Budapesti hétköznapok
Kivonták a forgalomból a Tarlós által felújíttatott metrókocsik első hullámát
Annak idején folyamatosan dübörgött a vita arról, hogy kinek jó az, hogy a kormány nem engedélyezi Budapestnek az új metrókocsik megrendelését, csak a régiek oroszországiak felújítását. Az is tény, a főváros akkori fura ura ezt a kormánydöntést is szó nélkül végrehajtatta, mint oly sok mást.
Majd vita ide, vita oda, megjöttek a metrószerelvények
Egy idő után a meddő vitát a már hadrendbe állított szerelvények enyhén szólva is ocsmány minőségének kritikája váltotta fel. A menetrendi késések, a problémának a jól kezelhető részét jelentették, azonban az ajtók csukódása körüli gondokat már nehezebben lehetett megoldani. Tény, hogy Tarlós István az elrontott felújítás megmagyarázásában is jeleskedett, gondoljunk csak az általa kitalált „fakocka gate”-re, amikor az ajtók hibás és balesetveszélyes záródását azzal próbálta magyarázni, hogy „valakik” egy fakocka odahelyezésével gátolták, hogy azt ne mondjuk, szabotálták a BKV munkáját.
Az igazság pillanata
Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, az egyik gond a padlólemezekkel lehet
– írja az Mfor.hu.
Oroszországból szeretettel
A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. Az ajtóküszöbnél megjelent rozsdafoltokat először 2017 májusában, az első 15 kocsi beérkezése után jelezte a BKV az orosz gyártónak. A Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után közölte, hogy a gyártó megváltoztatta a technológiát, most már nem lehet gond. Később azután találtak rozsdát és bemaródásokat a tetőfelületen is. Most pedig a padlóról derült ki, hogy erősen rozsdásodik.
(Meg nem erősített információk szerint a problémás első 13 szerelvény kocsiszekrényei évek óta áztak a cég udvarán, miután korábbi megrendelője visszamondta a szerződést. Ezért jelent meg ezeken hamarabb a rozsda.)
A forgalomból való kivonás miatt a Metrowagonmashnak fizetnie kellene, de nem teszi, ezért a BKV perelt, a gyártó ugyanis 25 éves élettartamot vállalt. (Az alvázak rozsdamentességére vonatkozó jótállás csak 10 évre szól, míg a tervezési, valamint az anyag- és megmunkálási hibákra vonatkozó garancia csupán 36 hónap.) Karácsony Gergely főpolgármesterként újabb per indítására kérte a BKV-t.
Az eredeti cikk itt olvasható.
Friss
- Dr. Kunetz Zsombor: protokoll, amely a hiánygazdaság vezérelt passzív eutanáziára kényszeríti az orvosokat
- Semjén közszolgának kedden éjjel sem jött álom a szemére és ‘benyújtott’…
- Búcsú, meghalt a világsztár
- Ha Orbán Viktor megjelenik a Magyar Tudományos Akadémián, tiltakozásul a résztvevők számottevő része elhagyja a termet
- ‘Nincs hova hátrálni’ – Élőben az Erzsébet hídról – Frissítve a rendőrség reakciójával!
- Gáspár Győző tengelyt akasztott Magyar Péterrel
- Szintet lépett az Újpest-Fradi gyűlölködés? – Ismét meggyalázták Benedek Tibor vízilabdázó emlékfalát
- A javak jellegének megváltozása
- ‘Mintha-ország’, ahol bevesszük, hogy a Louvre és a mellette álló bevásárlóközpont „rokon-helyek’
- Szkeptikusok társasága: elstartolt a ‘Laposföld’-kampány