Connect with us

Kerítésen innen

Munkában a Lázár-miniszérium: Istenkém, hát elírták a napot. Meg a hónapot. Meg az évet, de a többi rendben van….

Munkában a Lázár-miniszérium: Istenkém, hát elírták a napot. Meg a hónapot. Meg az évet, de a többi rendben van....
Megosztás

A magyar hatóság honlapjára csütörtökön (2025. 01. 09-én) felkerült egy két hét múlva keltezett (2025.01. 26.) hivatalos értesítés arról, hogy a Hungarian Airlines felkerült az engedéllyel rendelkező társaságok hivatalos listájára. Valami nagyon furcsa dolog történt az új “magyar” (kínai) légitársasággal, amelyik az Önök pénzén megvett óriás szállítógépet üzemeltető légitársaság hatósági üzembentartói engedélyével (“AOC”). Értik ezt???? – vetette fel az elírás (?), időutazás (?), sumákság (?) csimboraszójának papíralapú megjelenését Hadházy Ákos független képviselő.

Megoldották „butába”….

„Olyan kapkodva kellett kiadni az engedélyt az új „magyar” (kínai) légitársaságnak, hogy nem csak a dátumot írták el (szándékosan?), hanem az engedélyező minisztériumot is… Mondjuk ez legalább jó példa arra, hogy miért indított az EU kötelezettségszegési eljárást a légügyi hatóságunk miatt.”

követte nyomon a fejleményeket Hadházy. A tárcához tartozó Közlekedési Hatóság január 8-án szerdán először jövőbeni, 2025. január 26-ai dátummal tette közzé az üzembentartási engedéllyel rendelkező társaságokat felsoroló dokumentumot, amelyben először tűnt fel a Hungary Airlines Kft.

Majd amikor Hadházy Ákos független képviselő a Facebookon felhívta a figyelmet a furcsaságra, rövid időn belül 2024. december 23-ára változtatták a kiadás időpontját. A minisztérium a javítás után azt állította, hogy adminisztrációs hiba történt, egyszerűen rossz dátum került a listára

– írta a 24.hu.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Életszerű…, na az biztos, hogy nem!

A 24.hu által megkérdezett repülési szakemberek szerint a karácsonyi időszakra eső, december 23-ai időpont sem életszerű, mert a repülőgép éppen ezen a napon repült először azt követően, hogy novemberben végleg kikerült a korábbi üzemeltető WizzAir flottájából. A nemzetközi üzembentartási engedély megszerzéséhez az új cégnek le kell bonyolítania egy úgynevezett demo flight-ot, demonstrációs repülést, amely arra szolgál, hogy a társaság bemutassa, hogy a jogi és az üzleti feltételeken túl képes a gyakorlatban is megfelelni a repülési követelményeknek. Ezt az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) szabályzata írja elő.

A Hungary Airlines Kft. első repülése viszont a Flightradar adatai szerint jóval a karácsonyi hivatalzárás után, december 23-án este 18 órakor ért véget, így nehezen elképzelhető, hogy az eredmények ismeretében még aznap kiadták az engedélyt.

A Közlekedési Hatóság, pontosabban a főosztályi szinten lévő Légügyi Hatóság által kiadott lista elkészítésébe azonban

A dátumozáson kívül egy banálisabb probléma is becsúszott

A tárca a január 8-i eredeti, majd a másnapi javított listát is Ministry for Innovation and Technology logóval adta ki.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azonban, amelyet Palkovics László vezetett, 2022 májusában, az országgyűlési választás után, az új kormány megalakulásakor megszűnt. Helyét a Technológiai és Ipari Minisztérium vette át, de nem hosszú időre, mivel Palkovics a hatáskörének megnyirbálása (az önálló energiaügyi minisztérium létrehozása) miatt ősszel távozott a kormányból, így a tárca megszűnt.

A légügyi terület ekkor került át Lázár János minisztériumához, amely az építésügy mellett a közlekedésért is felel.

Az előző, 2023. augusztusi frissítést már az ÉKM logójával publikálták.

A hibás logót pénteken észlelhette a tárca, mert dél körül egy újabb verzióban, immár saját logóval töltötték fel a AOC engedéllyel rendelkező társaságok listáját.

Az A330-as repülőgép egyébként jelenleg nincs Magyarországon

A karácsonyi kör után január 4-én és 5-én hajtott végre gyakorlórepüléseket Budapest és Kecskemét között, majd 5-én információink szerint futóműcserére Kínába repült.

További részletekért kattintson!

Szerző