Lázár János önkéntes (?) száműzetésbe vonulását azzal a kicsinek nem nevezhető fricskával kezdte, hogy közösségi oldalán számolt be saját külön bejáratú kisvasútja építésének megkezdéséről. Nem átallotta remek látványtervvel fűszerezve tenni mindezt.
Tram-train by Hódmezővásárhely
A projekt lényege az, hogy a két érintett városban az ember egy villamosmegállóban száll fel a járműre, ami pár köztes megállóval vonatként megy át a másik város centrumába.
Hazánkban elsőként Hódmezővásárhely és Szeged között valósul meg a vonat és a villamos előnyeit ötvöző közlekedés, a tram-train. A pálya megépítése után próbaüzem következik. A városban a Népkertben, a strandnál, a Hősök terén, az Andrássy utcán, illetve a Kálvin János téri körforgalom közelében és a nagyállomásnál lesz majd tram-train megálló. A legnagyobb változás az Andrássy utca elején várható: itt dupla sínpáron közlekedik, így ez a szakasz teljesen új burkolatot kap. Megszűnnek a parkolók, behajtani csak engedéllyel lehet majd.
Annyiért nem….
Az egész tramtrain dolog jó időre elakadt a vásárhelyi térség országgyűlési képviselőjén és akkoriban nagyhatalmú miniszterén, Lázár Jánoson, aki sokallta az összeget, amivel a Strabag megnyerte a kivitelezést. Tavaly augusztusban nagy nehezen 8,9 milliárdban megállapodtak velük és a Belfry PE Kft.-vel, miközben az egész régió vasúti villamosítását újra elővette a kormány. A tramtrain 2019 elejére készülhet el Szeged-Rókus és Vásárhely között.
Vissza a várost!
Lázár a vesztett polgármesteri választás és a Fideszben szenvedett mellőzése után visszavonult kiinduló városába, ahol minden erejét beveti azért, hogy a 2019-es önkormányzati választáson – amennyiben lesz ilyen – visszahódítsa elkolbászolt városát.