Kerítésen túl
Nemrég még megszállták Magyarországot, de most bajban a német autóipar
Miközben rohamléptekkel épül az újabb német autóipari beruházás Debrecenben, most úgy tűnik, sokkal inkább kétségbeesett előremenekülés részesei vagyunk mint egy komoly határokon átívelő innovációé.
SOS
„Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie – VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének szerdai állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését – mondta Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban.Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség.
“Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó” – fogalmazott.”
Berliniek el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett
„A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani – mondta a szakember.
A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon – húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.
Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka. A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität – NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.” írja az MTI-re hivatkozva a Piac és Profit
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik