Ez a nap
A Facebook ezentúl ellenőrzi a politikai hirdetések feladóit
A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.
A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be – közölte Zuckerberg. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.
A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.
A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.
Bejegyzésében – amelyet a jövő heti kongresszusi meghallgatása előtt tett közzé – Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása. „A beavatkozások a választásokba minden másnál nagyobb probléma a platformon, s ezért támogatjuk a tisztességes reklámról szóló törvényt” – hangsúlyozta a Facebook elnök-vezérigazgatója.
Az elsősorban az amerikai politikát befolyásolni szándékozó külföldi felhasználók ellenőrzését szolgáló reklámetikai törvényjavaslatot – amely rádiókra, televíziókra és közösségi oldalakra egyaránt vonatkozik – tavaly ősszel nyújtották be, de a kongresszus még nem fogadta el.
Cheryl Sandberg, a Facebook egyik vezető menedzsere pénteken a Fox amerikai televíziónak adott interjújában bocsánatot kért a cég nevében a profilok adatainak illetéktelen felhasználásáért. Fontosnak tartotta ugyanakkor leszögezni, hogy a Facebook soha nem szolgáltatott ki adatokat pénzért.
(Forrás: MTI)
Szerző
Friss
- Simicskó István 32 év után 6-os ‘fokozatú’ mester lett
- Ujhelyi István: Orbán EU-val szembeni fideszes gengszter-forradalmának oka a személyes sértettsége
- Orbánék a ravatalnál – mi lehet -Juszt László szerint- a fotó mögött?
- Márciusban Dunakeszin, áprilisban Komáromban, májusban hol választják egetverő bátorsággal díszpolgárrá Szijjártót?
- Májusi pénzhoroszkóp: 6 csillagjegynek ‘perceken belül’ indulhat a habzsi-dőzsi!
- Még mondja valaki, hogy Orbánnal senki nem akart Ferenc pápa temetésén közös képen szerepelni!
- Nem sikerült a Kutya Pártnak és a Tiszának megállapodni a választási koordinált indulásban
- Vihar Orbán ‘családi bilijében’, vagy ez is csak egy ‘ne arra figyeljenek, amit mondok’-cucc?
- Jakupcsek Gabriella nem akar ‘összepolitizálódni’, Magyar Péter gálánsan félre áll – A Fidesz-prop. azonnal narancssárgára festette a műsorvezetőt
- Kis-szovjet (+ Venezuela) összeborulás Szegeden