Kerítésen innen
Nagyobb a MÁV-gáz, mint hittük – A Közlekedő Tömeg civiljei átbogarászták az adatokat arról, amit Ön nap, mint nap érzékelhet
A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet közleménye szerint a tavalyi mélypont óta is csak tovább csökkent a MÁV üzemképes, nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma.
„Végórában a magyar vidéki vasút”
Az egyesület közérdekű adatigényléssel kérte ki a MÁV-tól a járműállomány adatait, ami alapján szerintük látszik, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútvonal-bezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását rendezni, és csak tovább csökkent a forgalomba adható dízelmotorvonatok száma.
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba állítani.
Emellett a szervezet szerint sem a korszerűbb (Desiro és Uzsgyik) modellek, sem az 50 évesnél is idősebb M41-es (Csörgő) dízelmozdonyok jelentős részét nem sikerül napi forgalomba állítani.
Bizonyos vonalakon hetek óta állandóan pótlóbuszok közlekednek
– írják.
Köszönjük, Lázár János!
A Közlekedő Tömeg statisztikái szerint a járműhiba miatt autóbusszal helyettesített mellékvonali járatok száma kiugróan megnőtt kezdett Lázár János közlekedési miniszterré kinevezését követően.
„Az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”
– írják. Ez a szám csak tavalyi év végére esett vissza a 2022-es szintre, de a szervezet szerint ennek ára többek között az volt, hogy egy sor vasútvonalat bezártak.
„Ahogy megszokhattuk, új vagy akár használt dízeljárművek beszerzése helyett a döntéshozók inkább újabb mellékvonalak bezárásával oldanák meg a helyzetet: a MÁV felsővezetésének tagjai szakmai fórumokon ezt már meglepően nyíltan hangoztatják is. Nem csoda, hogy így tesznek, a fölöttük tulajdonosi jogköröket gyakorló Lázár-minisztérium a jelek szerint nem kívánja az ország polgárainak és a vidéki régiókban élőknek az érdekeit érvényesíteni”
– véli a szervezet.
Megoldás lenne….
Szerintük ennél sokkal jobb megoldások is akadnának, például használt, de jó állapotban lévő dízelmozdonyokat kéne vásárolni, vagy magánszolgáltatókat kéne bevonni a helyzet megoldására.
„A versenyképes közösségi közlekedés módszeres lepusztítása újabb tünete annak a folyamatnak, hogy a kormányzat elengedte a vidéki Magyarország kezét, ami ellen a Közlekedő Tömeg határozottan tiltakozik és erre buzdítja az érintett településeket képviselő tisztségviselőket is”
Friss
- Ez egy elég hangos ‘Orbán takarodj!’ – kommentelték Majka legújabb klipjét – Nézze-hallgassa, hogy dönthessen….
- A MÁV a Keletiben lángoló mozdonyról…
- Orbánról szabadon:“szegény emberek mégsem csömörülnek”
- Majka: Donald Trump az amcsik brexitje – Kétszer …
- Mi lehet az: Orbán és Szijjártó együtt sütögetik….
- A ‘vissza a babaruhát’, vagy az oviból ismert ‘nem ér a nevem’ mintájára visszavonta a MÁV Lázár a vállalását
- Akinek elege van az Orbán-kormányból, az ne finanszírozza tovább!
- Új év, régi-új ‘Mélytorok-jelentés’ Magyar Péterről – Elsőre nem jött be, hátha most?
- Ipari szennyvíztisztítás? – Ismerd meg az eljárást!
- Magyar Péter: Orbán Viktor több hetes indiai luxus-nyaralásán totálisan a saját hazugságai hatása alá került