Connect with us

Kerítésen innen

Lázár szeretne ragaszkodni ahhoz, hogy a MÁV-vezér azt csinálja, amire utasította

Megosztás

Mégiscsak jól nevelt úriember ez a Lázár miniszter! Nem azt mondja, hogy „azt akarom és pont!”, hanem csak „szeretné”, ha az utasításának megfelelően „csoportosítson át” valahogy valahonnan, vagyis sumákoljon kicsit a MÁV vezetője, nehogy már fennakadjon azon, hogy nem ad a kormány pénzt az 1-es vasúti főút helyreállítására.

Megosztás

Mégiscsak jól nevelt úriember ez a Lázár miniszter! Nem azt mondja, hogy „azt akarom és pont!”, hanem csak „szeretné”, ha az utasításának megfelelően „csoportosítson át” valahogy valahonnan, vagyis sumákoljon kicsit a MÁV vezetője, nehogy már fennakadjon azon, hogy nem ad a kormány pénzt az 1-es vasúti főút helyreállítására.

Mi az a 32.000 millió!

Lázár János kemény üzenetet küldött a a MÁV vezetőségének, miután kiderült, a szervezet vezetősége arra kéri Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– így reagált Lázár János a Szabad Európának azután, hogy kiderült:

a MÁV vezetése arra kéri Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

Vedd el valahonnan?

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztūl a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

– felelte Lázár János arra a kérdésre, hogy a kormány biztosítja-e a forrást a helyreállításhoz. Arra a felvetésre, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, azt felelte,

a vállalkozás évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint.

Háttér…

Több cikkünkben foglalkoztunk már azzal az iszonyatos lepusztulással, amin a MÁV szó szerint napról napra átmegy. Ma is elég volt csak egyetlen pillantást vetni honlapjukra és elborzadva láttuk, mi megy, pontosabban mi nem megy az egykor Európa-hírű vasúttársaságnál. A MÁV közösségi oldalára az alábbi és ehhez hasonló kommentek érkeznek:

gyerekek ez már tarthatatlan helyzet. Most nem tudtok sztrájkolni? Már lassan semmi se közlekedik, nincs ép jármű, lehetetlen bárhová is eljutni, ideje a vízfejeket cselekvésre késztetni.”

A vasúti dolgozók (nem a vezetőség) és az utazók közösen aggódnak a közlekedés egykori királyáért a vasútért. Nem sok jót ígér az sem, hogy a vasút ügyei annak a Lázár Jánosnak a minisztériumához kerültek, aki a nem régen óriási hozsannázó médiahátszéllel átadott Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő és azóta többszörösen megbukott tam-train atyja volt, mint a térség országgyűlési képviselője.

Tallózó

  • Martonvásár és Kápolnásnyék között meghibásodott egy sorompó, mely lelassítja a vonatközlekedést a biztonság érdekében. Emiatt a Budapest–Székesfehérvár vonalon közlekedő elővárosi, észak- és dél-balatoni, veszprémi, szombathelyi és zalaegerszegi távolsági és InterCity vonatok menetideje 20-40, esetenként 40-60 perccel is meghosszabbodik.
  • Műszaki ok miatt csütörtök este 20 óráig a Szigetvár és Barcs közötti személyvonatok helyett (8955, 8956, 8953, 8963, 8958) a teljes útvonalon pótlóbusz közlekedik. A változás a Pannónia InterRégiókat nem érinti.
  • A Hatvanból 7:12-kor Somoskőújfalura induló személyvonat (5822) műszaki ok miatt nem közlekedik. Utasai a következő, egy óra múlva induló személyvonattal (5832) utazhatnak.
  • Részben kétvágányú vonal, vármegyeszékhelyet érint, ráadásul nemzetközi vonal, igaz kilépő forgalom most nincs rajta tudomásom szerint. Réges régen gatyába kellett volna már rázni legalább úgy mint az újhelyit vagy a biharkeresztesit és villamosítani. Az már csak hab lenne a tortán ha térközösítenék, bár kiindulva az előbb említett két vonalból aligha hiszem, hogy pont itt sikerülne ezt megugrani. (tudom, a kétvágányú szakaszon térközi közlekedés van) Eközben meg állandóan fekvemaradó bz motorvonatokkal bohóckodunk, szégyen.

Szerző