Hosszú távon pedig segíteni kívánják a fenntarthatósági szempontokat, a „zöld átállást” – fűzte hozzá.
Az LMP-s képviselő rámutatott: ehhez hasonló szabályozást nemrég fogadtak el Németországban.
Megjegyezte: a klímabérlet azért is jó megoldás, mert álláspontjuk szerint a jövő nem az autós, hanem a tömegközlekedésé.
Kitért arra is, hogy első lépésként három hónapos átmeneti időszakra vezetnék be a klímabérletet, és utána valódi, társadalmi vitát folytatnák arról, hogy fennmaradjon-e.
A kedvező tarifa mellett ugyanis fejleszteni szükséges a közösségi közlekedést is, mert akármilyen olcsó, vannak olyan területek Magyarországon, ahol nem jelent minőségi alternatívát az autós közlekedéssel szemben – tette hozzá.
A klímabérlet költségeit a központi büdzséből finanszíroznák, nem a „kivéreztetett önkormányzatok, vagy a csőd szélén álló közlekedési vállalatok” viselnék – mondta.
A lehetséges megoldások között említette a nagy szennyező vállalatok társasági adójának 25 százalékra emelését.
Csak a Moltól beszedett extrabevétel fedezné a költségeket, és még maradna is belőle – közölte.
Pingback: Karácsony Brüsszel felé félúton üzent Rezsiszilárdnak - Városi Kurír