Connect with us

Budapesti hétköznapok

Lattmann Tamás: már egy gagyi franchise kávézót is ünnepelni kell? Ekkora a córesz, NERtársak?

Lattmann Tamás: már egy gagyi franchise kávézót is ünnepelni kell? Ekkora a córesz, NERtársak?
Megosztás

A Fidesz-kommunikátorokfigyelme nem lankad, ha nagy dolgokról nem tudnak beszámolni, mert a napi penzum már megvolt „Sorosozásból, Brüsszelezésből, civilezésből és kapcsolt részeikből, bizony le kell hajolni a „némileg jelentéktelenebbnek tűnő ‘kisbót’ megnyitásért is….”, pénteken például egy kávézónyitásért (mondjuk már egy ideje működik, de kicsire nem adunk…!)

Szijjártó közszolga a havi apanázsér „zsúrfiúskodott”….

„Úgy tűnik már azt is ünnepeljük, ha boltot nyit nálunk egy franchise kávézó. Ki a kicsit nem becsüli… A % Arabicának amúgy van több üzlete már Angliában, Franciaországban és Törökországban is és most nyitnak majd a németeknél, spanyoloknál, belgáknál, hollandoknál, portugáloknál és olaszoknál. Európán kívül meg másik 200 üzemel…” – írta a Vastagbőr.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Minderről Szijjártó Péter külügyér pár hét csúszással így számolt be:

„Büszkeségre ad okot az a tény, hogy Közép-Európában a % Arabica lánc első üzlete Magyarországon nyílik meg. Egy japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, Hongkongban regisztrált brand érkezik hazánkba, tehát ebben van minden, ami keleti. Ez mutatja azt, hogy igenis megéri építeni azokat a kapcsolatokat, amelyek Magyarországot az Európába irányuló keleti törekvések egyik zászlóshajójává teszik.”

A hozzászólásokból…

„végre az első jelek hogy berobban a magyar gazdaság.”

„Akkor ez már a repülőrajt? Nehogy lekéssek róla.”

„Inkább az adna büszkeségre okot, ha magyar termékek, magyar innovációk, magyar frenchise-ok nagy százaléka tudna betörni külföldi piacokra. De ilyen nem sok van sajnos. 15 év teljhatalom sem volt elég hogy sok ilyen legyen. Ezeket kellett volna támogatni, nem a holdudvart.”

„Mekit is át fogsz adni legközelebb?”

„Fontos látni, hogy egy globális kávézólánc terjeszkedése elsősorban üzleti döntés, nem pedig geopolitikai stratégia. A % Arabica egy világszerte ismert brand, amely üzleti szempontok alapján választja ki terjeszkedési célpontjait, nem pedig politikai vagy diplomáciai érdekek mentén. Azt állítani, hogy ez a nyitás Magyarország keleti törekvéseinek „zászlóshajószerepét” igazolja, félrevezető, hiszen a cég jelen van Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és számos más régióban is. Egy nemzetközi márka magyarországi megjelenése elsősorban a hazai piac vonzerejét és a fogyasztói keresletet tükrözi, nem pedig egy nagyobb politikai stratégia részeként értelmezendő sikerként.”

„Csurran-cseppen? Ebből is? Tutira nem csinálsz semmit ingyen.”

Ha már a belvárosban kolbászolt….

A 444.hu stábját az a „megtiszteltetés érte”, hogy Szijjártó nem vetette be ellenül az „ember, most jöttem a kávézóból…” örökérvényű regnáló-mondást, hanem megállt és válaszolt:

„Pénteken a Király utcában kérdeztük Szijjártó Péter külügyminisztert többek között a mini-Dubaj projetkről és arról, hogy a kormány mit gondol Donald Trump azon kijelentéseiről, hogy megszerezné Grönlandot, és hogy az Egyesült Államok átvenné a Gázai övezetet”

-írta a portál a riport elé:

Mindez a külügyér közösségi oldalán – mert nem pihent a fotós-kolléga:

Szerző