Budapesti hétköznapok
Kivonták a forgalomból a Tarlós által felújíttatott metrókocsik első hullámát
Annak idején folyamatosan dübörgött a vita arról, hogy kinek jó az, hogy a kormány nem engedélyezi Budapestnek az új metrókocsik megrendelését, csak a régiek oroszországiak felújítását. Az is tény, a főváros akkori fura ura ezt a kormánydöntést is szó nélkül végrehajtatta, mint oly sok mást.
Majd vita ide, vita oda, megjöttek a metrószerelvények
Egy idő után a meddő vitát a már hadrendbe állított szerelvények enyhén szólva is ocsmány minőségének kritikája váltotta fel. A menetrendi késések, a problémának a jól kezelhető részét jelentették, azonban az ajtók csukódása körüli gondokat már nehezebben lehetett megoldani. Tény, hogy Tarlós István az elrontott felújítás megmagyarázásában is jeleskedett, gondoljunk csak az általa kitalált „fakocka gate”-re, amikor az ajtók hibás és balesetveszélyes záródását azzal próbálta magyarázni, hogy „valakik” egy fakocka odahelyezésével gátolták, hogy azt ne mondjuk, szabotálták a BKV munkáját.
Az igazság pillanata
Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, az egyik gond a padlólemezekkel lehet
– írja az Mfor.hu.
Oroszországból szeretettel
A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. Az ajtóküszöbnél megjelent rozsdafoltokat először 2017 májusában, az első 15 kocsi beérkezése után jelezte a BKV az orosz gyártónak. A Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után közölte, hogy a gyártó megváltoztatta a technológiát, most már nem lehet gond. Később azután találtak rozsdát és bemaródásokat a tetőfelületen is. Most pedig a padlóról derült ki, hogy erősen rozsdásodik.
(Meg nem erősített információk szerint a problémás első 13 szerelvény kocsiszekrényei évek óta áztak a cég udvarán, miután korábbi megrendelője visszamondta a szerződést. Ezért jelent meg ezeken hamarabb a rozsda.)
A forgalomból való kivonás miatt a Metrowagonmashnak fizetnie kellene, de nem teszi, ezért a BKV perelt, a gyártó ugyanis 25 éves élettartamot vállalt. (Az alvázak rozsdamentességére vonatkozó jótállás csak 10 évre szól, míg a tervezési, valamint az anyag- és megmunkálási hibákra vonatkozó garancia csupán 36 hónap.) Karácsony Gergely főpolgármesterként újabb per indítására kérte a BKV-t.
Az eredeti cikk itt olvasható.
Friss
- Heten a híres Bosszúállók-csapatból Kamala Harris mellett kampányolnak
- A Cinema City sem akar lemaradni az áremelős versenyben: ezentúl ennyi az annyi mozi-ügyben
- Lakást vett és üres a zsebe? Pedig még egy csekkfizetés vár Önre….
- „Ezek mennek mostanában”
- Szívzűr – Így élesztheted újra önmagad
- Hatalmas gazdasági-diplomáciai siker: magyarok gépestették Csádban a tevetej-fejést – A produktumot a miniszteri biztosunk azonnal beszlopálta
- Szanyi Tibor: Mindenhalottak
- Jogi problémája van? Félórás ingyenes konzultáció egy értő ügyvéddel – Pro Bono Nap Budapesten
- Brutál-igaz szívhoroszkóp! A Bikán és a Koson ledöbbensz!
- Müller Péter a halálról-, a gyászról-gondolkodás mestere