Ez a nap
A Facebook ezentúl ellenőrzi a politikai hirdetések feladóit

A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.

A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be – közölte Zuckerberg. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.
A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.
A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.
Bejegyzésében – amelyet a jövő heti kongresszusi meghallgatása előtt tett közzé – Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása. „A beavatkozások a választásokba minden másnál nagyobb probléma a platformon, s ezért támogatjuk a tisztességes reklámról szóló törvényt” – hangsúlyozta a Facebook elnök-vezérigazgatója.
Az elsősorban az amerikai politikát befolyásolni szándékozó külföldi felhasználók ellenőrzését szolgáló reklámetikai törvényjavaslatot – amely rádiókra, televíziókra és közösségi oldalakra egyaránt vonatkozik – tavaly ősszel nyújtották be, de a kongresszus még nem fogadta el.
Cheryl Sandberg, a Facebook egyik vezető menedzsere pénteken a Fox amerikai televíziónak adott interjújában bocsánatot kért a cég nevében a profilok adatainak illetéktelen felhasználásáért. Fontosnak tartotta ugyanakkor leszögezni, hogy a Facebook soha nem szolgáltatott ki adatokat pénzért.
(Forrás: MTI)
Szerző
Friss
- Tarjányi Péter: a vezető nem attól vezető, hogy többet keres, hanem attól, hogy többet vállal. Felelősséget, kockázatot és munkát az országért
- Folytatódik a szájkarate az ellenzéki oldal két erős embere között
- A háborúzás Orbán számára a közéleti lét egyetlen értelmes formája
- Novák Katalin „garázsvásárt tartott”, amin kizárólag Ő mazsolázhatott
- Abszurdisztán: lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány
- A város(ka), ami kevesli a magyar nemzeti kerítés elszigetelő hatását és „ráelszigetelődik”
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 17., csütörtök
- Végleges: Lengyelország hazarendelte budapesti nagykövetét
- Gulyás közszolga szerint a Momentum politikai közösségének értéke nulla, „egy fillért sem ér” – No és a szavazói?
- Gyilkos körülmények a vizes világbajnokság 10 km-es nyíltvizi úszása közben