Connect with us

Budapesti hétköznapok

Nincs menekvés sem a BAH csomóponti, sem az Asoriánál kialakuló dugóból, hacsak…

Megosztás

Tegnap többen kérdezték, köztük a Mandiner újságírója és a barátnőm is, hogy ha a Hegyalja úti dugónak részben az Astoria csomópont az oka, akkor mit tudunk tenni azért, hogy megszűnjön a dugó az Astoriánál. Jogos kérdés, megpróbálom bővebben is megválaszolni, írja fészbuk posztjában Balogh Samu Karácsony Gergely kabinetfőnöke.

dugó
Megosztás

Tegnap többen kérdezték, köztük a Mandiner újságírója és a barátnőm is, hogy ha a Hegyalja úti dugónak részben az Astoria csomópont az oka, akkor mit tudunk tenni azért, hogy megszűnjön a dugó az Astoriánál. Jogos kérdés, megpróbálom bővebben is megválaszolni – írta fészbukposztjában Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke.

Az Astoria esetében helyben nem sokat lehet tenni

Ez alapvetően egy autós forgalom szempontjából kimaxolt csomópont: nincsenek zebrák keresztbe a Kossuth Lajos utcán, sem a Rákóczi úton, az Astorián sehol nem lehet balra nagy ívben kanyarodni, ami elvenne kapacitást az egyenesektől, minden a két egyenes, a kelet-nyugati és az észak-déli forgalom haladására van kihegyezve. Buszsávot elvenni nem lehet, házakat elbontani (nyilván) nem lehet, egész egyszerűen ez a maximum egy olyan csomópont esetében, ahol a város közepén keresztezi egymást az észak-déli és a kelet-nyugati átmenő forgalom.

A megoldás csak az lehet, ha csökken a belvárosba tartó forgalom nagysága és így kevesebb lesz a dugó. Hosszú távon ezt épp az támogatja, ha versenyképes közösségi közlekedést alakítunk ki, amivel megbízhatóan és gyorsan át lehet utazni a városon. Ezért is hoztunk létre összefüggő buszsávot a Hegyalja úton, így a BAH-csomóponttól Zuglóig védett sávban tudnak közlekedni a néhány percenként járó buszok. Így akinek nem szükségszerű az autóhasználat, választhatja a közösségi közlekedést, a csökkenő forgalom mellett pedig azok is jól járnak, akiknek szükségszerűen autóval kell közlekedniük.

Bejátszik az Mo-s is

Ugyanakkor van valami, ami rövid távon is segítene a helyzeten. folytatódik az igen alapos bejegyzés. Az M0-s hárosi Duna-hídjának az ismételt lezárása iszonyatos terhet jelent a városban közlekedők számára. Az M0-son kialakuló 10-15 kilométeres torlódások befelé nyomják a forgalmat, olyanok is a belvárosi hidakat választják, akik egyébként elkerülhetnék a várost.

A hárosi M0-s Duna-híd kormányzati felújítása tavaly fejeződött be, azóta már többször kellett részlegesen lezárni a hidat a kivitelezési hibák utólagos javítása miatt. A budapesti dugók csillapításának alapvető feltétele lenne, hogy a várost ingyenesen, dugók nélkül el lehessen kerülni az M0-son.

(Képünk illusztráció)

Kapcsolódó

dugó

 

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük