Vitézyék felforgatják a MÁV menetrendet, de hogyan tovább?

Vitézy Dávid az ITM közlekedési államtitkára közösségi oldalán jelentette be a MÁV új, az energiaválságra szabott stratégiáját, aminek néhány járat, (viszonylat ) is áldozatul esek, de nem megszüntetés, hanem összevonás formájában.

Honnan hova?

A komor bejegyzés elején, mint mostanában mindenki Vitézy is az energiaválságra hivatkozik. Megírja, hogy a MÁV-START 2021 szeptemberében 36 forintot fizetett 1 kilowattóra villamos energiáért, idén szeptemberben a nyolcszorosát, 288 forintot.

Majd így folytatja:

Október 3-a óta ezért a MÁV-Start Budapest elővárosában hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között kisebb motorvonatokat üzemeltet, ott, ahol az ilyenkor jelentkező utasmennyiség ezt megengedi.

Budapest–Esztergom (2-es vonal): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.

Budapest–Veresegyház–Vác (71): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.

Budapest–Gödöllő (80a): napi 12 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.

Budapest–Monor (100a): napi 4 vonat Kiss helyett szóló Flirt.

Budapest–Sülysáp (120a): napi 8 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.

A későbbiekbe Vitézy arról ír, hogy:

Természetesen a szét- és összecsatolásoknak van vágány- és időigényük, munkaerőigényük, ez adott esetben költségekkel is járhat, ezeket figyelembe véve lehet és érdemes bevezetni az ilyen intézkedéseket.

A bejegyzés azt állítja, hogy “október 3-tól menetrendváltásig, azaz idén december 10-ig a számítások szerint 122 millió forint megtakarítást hoznak ezek a változások. A MÁV-Start, a TIM és a VPE alapjain létrejövő új országos közlekedésszervező szakembereivel már dolgozunk a december 11-től érvényes hasonló, újabb módosításokon, hogy költséget tudjunk megtakarítani a szolgáltatási színvonal esése nélkül.”

Végezetül a “szép” jövő… de ez már a következő oldalon!

Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse