Kerítésen innen
Nagyobb a MÁV-gáz, mint hittük – A Közlekedő Tömeg civiljei átbogarászták az adatokat arról, amit Ön nap, mint nap érzékelhet
Published
6 hónap agoon
A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet közleménye szerint a tavalyi mélypont óta is csak tovább csökkent a MÁV üzemképes, nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma.
„Végórában a magyar vidéki vasút”
Az egyesület közérdekű adatigényléssel kérte ki a MÁV-tól a járműállomány adatait, ami alapján szerintük látszik, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútvonal-bezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását rendezni, és csak tovább csökkent a forgalomba adható dízelmotorvonatok száma.
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba állítani.
Emellett a szervezet szerint sem a korszerűbb (Desiro és Uzsgyik) modellek, sem az 50 évesnél is idősebb M41-es (Csörgő) dízelmozdonyok jelentős részét nem sikerül napi forgalomba állítani.
Bizonyos vonalakon hetek óta állandóan pótlóbuszok közlekednek
– írják.
Köszönjük, Lázár János!
A Közlekedő Tömeg statisztikái szerint a járműhiba miatt autóbusszal helyettesített mellékvonali járatok száma kiugróan megnőtt kezdett Lázár János közlekedési miniszterré kinevezését követően.
„Az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”
– írják. Ez a szám csak tavalyi év végére esett vissza a 2022-es szintre, de a szervezet szerint ennek ára többek között az volt, hogy egy sor vasútvonalat bezártak.
„Ahogy megszokhattuk, új vagy akár használt dízeljárművek beszerzése helyett a döntéshozók inkább újabb mellékvonalak bezárásával oldanák meg a helyzetet: a MÁV felsővezetésének tagjai szakmai fórumokon ezt már meglepően nyíltan hangoztatják is. Nem csoda, hogy így tesznek, a fölöttük tulajdonosi jogköröket gyakorló Lázár-minisztérium a jelek szerint nem kívánja az ország polgárainak és a vidéki régiókban élőknek az érdekeit érvényesíteni”
– véli a szervezet.
Megoldás lenne….
Szerintük ennél sokkal jobb megoldások is akadnának, például használt, de jó állapotban lévő dízelmozdonyokat kéne vásárolni, vagy magánszolgáltatókat kéne bevonni a helyzet megoldására.
„A versenyképes közösségi közlekedés módszeres lepusztítása újabb tünete annak a folyamatnak, hogy a kormányzat elengedte a vidéki Magyarország kezét, ami ellen a Közlekedő Tömeg határozottan tiltakozik és erre buzdítja az érintett településeket képviselő tisztségviselőket is”
Friss
- Perintfalvi Rita: innentől házmesterország
- Alexandra, mielőtt az ember írásba kezd, jó, ha olvas, vagy legalább kérdez – Lázár-Szentkirályi blama
- Dúró Dóra nagy napja: a Zeneakadémia vezetője a rendőrség tehetetlenségére hivatkozva lemondta Varnus Xavér koncertjeit
- Szigorít az időjárás
- Fekete nappal indul a december a Fradi és az Újpest szurkolóinak egyaránt
- Közlöny van róla: iskolák, óvodák, kórházak, rendelők 200 méteres körzetén belüli boltok kirakata no go-zóna az alkoholos italoknak
- 80 éves korában elhunyt Nemere István – Legyen könnyű neki a föld
- Lebukott a valósághajlító Nagy István miniszter
- Ha péntek, akkor Orbán-rádió
- Felfüggesztett börtön és pénzbüntetés a fogolybántalmazó börtönőröknek