Connect with us

Kerítésen innen

Odáig rendben volt, hogy mi fizettük, a gond a hozzáadott „egyszerű-aggyal” volt – Az Orbán-lány és az MTÜ közös lebőgése

"A világ egyik legkiválóbb utánpótlásműhelye" -érts: Puskás Akadémia- "értékes tapasztalatokért" utazott Salzburgba - A három meccs gólkülönbsége 1-17
Megosztás

Emlékeznek, amikor május végén, a kampányfinisben attól volt hangos Budapest, hogy Orbán Viktor nagylánya és az Ő becses ura mit sem törődve a befolyásos papa háborús izgatás-kampányával, celeb-hadsereget toborzott Magyarországra megfűszerezve a hazai erre hajlandókkal és fennen promózták az országot és benne turisztikai érdekeltségeiket? Nos, erről derült ki, hogy némi baki csúszott a számításba….

A milliárd forintos fiaskó-dzsembori

Hibázott a marketingcsapat, kihagyták a szerződésekből a #Budapest kitételt. Volt, aki még azt sem jelezte, hogy Magyarországon van, miközben a fővárosban pózolt.

Sok, a Budapest Influencer Tripre meghívott külföldi influenszer nem is jelezte posztjaiban azt, hogy Budapesten van

-írja a hétfői Népszava. Bár a feladatuk az volt, hogy képeket, videókat posztoljanak, és tegyék vonzóvá követőik számára a fővárost, többük posztjaiban nemhogy a várost, de Magyarországot sem sikerült megnevezni.

Egyik legismertebbjük, Haley Kalil például egyik videója alatt helyszínként Prágát jelölte meg.

„Tényleg nincs önökben semmilyen emberi tartás, hogy megértessék kedves vezetőjükkel, hogy gyerekei hobbijának és hétvégi programjainak magyar adófizetői finanszírozása egészen visszataszító és kínos?”

– ezt a kérdést tette fel Vadai Ágnes DK-s országgyűlési képviselő Nagy Mártonnak a májusi, budapesti influencertripet követően. Nagy Márton nem válaszolt, államtitkára, Fónagy János viszont igen – szúrta ki a 444. Azt írta, hogy

„a gazdasági több mint tíz százalékát adó, több százezer család megélhetését biztosító turizmus élénkítése nemzeti érdek, ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség a tavaszi kampányának részeként szervezte meg a Budapest Influencer Trip eseményt”.

Konkrétan….

A május végi hétvégén 50 külföldi és 100 hazai influenszert buliztatott a fővárosban az MTÜ. A nemzetközi vendégek sorában ott volt a 25 millió követővel rendelkező David Dobrik youtuber és a 26 milliós táború Hannah Stocking is, a hazai mezőny legismertebb arca pedig Whisper Ton volt, aki a bulihétvége után törölt minden tartalmat az Instagramjáról, feltehetőleg az adófizetők pénzén végrehajtott rongyrázásra válaszul érkező negatív reakciók miatt. Ő utóbb visszatette a tartalmait.

A vendégek közül a magyaroknak nem fizettek, a külföldieknek igen, a tevékenység mellett a szállásért, ellátásért is, vélekedések szerint a bulihétvége költsége akár egymilliárdos, ha nem több volt.

Amikor csak a pénz(ünk) van, de….

Az influenszernyaraltatást az Orbán Ráhelhez szorosan kötődő Magyar Turisztikai Ügynökség Spice of Europe elnevezésű, a Z generációt célzó kampányának keretében rendezték. Gerő Gábor, az influenszermarketinggel foglalkozó Limitless Creativity tulajdonosa azt mondta a lapnak,

úgy tűnik, a szerződésekbe nem foglalták bele, hogy az influenszerek jelezzék, pontosan hol tartózkodnak.

Bányai Judit, a Nemakarokbeleszólni nevű oldal alkotója, a Fókuszcsoport nevű YouTube-csatorna vezetője azt mondta a Népszavának, hogy

minden ilyen szerződésben pontosan kikötik az influenszereknek, hogy mit várnak el, és ebben az esetben ez a helyszín megjelölése lett volna. Hiszen azt pontosan tudjuk, hogy mindez fizetett volt, mert ők mindent tartalmat elláttak az #ad – #hirdetés – hashtaggel.

Bányai azt mondta,

“fogalma sincs”, hogy hibázhatott ekkorát a Spice of Europe marketingcsapata.

Csak úgy….

A meghívott vendégeknek – köztük 100-150 magyar influenszernek – a Halászbástyán tartottak már egy bulit szerdán, a csak külföldieknek tartott nyitó rendezvény a Párisi Udvarban volt, de a meghívottak még pár napig további budapesti helyszínekről posztolnak majd fizetett hirdetésekben. A minden elemében bizarr (bár korunk marketingtrendjeibe valóban illeszkedő) Budapest Influencer Trip csúcsa talán az, hogy

csütörtök este az Operában gyűltek össze az MTÜ vendégei egy kiadós partizásra és posztolásra.

