Szép kilátások! A NAT előírása szerint a fizika, kémia, biológia, földrajz tantárgyakat összevonva is lehet tartani, természettudományok néven. Egy a baj: nincs hozzá tankönyv, oktatási program és főként képzett tanár-fő.
Egyik nap megtanulja, másnap leadja az anyagot?
Kiegészítő képzést kell elvégezniük a tanároknak az összevont természetismeret tantárgy tanításhoz.
A természetismeret szakos tanárok mellett biológia, fizika, földrajz és kémia szakos tanárok is taníthatják majd abban az esetben, ha elvégzik az ehhez szükséges kiegészítő képzést
– ezt a választ adta EMMI a hvg.hu-nak arra a kérdésére, hogy ki taníthatja majd az összevont természetismeret tárgyat.
Tanárhiányt szőrével….
A tárgy bevezetése most valószínűleg leginkább a tanárhiány csökkentését szolgálja, ugyanis az egyik legsúlyosabb probléma éppen a természettudományos területen jelentkezik. Ha van egy iskolában legalább egy ilyen (egy fizika vagy biológia vagy kémia vagy földrajz) tanár, és ő átvenné az összevont tárgyat, akkor varázsütésre meg lenne oldva a többi tárgy oktatása is.
Az általános iskola 7-8. évfolyamán és a középiskola 11-12. évfolyamán ezentúl lehetősége lesz az iskoláknak a fizika, kémia, biológia, földrajz tantárgyakat összevonva is tartani. Megjegyzi a minisztérium azt is, hogy mivel a NAT-ot felmenő rendszerben vezetik be (szeptembertől az 1., 5., és 9. évfolyamon) a felkészülésre van még két tanév. Legelőször ilyen tárgy bevezetésére ugyanis csak 2022-ben lesz lehetőség – írja a hvg.hu.
2020 Magyarország
A science tárgyhoz egyelőre nem csak tanárok nincsenek, hanem hiányoznak az ilyen tankönyvek, oktatási programcsomagok, képzések is. Nahalka István oktatáskutató szerint annak bevezetését egy jó ötéves fejlesztési folyamatnak kellene megelőznie. Ő azt jósolja, hogy
senki sem fogja választani ezt a lehetőséget.
Civil Közoktatási Platform: gyermekkísérlet folyik 50.000 magyar óvodás bőrére - az Öné köztük van?
Takaró Mihály, az EMMI-felfedezett: Esterházy Pétert nem kell tanítani, mert kultúraromboló