Connect with us

Banánköztársaság

Magyar György: áttelelő „poloskák”, nem betojni, hanem ellenállni kell

Magyar György: áttelelő „poloskák”, nem betojni, hanem ellenállni kell
Megosztás

Áttelelő poloskák! Itt a tavaszi nagytakarítás ideje – ígérte Orbán Viktor március 15-én. Az eddig fogatlan oroszlán Szuverenitásvédelmi Hivatalnak a külföldről támogatott civileket minden jogi következmény nélküli megbélyegző jelentései a kedden éjfél előtt két perccel benyújtott törvénytervezet szerint – ami a szervilis Halász János egyéni javaslata, így arról nem kell senkivel egyeztetni – komoly következményekkel járhatnak. A javaslat valós veszélyeket rejt, és akár az érintett szerveződés bíróság általi megszüntetéséhez is vezethet.


Csakhogy nem eszik ilyen forrón a kását, nem betojni, hanem cselekedni kell

„Nem kérünk engedélyt ahhoz, hogy segítsünk a rászorulóknak, hogy cselekedjünk a közjóért, hogy megírjuk a híreket, hogy kiálljunk a bajbajutottakért, hogy részt vegyünk a saját életünk alakításában, és nem kérünk engedélyt, hogy kritikát fogalmazzunk meg, ha valamivel nem értünk egyet”

– áll a több civil szervezet és független sajtóorgánum által aláírt állásfoglalás szövegében, amelyet a Fidesz kedden benyújtott putyinizáló törvényjavaslata kapcsán adtak közre. Az eddig fogatlan oroszlán Szuverenitásvédelmi Hivatalnak a civileket minden jogi következmény nélküli megbélyegző jelentései ugyanis a törvénytervezet szerint – ami a szervilis Halász János egyéni javaslata, így nem kell senkivel egyeztetni – valós következményekkel járhat majd. Valós és kínos következményekkel, ami akár az érintett szerveződés bíróság általi megszüntetését is jelentheti.

Én meg azt mondom, a papírtigris papírtigris marad

A Halász János által nevére vett újabb őrület, amit a kedd éjjel a parlament elé terjesztett, jogi abszurd, de ez nem akadálya annak, hogy a törvénygyár a szokásához híven újabb selejtet gyártson. A tervezet azonban alapjaiban elhibázott, nem lehet kezelni, értelmezni, végrehajtani. Ugyanakkor szembe megy a jogalkotási törvény által is megfogalmazott normavilágosság követelményével, vagyis az egész nagyjából a szemétdombra való. A törvény hatálya kiterjed majd’ minden olyan jogi személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetre, amely Magyarország szuverenitását azáltal veszélyezteti, hogy külföldi támogatásból a közélet befolyásolására irányuló tevékenységet végez.

Mit is jelent az ilyen tevékenység?

Például az alaptörvény szerint

  • Magyarország független, demokratikus jogállam.
  • Magyarország az egységes magyar nemzet összetartozását szem előtt tartva felelősséget visel a határain kívül élő magyarok sorsáért, elősegíti közösségeik fennmaradását és fejlődését.
  • Magyarország védi a házasság intézményét, mint egy férfi és egy nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot, mint a nemzet fennmaradásának alapját. A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony. Az ember férfi vagy nő. Az anya nő, az apa férfi.
  • Magyarország alkotmányos önazonosságának és keresztény kultúrájának védelme az állam minden szervének kötelessége.
  • Magyarország a béke és a biztonság megteremtése és megőrzése, valamint az emberiség fenntartható fejlődése érdekében együttműködésre törekszik a világ valamennyi népével és országával.
  • Magyarország szuverenitását veszélyezteti a külföldi támogatásból finanszírozott, a közélet befolyásolására irányuló szervezet minden olyan tevékenysége, valamint törekvése, amely a fentebb írott értékeket sérti, negatív színben tünteti fel, vagy az azok elleni fellépést támogatja.

