Connect with us

Kerítésen innen

Technikum-képzett óvónőkkel támad a kormány

Megosztás

A 60-as években volt utoljára olyan, hogy felsőfokú végzettség nélkül dolgozhatott óvónőként valaki Magyarországon. A mostanság meghirdetett „előre, nem hátra” jegyében, amúgy szittyamód megváltoztatta a regnáló kormány az előjelet: elég a technikumi bizonyítvány.

Megosztás

A 60-as években volt utoljára olyan, hogy felsőfokú végzettség nélkül dolgozhatott óvónőként valaki Magyarországon. A mostanság meghirdetett „előre, nem hátra” jegyében, amúgy szittyamód megváltoztatta a regnáló kormány az előjelet: elég a technikumi bizonyítvány.

Követelmény a 8 elemi?

Óvodai nevelőnek a szakképző iskolákban, valamint az érettségit is adó technikumokban ötéves képzés keretében lehet majd tanulni, de kétéves oktatásra is lehet jelentkezni az új tervezet szerint.

A Pedagógusok Szakszervezetével (PSZ) nem egyeztettek … és Önnel?

A Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) pénteken töltötte fel a kormány.hu-ra a tervezetet, amellyel módosítanák a szakképzési kormányrendeleteket. A társadalmi egyeztetésre egy hetet adott

– írta meg a Népszava. A tervezet alapján

öt- és kétéves úgynevezett óvodai nevelő képzést tervez indítani a kormány a technikumokban és a szakképző iskolákban. Óvodai nevelőnek a szakképző iskolákban, valamint az érettségit is adó technikumokban ötéves képzés keretében lehet majd tanulni, de kétéves oktatásra is jelentkezhetnek, akik csak a szakmai vizsgára szeretnének felkészülni (mert például már van érettségijük).

Gosztonyi Gábor, a PSZ szakképzésért felelős alelnöke szerint a szervezettel nem egyeztetett a minisztérium, a tervezet több kérdést is felvet. ilyen szakmai oktatás és munkakör eddig nem létezett, óvodapedagógusként csak felsőfokú diplomával lehet elhelyezkedni.

Még nem tudni, az óvodai nevelők pontosan milyen képzést kapnak majd, milyen feladatokat láthatnak majd el az intézményekben.

Gosztonyi szerint

a kormány a pedagógushiányra próbál félmegoldásokat találni, ez alól pedig nem kivétel az óvodai nevelés sem.

Hozzátette:

Az 1960-as, 1970-es években volt olyan, hogy középfokú végzettséggel is lehetett óvónőként dolgozni. Nagyon úgy tűnik, hogy most ebbe az irányba megyünk vissza.

L. Ritók Nóra szerint….

Az Igazgyöngy alapítvány vezetője közösségi oldalán írta le véleményét:

„Vissza a hatvanas évekre… Ez így nem kerek…. A kommunikáció hurrá-optimista, az oktatásban minden rendben van, aki mást állít, az hazudik, hiszen minden tökéletesen működik. Ja, meg persze Brüsszel a hibás, meg a háborús helyzet, stb.. Közben persze világos, hogy nem ez a helyzet, ezért próbálják a kommunikációjukban meg sem említeni az ilyen fajta megoldáskeresést, programokat, amiben mindig a szakmaiság vész el….

Most úgy tűnik, az összeomlást a létszámmal akarják megakadályozni, csak ez a fontos, mert a rendszer így kommunikálható működőképesre, sikeresre. Ezt kell szajkózni, újra és újra, míg az emberek magukévá nem teszik, hogy rendben van minden…. hiszen így a jó.

De közben visszalépünk. Sokat. Mert a létszámmal betöltés nem azonos a megfelelően képzett szakemberrel. Eljutottunk egy jó szintre, amiben az óvodákban is és az iskolákban is megfelelő képesítésű szakemberek dolgoztak a gyerekekkel. Most ez romlik…vészesen.

És megint mondom: hol vannak ebben a problémakezelésben a gyerekek? Az irántuk érzett felelősség? Lassan már tényleg a felügyelet marad. A fejlesztések elmaradása miatti hiányokat meg rá lehet tolni a családokra. Mert a rendszer tökéletesen működik. A kommunikációban.

Két világ van. A rózsaszínre kommunikált, és a valóság. Ki, melyiknek hisz majd, ha a gyerekén érzi?”

Szerző