Az idő nem áll meg, okmánya lejárati ideje érzéketlen a járvánnyal kapcsolatban. Ugyan mindenki jobban teszi, ha otthon marad és ebből adódóan nem lesz szüksége igazolnia magát, de senkit nem buzdítunk erre. Van megoldás!
Okmányok érvényesek maradnak!
Fontos tudnivaló az is, hogy a hatályos kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet időszaka alatt lejáró okmányok érvényesek maradnak. Ez természetesen vonatkozik a rendőrség által kiállított okmányokra is. A veszélyhelyzet ideje alatt ugyanis senkit nem érhet joghátrány a lejárt okmányai miatt.
A rendőrség ügyfélfogadási rendje nem változik,
mindenkit arra kér a rendőrség, hogy elsősorban elektronikus úton próbálja meg elintézni az ügyes bajos dolgait.
A rendőri szerveknél az ügyfélfogadás a szokásos rendben zajlik, azonban a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel azt kérik, hogy amennyiben rendelkezik az ehhez szükséges feltételekkel, válassza az elektronikus ügyintézést és csak a halasztást nem tűrő esetekben jelenjen meg a hatóságnál.
Az elektronikus úton intézhető ügyekről és az ügyintézés módjáról és feltételeiről tájékozódhat a rendőrség honlapján, illetőleg a rendőrségi elektronikus ügyintézési portálon.
Feljelentést, illetve bejelentést elektronikus úton, illetve telefonon keresztül is bárki tehet
A hatóságok csak a legszükségesebb esetekben köteleznek bárkit a személyes megjelenésre.
Aki azonban idézést kap, az csak a törvényben meghatározott okok alapján mentheti ki magát.
Ha segítségre szorul,
vagy a készenléti szervek azonnali intézkedését igénylő eseményről kíván bejelentést tenni,
a 112-es telefonszámot a nap 24 órájában hívhatja.
Koronavírus: így intézd a banki ügyeidet, ha el akarod kerülni a fertőzést