Úgy tűnik a Színház-és Filmművészeti Egyetem sem ússza meg a NER-esítést, Palkovics László minisztériuma “modellváltását szabályzó törvénytervezetet” dolgozott ki az iskola átalakítására.

“Együttműködésre képes…”

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium benyújtotta az Országgyűlés elé a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltását szabályzó törvénytervezetet.

Az intézményi átalakítás a jövőben a magyar kultúra fejlődését is biztosítja

– írja a minisztérium közleményére hivatkozva az Origo.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem

működési modellje az elmúlt három évtizedben a hallgatói létszám folyamatos növekedése ellenére sem változott.

“…korszerűbb működési modell…”

Az intézmény társadalmi-gazdasági környezete és a felsőoktatás ágazati irányítása olyan kihívásokat támaszt, amely csak egy korszerűbb működési modellben valósítható meg.

Az átszervezéssel az intézmény képes lehet saját minőségelvárásainak, és a piaci környezet elvárásainak megfelelő feladatellátásra.

A törvénytervezet célja,

hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem hazai és nemzetközi szinten elismert tudásközpont szerepe tovább erősödjön, és

a jövőben olyan együttműködésekre képes intézményként működjön, amely a magyar kultúra fejlődését is biztosítja

– írja a közlemény.

Hogy tiszta legyen, minek kell megváltoznia….

Az egyetem honlapjáról pár idézet “hitvallásukról”, ami ugye a fentiek értelében nem biztosítja eléggé a magyar kultúra fejlődését:

“A színház- és filmművészetet önálló hivatásként választó hallgatóknak egyetemünk biztosítja a szükséges, magas szintű ismeretek elsajátítását, egyéniségük szabad kifejlődését, és a felelős, érzékeny értelmiségivé válás lehetőségét. A fenti misszió megvalósítását hivatott biztosítani az a magyarországi felsőoktatási palettán egyedülállónak mondható képzési struktúra, amelynek lényege a klasszikus színházi, filmes és televíziós műfajok magas szintű szinergiája, a képzési területek közötti interdiszciplinaritás. A képzés lefedi a szakterület teljes vertikumát: a színház-, a film- és a televízióművészetet.”

„egy mester-egy osztály”

Ez a biztosítéka annak, hogy a nálunk tanuló diákok mindegyikére különleges tanári figyelem jut, és átélhetik a mesterrel ápolt intenzív személyes kapcsolat szakmailag és emberileg minden tekintetben pótolhatatlan kreatív és biztonságot adó légkörét. A világszerte egyedülállónak mondható, mester-tanítvány kapcsolatra épülő osztálystruktúra olyan alapokat teremt a színház- és filmművészeti ismeretek elsajátításához, amely az intézménybe felvételt nyert hallgatók egyéniség-tudatának ápolása, kreativitásuk fejlesztése mellett kiválóan alkalmas a közösségtudat erősítésére és a csapatmunkára ösztönzésre is.

Intézményünk egészét a működéstől az ismeretek áthagyományozásáig a tradíció és innováció kettőssége hatja át. Egyetemünk másfél évszázados, erős gyökerekkel, szilárdan megkapaszkodva áll művészeti hagyományaink talajában, a kultúrát nemzedékről nemzedékre hagyományozandó örökségként kezeli. Múltbéli értékeinkre támaszkodva magabiztos háttérrel kutatjuk a jövő művészetét. Képzésünk célja a magyar és egyetemes színház- és filmművészet régi és új értékeinek elemzése, szabad kifejezése, vizuális és nyelvi kultúránk ápolása, elméletének és gyakorlatának folyamatos kutatása, valamint kulturális örökségünk védelme.

Művészegyéniségeket képzünk, akik érzékenyen és értően képesek reflektálni világunkra, őrzik a magyar nyelv szépségét, és tovább gazdagítják a magyar kultúra világszerte elismert értékeit.”

zápor

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét