Kerítésen túl
Nemrég még megszállták Magyarországot, de most bajban a német autóipar
Miközben rohamléptekkel épül az újabb német autóipari beruházás Debrecenben, most úgy tűnik, sokkal inkább kétségbeesett előremenekülés részesei vagyunk mint egy komoly határokon átívelő innovációé.
SOS
„Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie – VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének szerdai állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését – mondta Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban.Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség.
“Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó” – fogalmazott.”
Berliniek el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett
„A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani – mondta a szakember.
A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon – húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.
Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka. A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität – NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.” írja az MTI-re hivatkozva a Piac és Profit
Friss
- Nem egyszerű manapság Tiborcznak lenni….
- Újabb ‘saját láb’ nőtt az Orbán-lány és Tiborcz-vő ‘házatáján’
- Az új Rajk-per elé…
- Péntek a Ferenciek terénél a TEK -kormány?- miatt ült dugóban az arra autózó, méghozzá az ukránokkal vívott kémháború okán
- Történelmi fintor
- Akar ‘presszózkodni az értékteremtés konzervatív formáját egy, a következő generációknak is vonzó módon és helyen’ – Az MCC segít!
- Bencsik András Önről, ha nem Fidesz-szavazó: ‘….falkákba verődve okádanak savat, bármerre is járnak az online térben…’
- ‘Mi a búbánatnak kell még történnie határokon innen és határokon túl, hogy végre kinyíljanak a szemek?’
- Magyar Péter: ‘az az igazság, hogy a Karmelitában sokan már nem ennek a kormánynak szurkolnak’
- Aki azt hitte, hogy már ‘nincs lejjebb’, hallgassa Lázár pénteki infóját