarlásához vezet. A borzalmas üzemeltetési kultúrát jól illusztrálja, hogy az alig egyéves IC+ kocsik közül is akadt már olyan, amelyik a közelmúltban másfél hónapig állt a Keleti pályaudvaron, mert a belőle kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű üzemét.
Mindeközben az országban százas nagyságrendű elavult,
40-50 éves, rozsdaszagú, a központi ajtózárás hiánya miatt balesetveszélyes személykocsi van forgalomban. Rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokban a megfelelő színvonalú kocsik hiánya miatt kényelmetlen, szűkös, öreg, rozsdaszagú személyvonati járművek közlekednek, vagy épp első osztályú szakasz nélkül marad a szerelvény, és az ide jegyet váltó utasok hoppon maradnak.
Az aggasztó állapotok miatt az egyesület nyílt levélben fordult Kerékgyártó József vezérigazgatóhoz,
melyben kérik az IC+ program felfüggesztését, mert a fennálló kritikus helyzetben prioritást kell élvezzen a meglévő korszerű járművek javítása és újbóli forgalomba állítása.
A nyílt levél szövege és további információ itt olvasható.
Számos félreállított, hiányos állapotú járművet ábrázoló, szabadon felhasználható fénykép található az egyesület Facebook-oldalán.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- „Ha valaki feketeöves, akkor Danika te biztosan az vagy, büszke vagyok, hogy taníthattalak!” – Dr. Karsai Dániel 1. danos
- Vandalizmus Győrben: ledöntötték Radnóti Miklós szobrát
- Divattippek az idei szezonra – nőknek és férfiaknak egyaránt!
- Időjárás, elindult a változás (jó irányba!)
- Nagy Márton közszolga: „a kiskereskedők kicsit túl nagy árrést alkalmaznak”
- Csillagjegyek az ellazulás útján – Téged mi szabadít meg a stressztől?
- A nagy kaszinó élmény: a hagyományos kaszinóktól a magyar online kaszinó-platformokig
- Fedezd fel a legnépszerűbb online kaszinójátékokat a Frumzi Kaszinóban: nyerőgépek, póker és egyebek
- Kúria: az élet kötelesség, nem jog – Újabb elutasítást kapott Karsai Dániel
- Mi lesz így mivélünk, ha 2Rule-talanok maradunk? – Bezárt a Mészáros-cég?
Daca
2020.02.27 14:55 at 14:55
Viszont vannak stadionok!