Kiemelt hírek
Közmeghallgatás Újbudán a Hamzsabégi sétány tönkretételéről
Hétfőn délután estébe nyúló közmeghallgatás volt Újbudán. Eljöttek a CÉG emberei, az volt a koncepciójuk, hogy a bennszülötteknek löknek néhány üveggyöngyöt, amitől azok majd felállva tapsolnak, és nem győznek hálásak lenni.
Ennek megfelelően a CÉG emberei elmondták, hogy a Hamzsabégi sétány fáinak kivágásával több lesz a zöldfelület, azzal pedig, hogy a vasút sínek a mostaninál is közelebb kerülnek a házakhoz, emelkedik a lakások értéke.
Ha tisztességesen akarták volna tájékoztatni az itt élő embereket,
azzal kezdték volna, hogy elmondják, mennyivel lesz keskenyebb a Hamzsabégi sétány. És beszélnek a tehervonatokról is, valamint arról, hogy az eddigi két sínpár helyett a három, illetve mint utóbb kiderült, négy sínpárt terveznek. De ezekről – maguktól – egy szót sem szóltak.
Pedig, nem a zömmel üresen járó elővárosi vonatok, hanem a tehervonatok jelentik az itt lakók számára a fő problémát, és a tervek szerint ezekből lenne még több. Miközben a legnagyobb zajt és környezeti kárt okozó tehervonatok szállítmányainak döntő részben nem Budapest a célállomása. Csak áthaladnak a városon. Ezt a forgalmat kellene máshová vinni, nem pedig az itteni forgalmat növelni.
A bemutatott „korszerű és szemet gyönyörködtető zajvédő szerkezet” a Hamzsabégi sétány nagy részére árnyékot vetne
Ezt is elfelejtették közölni az újbudai bennszülöttekkel. Nem beszélve az üvegházhatásról, amit az itt lakók közül meg is említett valaki: ez a zajvédő „alagút” nyáron tovább növelné a forróságot, főleg, mert az árnyat és oxigént adó fákat is kivágnák.
Szemfényvesztés volt az egész
Szemléltetésül, cinikus módon a Hamzsabégi sétány állapotáról szándékosan előnytelen fotókat mutattak. Igen, télen, kihalt állapotában nem olyan szép ez a sétány, mint tavasztól őszig. Amikor süt a nap, a fák zöldek, és teli van élettel minden.
Egyetlen olyan helyi lakos sem szólalt meg, aki helyeselte volna a terveket
Mindent el kell követni, hogy megakadályozzuk ezt a tébolyult tervet. Ez az elképzelés nem a személyközlekedés átalakításáról és korszerűsítéséről, az itt lakók életminőségének javításáról, hanem a teherforgalom növeléséről szól.
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek