Connect with us

Kerítésen innen

Lázár megszólalt – Mindenki nyugodjon meg, nem mond le, sőt….

A léptékváltó mutyik időszaka 2124-ig kitolva - Amikor Lázár János már csak rossz emléke lesz a magyar vasútnak, akkor is marad
Megosztás

Lázár János építési és közlekedési miniszter kér napos spéttel, kivárva, amíg a legnagyobb probléma megoldódni látszik méltóztatott a Facebook oldalán megszólalni. Arról nem írt, hogy miért alakulhatott ki ekkora káosz a vasúti közlekedésben, hogy sok helyen az utasok beszámolói szerint miért nem kaptak megfelelő tájékoztatást, illetve, hogy terhel-e valakit felelősség mindezekért.

Visszanyert hang

Keleti pályaudvaron történt vasúti baleset és a vonatközlekedésben kialakult jelentős káosz után megszólalt a területért felelős miniszter is. Lázár János megvárta a legnagyobb probléma orvoslását és a közösségi oldalán jelentette be, hogy

„működik a Keleti pályaudvar”.

Mint írta,

a MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés. A teljes országra kiterjedő rendkívüli váltóvizsgálatok a nyugati irányba vezető pályaszakaszokon még tartanak, így azokon kedd dél körül várható a menetrendszerű közlekedés visszaállása.

A miniszter egyúttal jelezte, hogy köszönettel tartoznak annak a több mint száz vasutas kollégának, akik feszített tempóban dolgoztak a helyzet megoldásán és a zavarok elhárításán. Megköszönte az utasok türelmét, megértését és közreműködését is, illetve köszönetét fejezte ki azoknak a médiatermékeknek, akik gyors és korrekt tájékoztatást adtak,

„ellentétben azokkal az orgánumokkal, akik néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották”.

Ez utóbbi ugyanis – érvelése szerint – biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain.

Lázár János nem hagyta ki, hogy odaszóljon Vitézy Dávidnak is,

akivel hosszú ideje komoly vitái vannak és aki a mostani helyzetben is igen aktívan kommunikált. A közlekedési szakértő ugyanis arra hívta fel a figyelmet, hogy már 2022-ben volt terv arra, hogy újjáépítsék azt a vasúti szakaszt, ahol a váltóalkatrész eltört és emiatt kisiklott a Keleti pályaudvarra érkező intercity, ám a beruházást a tervezési munkák befejezésével együtt Lázát János közlekedési miniszter 2023-ban törölte. Lázár János szerint ugyanakkor

ez a fejlesztés és más beruházás – amelyeket a „szankciós infláció” miatt kellett indoklása szerint átütemezni – eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. – Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul

– írta, hozzátéve, hogy a MÁV pályái és szerelvényei az elmúlt 30 év mulasztásai miatt olyanok, amilyenek. Ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés, „sok, de nem elég”. Szavai szerint „több kell, sokkal több”, ezért hirdetett meg egy 5 pontos közlekedési akciótervet. Azt is hozzátette még Vitézy Dávid kapcsán, hogy

„árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen, közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot”.

Forrás

A hozzászólásokból….

„“árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot.” Az igazság kimondása mióta árulás? Lázár úr, gratulálok ehhez a kommunista retorikához. „

„Vannak bajok a fejbe,miniszter úr. Inkább ne eroltesse,hanem legyen a helyén egy olyan ember is,aki tesz is,és nem csak a száját jártatja. A sok narancs,meg krumpli nem tesz jót az agynak”

„Lázár úr, csak egy idézet! Lehet, hogy ez így első hallásra merész tervnek tűnik, de a 2036-os budapesti olimpia évére már képesek leszünk embert eljuttatni vonattal Lajosmizsére.”/Bödőcs Tibor/”

„csak annyit tegyünk hozzá, hogy a szankciós infláció alatt is futja azért reptérre, vodafone-ra, irodaházakra stb stb ..”

„Már megint ezek az ürgebőrbe varrt ügynökök …Pedig csak vállalni kellene a felelősséget”

„Aki így vezeti a közlekedési minisztériumot – az annyit is ér…”

„Most komolyan, van képe ilyet kiposztolni? Milyen fantasztikus fejlesztések voltak? Csak nem a Budapest-Belgrád – soha meg nem térülő – beruházás? Ebből azért sok mindent rendbe lehetett volna tenni. Talán a „NEM! SOHA!” következmények nélküli firkálmányok helyett – minimum – egy csepp szakmai hozzáértés kellene. Talán elég megkérdezni pár mozdonyvezetőt, hogyan is élik meg a mindennapokat, csak úgy, érdeklődés képpen…”

„Szankciós infláció, bakker 😃Hálistennek Magyarország pontosan azt kapja, amit megérdemel, amit rendre megszavaz magának. Pinocchiokormányt, Európa segglyuka státuszt. Hajrá Magyarország, csakis a fityesz!”

„Az elmúlt 15 évben volt a legtöbb fejlesztés? Fordítva ül a lovon!!! Az elmúlt 10 évben rohamosan züllött le a vasút a jelenlegi szintre. Kik is voltak az elmúlt 10 évben is hatalmon? Fogja meg a kis motyóját, aztán menjen a méneshez, oda való almolni a lovak alól. Azt talán nem tudja elrontani.”

„Arrogancia elvtársak, arrogancia! Azzal sok mindent meg tudunk oldani. Legyen az vonat, busz, vagy bármilyen tömegközlekedési probléma. Mögé bújva a hozzá nemértés sem lesz annyira feltűnő a kétbites választóink körében. Főleg, ha nem akarnak vonaton, vagy buszon utazni …”

„Na akkor, csak hogy értsem. Az elmúlt 30 évben nem történt semmi, aminek a felében fideszes kormányzás volt, amikor….várjunk csak! SZINTÉN NEM TÖRTÉNT SEMMI!”

Vitézy: válasz Lázár János mai posztjára

„Miniszter úr, nagyon kevésen múlt, hogy vasárnap a Keleti pályaudvaron “csak” egy kisiklás, és nem tömeges sérüléssel járó baleset történt, ezt a MÁV sem tagadta tegnap. Minden vasutast köszönet illet, aki ezt a rendszert életben tartja, a helyreállítást elvégezte, és kitart a vasút mellett, s különösen a mozdonyvezetőt, aki vészfékezéssel el tudta kerülni az ütközést. Ugyanakkor is tény, hogy cinikus megjegyzésekkel te magad állítottad le pont az érintett vonalszakasz fejlesztését két éve, a bizonyítékok nyilvánosak.

Ezek után azért még téged ismerve is meglepő, hogy megint csak támadsz reakcióként. A másfél napnyi hallgatás után megírt posztodban egyszerre próbálsz a vasutasok, a meleg időjárás, a velem való vitád, a pártod és még ki tudja ki mindenki mögé bújni, csak hogy a miniszteri felelősségedről ne ejts egy árva szót se.

Persze önmagában ez az egyetlen baleset “csak” a jéghegy csúcsa, de azt mutatja, hogy nem csak minőségi, hanem biztonsági problémát is jelent a vasút romló állapota. A MÁV minden eddiginél rosszabb késési statisztikái szerint és az utasok által is mindennap tapasztalható minőségi zuhanórepülés pedig együttesen mutatja: a helyzet nem csak rossz, mint valóban régóta, hanem kifejezetten és látványosan romlik.

Ez az igazi baj.

A vasutasok mögé azért is kár bújni, mert náluk jobban nem látja senki, hogy az elmúlt két évben hozott intézkedéseid egytől egyig csak rontottak a helyzeten:

  • leállítottad az összes kiemelt fontosságú vasúti nagyberuházást,
  • visszavontad az összes vasúti járműbeszerzést, és helyette egy új sem indult,
  • szétverted a vasútfejlesztés teljes hazai intézményrendszerét, megszűnt a NIF és a BFK is, a szakemberek túlnyomó többségét vagy kirúgtad vagy maguktól távoztak,
  • olyan módon központosítottad a beszerzéseket, hogy az üzemeltetők a legalapvetőbb alkatrészeket se tudják már önállóan beszerezni, minden egyes apró döntést magadhoz vontál, ezzel minden korábbinál mélyebbre juttatva a karbantartás színvonalát, és előidézve azt az állapotot, hogy egyébként a korszerűbbek közé tartozó motorvonatok és személykocsik is tömegesen vannak leállítva fővizsgák vagy alkatrészek hiányában (lásd a kisiklott IC-ben a képen is látható klíma nélküli 52 éves személykocsit),
  • egy kaotikus szervezeti átalakításba kezdtél, mely a Volánbusz és a HÉV minden szervezeti önállóságát megszünteti, hogy aztán a MÁV legrosszabb szervezeti és bürokratikus gyakorlatait terjessze ki ezekre a cégekre is,
  • a budapesti projektek leállítása kapcsán hangoztatott vidékbarát közlekedéspolitika odáig tartott, hogy bezártál tíz vidéki regionális vasútvonalat,
  • a tarifák átalakítása miatt kieső sok tízmilliárd bevételt nem pótoltad, ez is a karbantartásból lett elvonva.

Hidd el, ezeket a vasutasok is pontosan tudják – az utasok pedig sajnos a következményeit tapasztalják minden egyes nap. Nem velem van tehát vitád, akármennyire is szeretnéd ezt így beállítani, hanem minden olyan dolgozóval és utassal, akik a sorozatos rossz döntéseid következményeit kénytelenek elszenvedni.”

Szerző