Kerítésen innen
Újabb kormány-plakátok fialhatnak „tudjukiknek”: tacepaoval a zsugorinfláció ellen
Újabb arcvonal a plkát fronton. A kormány elképesztő érzékenysége okán újabb közmilliólat feccöl abba, hogy amennyiben nem tudna olvasni a kedves vásárló és nem szembesült volna hónapokkal ezelőtt a ténnyel, hogy sok termék már nem akkora, mint eddig volt, az péntektől lássa mindezt egy egyen-cetlin.
A nemzetgazdasági miniszter csütörtöki döntésével módosította az élelmiszer-infláció csökkentése érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1/2024. (I. 9.) Korm. rendelet végrehajtásáról szóló rendeletet.
A pénteken hatályba lépő új szabály szerint
- a hipermarket,
- nagyméretű szupermarket,
- szupermarket,
- diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő vagy a bruttó 200 m2-t nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő
az 1. melléklet szerinti formai követelményeket, arculati elemeket és szöveget tartalmazó tájékoztatót
és a 2. melléklet szerinti formai követelményeket, arculati elemeket és szöveget tartalmazó jelzést használja a vásárlók tájékoztatása érdekében.
Ezek a mellékletek tartalmazzák azt, hogy hogyan kell kinézniük azoknak az új plakátoknak, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy
a boltok a kiszerelés-csökkentés technikáját alkalmazzák.
Az indok: zsugorinfláció elleni harc
A Portfolio cikke szerint a zsugorinfláció elleni harcát a kormány pár hete hirdette meg, most ennek a lenyomata jelenhet meg a boltokban a csütörtöki miniszteri rendelet nyomán.
„A kormány által elfogadott új intézkedés a fogyasztók körültekintőbb és tudatosabb vásárlási döntését segíti elő azzal, hogy 2024. március 1-től jogszabályban kötelezi az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőket arra, hogy a termék mellett elhelyezett, figyelemfelhívó tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett”
– írta januári tájékoztatójában az illetékes tárca.
Csak úgy….
2023 májusi hír volt, hogy Rogán Antal nemzeti plakátfelelős nem bízta a véletlenre, pontos itinert adatott közzé ahhoz, hogy hol, mikor, mekkora méretben legyen kötelező kiragasztani a boltokban a kormány jó hírét, gondoskodását reklámozó kék papirost. Ezúttal a kötelező árleszállítási akciót fontos promótálniuk. A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a kereskedelmi egységek számára azt is meghatározza, hogy a plakátot mekkora méretben kell kitenniük.
A háborús élelmiszerár-infláció csökkentése érdekében szükséges intézkedésekről szóló rendelet végrehajtásaként értelmezhető előírás szerint
a hipermarket-, nagy méretű szupermarket-, szupermarket-, diszkont- és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő vagy a bruttó 200 négyzetmétert nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő köteles az alábbi tájékoztató plakátot kitenni a vásárlók által használt összes bejáratnál:
Szerző
Friss
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?
- 10 000 ember az ünnepi asztalnál – idén is lesz krisnás Karácsonyi Szeretetlakoma a Népligetben
- Mit keresett Magyar Péter Lévai Anikó ölében? – Megoszlanak a vélemények az Orbán családban…
- Meddig még a pitlákság útján? -érdeklődött egy kommentelő, amikor kiderült, hogy lenyúlta a kormány a gyermekotthonból a tegnap átadott TISZA-ajándékokat