Na ezen tessék mindenkinek elgondolkodnia

Aki vitatja az „alaptákolmány” eleve kétséges legitimitását, és kap külföldről pár száz dollárt, az máris idegen ügynök? Aki kiáll a menekültek vagy a szexuális kisebbségek ügyéért, az is idegen ügynök? Aki úgy gondolja, hogy az ember nemcsak férfi és nő lehet – az orvostudomány legalábbis ezen az állásponton van –, ettől máris listázandó hazaáruló?

Nem működhet egy olyan rendszer, amelyben a Szuverenitásvédelmi Hivatal tehet javaslatot a kormány részére azon külföldi támogatásban részesülő szervezetek jegyzékbe vételére, amelyek tevékenysége Magyarország szuverenitását veszélyezteti. Elfogadhatatlan, hogy ennek alapján minden jogorvoslati lehetőség nélkül kormányrendeleteben listázzák az „ellenséges” civil szervezeteket. Ami több, mint megbélyegzés, hiszen amennyiben egy szervezet „szégyenlistára” kerül, nem jogosult az szja-ból történő egy százalékos felajánlásra, további támogatást csak teljes bizonyító erejű magánokiratban foglaltak alapján fogadhat el, amelyben kizárják, hogy a pénz külföldi forrásból származik, a vezető tisztségviselőknek pedig vagyonnyilatkozatot kell tenniük. Akkor is, ha a szervezet egyetlen fillér közpénzben sem részesült.

Hazai jogorvoslati lehetőség azonban alig van, mert akit „listáztak”, csak akkor fordulhat a Kúriához – kirekesztve a bírósági fórumrendszert –, ha a Nemzeti Adó- és Vámhatóság (NAV) is közigazgatási határozatot hozott arról, hogy az adott szervezet tevékenysége megfelel a jegyzékre vétel feltételeinek. De a NAV-nak nem kötelező ezt vizsgálnia. Ha pedig nincs határozat, nincs jogorvoslat sem, mert a kormányrendeletet legfeljebb az Alkotmánybíróság előtt lehet megtámadni. A testület összetételének ismeretében a sikerre nincs túl nagy esély.

Mindezek ellenére meggyőződésem, hogy a tervezet– amennyiben a jelenlegi formájában elfogadják – alaptörvénysértő, hiszen nem tesz eleget a normavilágosság követelményének, emellett szükségtelen és aránytalan mértékben korlátozza az egyesülési és a véleménynyilvánítás szabadságához fűződő jogokat. Ráadásul szembe megy az uniós joggal, hiszen a kedvezményezett akkor is a külföldi támogatásból finanszírozott, a közélet befolyásolására irányuló szervezetek listájára kerülhet, ha brüsszeli pályázaton nyer támogatást.

Azt remélem, hogy ez a „közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezet ilyen formában nem is kerül a parlament elé

Naivan abban bízom, hogy a 135 fideszes „hős” között akad egy, akinek megjön a józan esze. Ám ha mégsem ez történne, szinte bizonyosan lesz annyi ellenzéki képviselő – a Ház tagjainak negyede –, aki az elfogadott törvény utólagos alkotmányossági kontrollját kérje. Amennyiben ez sem működik, marad az Európai Unió. Aki elfelejtette volna, az Európai Bizottság tavaly kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen, mert álláspontja szerint a szuverenitásvédelmi törvény önmagában ütközik az uniós joggal, mert sérti egyebek mellett a személyes adatok védelméhez való jogot, a véleménynyilvánítás és az egyesülés szabadságát. Arra is van mód, hogy az Európai Bizottság a Magyarország ellen folyamatban levő, európai bíróság előtti perben kérjen azonnali jogvédelmet, s kezdeményezze a torzszülött törvény végrehajtásának soron kívüli felfüggesztését. Hasonló sors várhat a „közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetre is.

Kell nekünk egy újabb eljárás? Hogyan fogjuk akkor hazahozni a nekünk járó, de eddig visszatartott uniós forrásokat? Ilyen törvényjavaslat után sehogy! Áttelelő „poloskák”: nem betojni, hanem ellenállni kell! Minden létező eszköz felhasználásával.

Forrás

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, és a Google hírei között is! >>>

Szerző