Connect with us

Kerítésen innen

Vitézy Dávidnak megártott a meleg! – többedik fejezet a Fidesz „nálunk igenis vannak viták” című telenovellából

Megosztás

Újabban azzal kábítja az erre alkalmasokat a Fidesz, mint regnáló kormánypárt, hogy náluk demokrácia van, hiszen a többtíz éves „hiedelem” fals, hiszen megjelenhetnek a párton belül különvélemények, így nem igaz, hogy Orbán dönt egyszemélyben mindenről és a többeknek „pszt” a nevük.

Megosztás

Újabban azzal kábítja az erre alkalmasokat a Fidesz, mint regnáló kormánypárt, hogy náluk demokrácia van, hiszen a többtíz éves „hiedelem” fals, hiszen megjelenhetnek a párton belül különvélemények, így nem igaz, hogy Orbán dönt egyszemélyben mindenről és a többeknek „pszt” a nevük.

Vitézy kontra Nagy Bálint

A MÁV vonalbezárások kapcsán látták aktuálisnak az újabb csetepaté kirobbantását, ezúttal Vitézy Dávid ex „MÁV-felelős” és az „utód”, Nagy Bálint közlekedési államtitkár között. Mindez a közösségi oldalaikon zajlik, úgyhogy bárki nyomon követheti a hepajt.

“Teljes lendületben van a regionális vasutak reneszánsza.” – írja az osztrák vasút, az Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) vezérigazgatója a tegnap lezárt 120 darabos mellékvonali motorvonatbeszerzésük kapcsán – pontosan akkor, amikor a magyar közlekedési kormányzat és államvasút tíz vidéki mellékvonal bezárását jelenti be

dobta a követ az álló vízbe, akarom mondani a sínek közé Vitézy annak kapcsán, hogy augusztus egytől tíz magyarországi vasútvonalon megszűnik a közlekedés. A volt államtitkár számos példával igyekezett alátámasztani, hogy szerinte miért rossz ez a döntés.

MÁV-magyarázat, Vitézy reakció

A MÁV a bezárást azzal indokolta, hogy

jármű- és személyzethiány van,

ami Vitézy szerint azt jelenti, hogy a cég képtelenné vált annak a közszolgáltatásnak az ellátására, amelyet a magyar állam megrendelt tőle. Vitézy szerint a megoldás az lenne, ha

a vasúti szolgáltatás megrendelője (legyen az a minisztérium vagy egy külön erre létrehozott szerv) a MÁV-ot megversenyeztetné más cégekkel, és a legjobb ajánlattevőt bízná meg a vonalak üzemeltetésével, és a kiszervezésére több külföldi példát felhozott.

…és jött -a doktor helyett- Nagy

Vasárnap délután Nagy Bálint is megjelent itt, aki két nap elteltével úgy kommentálta a bejegyzést, hogy:

„Vitézy Dávidnak megártott a meleg…! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!”.

Ezt a saját oldalára is kiírta bármiféle kontextus nélkül, Vitézy pedig mindkét helyen válaszolt is neki, utóbbinál a saját posztját belinkelve. A volt államtitkár azt írta Nagynak, hogy

a mellékvonalakat a mostani közlekedési vezetés zárja be, nem az előző, ők pont hogy életet próbáltak lehelni beléjük, például a Székesfehérvár – Komárom vonalon értelmes új menetrenddel vagy a most bezárásra ítélt Miskolc-Tiszaújváros villamosított vonal sűrítésével.

Azt is hozzátette, hogy volt reformterv arra, hogy miként lehetne versenyt és ezáltal új járműveket hozni a regionális szolgáltatások ellátásába, ennek a végrehajtását szintén a jelenlegi vezetés állította le.

„Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron”

– írta Vitézy.

Hogy mi lesz a „cicaharc”, vagyis a szappanopera kimenetele, hogy meddig tart a Fidesz „megengedő” felfogása, arról Orbán Viktor egyszemélyben dönthet majd. Ne féljenek, észrevesszük….!

Szerző