A BKK – Budapesti Közlekedési Központ, a MÁV-HÉV és a Volánbusz megállapodott, hogy a BKK továbbra is biztosítja a HÉV és az agglomerációs „kék” buszok működtetésével kapcsolatos szolgáltatásait, így továbbra is érvényes marad a Budapest-bérlet a városhatáron belül a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain is – tudatta Karácsony Gergely főpolgármester.
Mindaddig, amíg nem jön egy újabb idióta javaslat a kormányoldal részéről…
Továbbra is egységes tarifarendszerrel használhatják főváros környékéről Budapestre, valamint az ellenkező irányokba közlekedő menetrend szerinti járatok utasai a 2011-óta létező Budapest-bérletet, miután megállapodott a Budapesti Közlekedési Központ, valamint az állami kézben lévő MÁV-HÉV és a Volánbusz, olvasható a BKK pénteki közleményében.
Mint írják, a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalom-felügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs kék autóbuszain. Ezen felül az eddigieknek megfelelően a fővárosi cég rendezi majd az ezeken a vonalakon jelentkező forgalmi zavarokat, továbbá a FUTÁR-rendszerben is a megszokott módon jelennek majd meg a környéki járatokra vonatkozó információk. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a BudapestGO applikációval is lehet majd utazást tervezni az érintett járatokra, és a mostani állapotnak megfelelően vehetnek jegyeket az utasok a BKK automatáiból és az alkalmazáson keresztül a nem szorosan a főváros kezelésben lévő szolgáltatók HÉV és agglomerációs buszjárataira.
Egy néhány héttel ezelőtt kiszivárgott tervezet szerint
januártól megszűnt volna a tizenkét éve létező Budapest-bérlet. A változásnak legfeljebb azok utasok örülhettek volna, akik eddig az agglomerációból jártak be a fővárosba, illetve oda mentek ki Budapestről, és megvették a 9500 forintos Budapest-bérletet, illetve a megye, esetleg az ország egyéb irányaira érvényes megye- vagy országbérletet is, amely jelenleg 9450 forintba kerül. A Budapest-bérlet esetleges megszűnésével a fővárosi beutazáskor megspórolhatták volna a 9500 forintos BKK-bérlet árát. Mindez csupán elvi lehetőségként merült föl, hiszen nagyon ritka, hogy valaki bejön HÉV-vel vagy Volánbusszal, majd nem BKK-járaton folytatja az útját.
A Budapest-bérlet megszűntetésével azok jártak volna igazán rosszul, akik a főváros területén belül rendszeresen használják az állami üzemeltetésű HÉV, vagy a Volánbusz azon járatait, amelyek szintén a főváros belterületén közlekednek. E két lehetőség becslések szerint több százezer utast érintett volna, ha nem sikerült volna megkötni a háromoldalú megállapodást. Ebben az esetben egyébként önmagában HÉV-jegy megvásárlása is nehézséget okozott volna, hiszen ezt most szintén a BKK értékesíti.
A BKK közleménye azzal zárul, hogy
a megállapodásban résztvevő cégek addig tartják fenn az áthidaló megoldást, amíg a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri el a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt.
Forrás
Kapcsolódó
Karácsony Gergely az állam feladata: a „mi” és „ők” szembeállítása helyett a „jó” és a „rossz” megkülönböztetése