Kerítésen túl
Nemrég még megszállták Magyarországot, de most bajban a német autóipar

Miközben rohamléptekkel épül az újabb német autóipari beruházás Debrecenben, most úgy tűnik, sokkal inkább kétségbeesett előremenekülés részesei vagyunk mint egy komoly határokon átívelő innovációé.

SOS
„Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie – VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének szerdai állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését – mondta Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban.Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség.
“Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó” – fogalmazott.”
Berliniek el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett
„A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani – mondta a szakember.
A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon – húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.
Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka. A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität – NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.” írja az MTI-re hivatkozva a Piac és Profit
Friss
- Tedd le, ami a kezed ügyében van: beesett a hétvégi horoszkóp!
- Peppa malac felnyomva az NMHH-nál – „Vizuális típus lévén, látom, ahogy a nagy fekete autóba betuszkolják Peppát…”
- A hétvége színekben elmesélve – Figyelem, fontos horoszkóp!
- „Remélem Anikó asszony csinált az útra fasirtos zsömlét” – kommentelték Orbánék „Ryanair-rel utazását”
- Csak egy kis matek Orbán Ráhelnek Vásárhelyi Máriától
- Az Európai Parlamentben Orbánt elküldték ‘melegebb éghajlatra’, ha értik mire gondolunk
- Szia, Uram! Kérsz 1.600 milliós EU-támogatást, ami nyomtalanul eltűnhet? – Csak tudnánk, mi baja velünk az Uniónak….
- Országszerte ‘bedőltek’ a kormányablakok
- Közlöny van róla! – Pintér miniszter nem aprózta el: 2029 december 31-ig éves bontásban adott ki utasítást
- Vita a halálbüntetésről: érv és ellenérv – 3+1 téves halálos ítélet