Kerítésen innen
Újabb kormány-plakátok fialhatnak „tudjukiknek”: tacepaoval a zsugorinfláció ellen
Újabb arcvonal a plkát fronton. A kormány elképesztő érzékenysége okán újabb közmilliólat feccöl abba, hogy amennyiben nem tudna olvasni a kedves vásárló és nem szembesült volna hónapokkal ezelőtt a ténnyel, hogy sok termék már nem akkora, mint eddig volt, az péntektől lássa mindezt egy egyen-cetlin.
A nemzetgazdasági miniszter csütörtöki döntésével módosította az élelmiszer-infláció csökkentése érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1/2024. (I. 9.) Korm. rendelet végrehajtásáról szóló rendeletet.
A pénteken hatályba lépő új szabály szerint
- a hipermarket,
- nagyméretű szupermarket,
- szupermarket,
- diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő vagy a bruttó 200 m2-t nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő
az 1. melléklet szerinti formai követelményeket, arculati elemeket és szöveget tartalmazó tájékoztatót
és a 2. melléklet szerinti formai követelményeket, arculati elemeket és szöveget tartalmazó jelzést használja a vásárlók tájékoztatása érdekében.
Ezek a mellékletek tartalmazzák azt, hogy hogyan kell kinézniük azoknak az új plakátoknak, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy
a boltok a kiszerelés-csökkentés technikáját alkalmazzák.
Az indok: zsugorinfláció elleni harc
A Portfolio cikke szerint a zsugorinfláció elleni harcát a kormány pár hete hirdette meg, most ennek a lenyomata jelenhet meg a boltokban a csütörtöki miniszteri rendelet nyomán.
„A kormány által elfogadott új intézkedés a fogyasztók körültekintőbb és tudatosabb vásárlási döntését segíti elő azzal, hogy 2024. március 1-től jogszabályban kötelezi az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőket arra, hogy a termék mellett elhelyezett, figyelemfelhívó tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett”
– írta januári tájékoztatójában az illetékes tárca.
Csak úgy….
2023 májusi hír volt, hogy Rogán Antal nemzeti plakátfelelős nem bízta a véletlenre, pontos itinert adatott közzé ahhoz, hogy hol, mikor, mekkora méretben legyen kötelező kiragasztani a boltokban a kormány jó hírét, gondoskodását reklámozó kék papirost. Ezúttal a kötelező árleszállítási akciót fontos promótálniuk. A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a kereskedelmi egységek számára azt is meghatározza, hogy a plakátot mekkora méretben kell kitenniük.
A háborús élelmiszerár-infláció csökkentése érdekében szükséges intézkedésekről szóló rendelet végrehajtásaként értelmezhető előírás szerint
a hipermarket-, nagy méretű szupermarket-, szupermarket-, diszkont- és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő vagy a bruttó 200 négyzetmétert nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő köteles az alábbi tájékoztató plakátot kitenni a vásárlók által használt összes bejáratnál:
Szerző
Friss
- Fiatalnak lenni Amerikában, Oroszországban és Magyarországon – Lehetőségek és kihívások összehasonlítása
- ‘Magyarország GDP-jének 38 százalékát Budapest termeli, ha a város megáll, azt minden magyar megérzi’
- Mészáros Lőrinc a riporter -és áttételesen az Ön- kérdésére: húzzanak haza!
- Tucker Carlson ment, Ben Shapiro jött: újabb ‘rekordnézettségű-gyanús’ Orbán-interjút készíttetett a…. (ki is?)
- A törvény mindenkire nézve egyformán kötelező!? De amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek!
- Új hónap, új évszak vadiúj júniusi horoszkóp!
- Újabb ‘vörös skarlát betű’ az Orbán-rendszer homlokán, ha bebizonysodik a javítóintézet-igazgató elleni vád
- Szanyi Tibor: aki hülye, haljon meg! – A parajdi-eset: aratták a turizmus gyümölcsét, de nem foglalkoztak az értékmegőrzéssel
- A grenoblei BL-fiesta tömegébe hajtott egy autó
- Gábor György leleplezte Gulyás Gergely legújabb cinikus hazugságát – A diktatúra sosem egyik napról a másikra születik