A program információink szerint egy exkluzív elektronikus zenei buli lesz olyan nevekkel, mint az Adriatique. Kefaya Abudayyeh jordán utazási blogger (akit 1,2 millióan követnek az Instagramon) arról tett ki egy sztorit, ahogyan éppen teljes szívből hálálkodva megköszöni a magyar turizmus nem hivatalos nagyasszonyának, Orbán Ráhelnek ezt a szuper kis alkalmat az ingyenluxizásra.

„Rachel, szeretünk, őszintén, és köszönünk mindent, csodás vagy, minden pillanatot imádunk itt. Esküszöm, tényleg ezt gondolom, és nemcsak én, hanem az összes lány”

– lelkendezik Kefaya Abudayyeh egy asztalnyi inflenszernőt és az Instán nemrég nyilvános fiókra váltott Orbán Ráhelt fotózva. A meghívottak között van például

  • David Dobrik, az egyik legismertebb youtuber, akinek a két YouTube-csatornáján összesen több mint 25 millió feliratkozója van.
  • az indiai filmszerepeiről ismert Amy Jackson brit színésznő és modell, akit 13,5 millióan követnek Instagramon,
  • Haley Kalil amerikai topmodell-influenszer (5,6 millió követő), és
  • a 26,4 millió követőt magáénak tudó amerikai humorista-influenszer Hannah Stocking, aki még a TikTok elődjeként is hivatkozott Vine applikáció felfutásakor szerzett nevet magának,
  • a TikTokot uraló, ötfős Elevator Boys (akiket a GQ az internet legnagyobb fiúbandájának nevez) három tagja, Luis Freitag, Tim Schaecker és
  • Bene Schulz, a 8,2 millió követős amerikai influenszer, vállalkozó, modell és televíziós személyiség
  • Jay Alvarrez modell (8,5 millió követő),
  • Karen Wazen Bakhazi (8 millió követő) és
  • Tommy Fury angol ökölvívó is,
  • Devon Rodriguez is, aki 8,9 millió követős Instagram-profilján „a legtöbb követővel rendelkező vizuális alkotóként” hirdeti magát.
  • Jack Morris influenszer (2,5 millió követő)
  • Cindy Mello brazil modell-zenész (1,4 millió követő)
  • Giulia De Lellis influenszer-énekes (5,3 millió Instagram-követő)
  • Maddy Burciaga influenszer (2,9 millió követő)
  • a sorozatszerepeiről ismert Gregg Sulkin brit színész, akit 7,1 millió ember követ Instagramon
  • Elisa Maino youtuber-influenszer (3,1 millió Instagram-követő, 711 ezer Youtube-feliratkozó) illetve
  • Pierpaolo Pretelli olasz zenész (674 ezer követő) is.

Csaknem 150 magyar influenszer is részt vehetett a főváros promózását szolgáló bulikon, megjelentek például a TV2-n futó Next Topmodell Hungary versenyzői, Puskás-Dallos Bogi, T. Danny, KKevin, illetve olyan tartalomgyártók, akik százezres követőtáborukat stílus, divat, és lakberendezés témájában látják el posztokkal, utóbbiak közül Hédinke, Palkovics Zóra, Király Lina és Timella (Gelencsér Tímea) is részt vett az eseményeken.

Ezzel egyidőben…

Ezzel párhuzamosan Budapesten egy másik esemény is zajlott a Magyarországot külföldön népszerűsítő Spice of Europe kampány részeként a Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotelben, aminek a Tiborcz István-féle BDPST Group a tulajdonosa. Az ingatlanegyüttes a budapesti Vörösmarty tér közelében, a Dorottya utcában nyílt meg 2023 őszén 35 ezer négyzetméteren. A hotel Grand Opening nyitóeseményén Orbán Ráhel, a BDPST kreatív igazgatója is felszólalt.

„Végtelen büszkeséggel, hálával és meghatódással mondhatom: megcsináltuk”

-hallható a miniszterelnök lányának angol nyelvű beszéde az ELLE Arabia Instagram-történetében. A több napos eseménysorozat kiemelt helyszínei továbbá a szintén BDPST Group érdekeltségébe tartozó

  • Botaniq Budai Klub,
  • az Operaház,
  • a Four Seasons Hotel,
  • a Szimpla,
  • a New York Kávézó, illetve
  • a Budai Várban található Arany Bástya étterem.

Csütörtökön Orbán Ráhel a Botaniq Budai Klubban fogadott egy szűkebb körű baráti delegációt, akik szintén a Visit Hungary esemény keretein belül jelentek meg a BDPST exkluzív klubjába.

Szerző