Kerítésen innen
Nagyobb a MÁV-gáz, mint hittük – A Közlekedő Tömeg civiljei átbogarászták az adatokat arról, amit Ön nap, mint nap érzékelhet
A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet közleménye szerint a tavalyi mélypont óta is csak tovább csökkent a MÁV üzemképes, nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma.
„Végórában a magyar vidéki vasút”
Az egyesület közérdekű adatigényléssel kérte ki a MÁV-tól a járműállomány adatait, ami alapján szerintük látszik, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútvonal-bezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását rendezni, és csak tovább csökkent a forgalomba adható dízelmotorvonatok száma.
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba állítani.
Emellett a szervezet szerint sem a korszerűbb (Desiro és Uzsgyik) modellek, sem az 50 évesnél is idősebb M41-es (Csörgő) dízelmozdonyok jelentős részét nem sikerül napi forgalomba állítani.
Bizonyos vonalakon hetek óta állandóan pótlóbuszok közlekednek
– írják.
Köszönjük, Lázár János!
A Közlekedő Tömeg statisztikái szerint a járműhiba miatt autóbusszal helyettesített mellékvonali járatok száma kiugróan megnőtt kezdett Lázár János közlekedési miniszterré kinevezését követően.
„Az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”
– írják. Ez a szám csak tavalyi év végére esett vissza a 2022-es szintre, de a szervezet szerint ennek ára többek között az volt, hogy egy sor vasútvonalat bezártak.
„Ahogy megszokhattuk, új vagy akár használt dízeljárművek beszerzése helyett a döntéshozók inkább újabb mellékvonalak bezárásával oldanák meg a helyzetet: a MÁV felsővezetésének tagjai szakmai fórumokon ezt már meglepően nyíltan hangoztatják is. Nem csoda, hogy így tesznek, a fölöttük tulajdonosi jogköröket gyakorló Lázár-minisztérium a jelek szerint nem kívánja az ország polgárainak és a vidéki régiókban élőknek az érdekeit érvényesíteni”
– véli a szervezet.
Megoldás lenne….
Szerintük ennél sokkal jobb megoldások is akadnának, például használt, de jó állapotban lévő dízelmozdonyokat kéne vásárolni, vagy magánszolgáltatókat kéne bevonni a helyzet megoldására.
„A versenyképes közösségi közlekedés módszeres lepusztítása újabb tünete annak a folyamatnak, hogy a kormányzat elengedte a vidéki Magyarország kezét, ami ellen a Közlekedő Tömeg határozottan tiltakozik és erre buzdítja az érintett településeket képviselő tisztségviselőket is”
Friss
- Sokat csuklik mostanság a Vodafone (tudom, képzavar) – lefagy, lassú, élvezhetetlen – Ez az előfizetés-árban is meglátszik majd?
- Csak tudnám, mi a baja a magyar kormánnyal az Uniónak – Nagykarácsonyban most dobtak a szemétbe félmilliárdnyi támogatást
- A gránitszilárdságú 14. átirata Polt Péter idő előtti utódlását készítheti elő? – 135 igen és 53 nem – Beindult a para?
- Ukrán külügy: a magyar kormány hagyjon fel az erkölcstelen manipulációval! – Frissítve!
- Mit nem tudhattak egy hónapja megdumcsizni? – Orbán Viktor a kirgiz miniszterelnököt fogadta a Karmelitában
- Három 4 napos és egy 5 napos hosszú hétvége vár ránk 2025-ben
- Törvény született róla: a minősített emberölés fiatalkorúak esetében sem évülhet el – Na, de visszamenőleg?
- Nagy Márton beállt a Szájer-Várkonyi-tankerületi vezetők-Tóth Gabi sorba: Ő lett a HVG 2024-es citromdíjasa
- Orbán Viktor veje behúzta a volt tévészékházat (is)
- 50 milliót ad a közösből a nevünkben az NFI, hogy dramatizált dokumentumfilm készüljön Zalatnay Saroltáról