Ha rendszeresen vonatra száll, tudja, hogy mekkora galibája származik abból, ha késik a járat, vagy kimarad egy-két szerelvény, esetleg nincs hely a fülkében, vagyis az már nem nagyon van, tehát a kocsiban, hiába váltotta meg a helyjegyét.
A kormány az utolsó pillanatban 5 évvel eltolta a vonaton utazók egyes jogainak érvényesítési lehetőségét
Egy évszámot cserélt ki a kormány egy éppen 10 évvel ezelőtt hozott rendeletben, de ezzel 5 évvel eltolta a vonaton utazók egyes jogainak érvényesítési lehetőségét. Ezek körébe tartoznak a késésekkel kapcsolatos szolgáltatások is – szúrta ki a Napi.hu.
A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a 2009 december elsején elfogadott rendeletet módosítja. Az eredeti rendelet alapja az utasok jogairól és kötelezettségeiről szóló 2007-ben hozott uniós EK-rendelet volt.
A szóban forgó utasjogok körébe tartozik az, hogy
- ha a vonat késve érkezik vagy indul, akkor a vasúttársaságnak – vagy az állomás üzemeltetőjének – folyamatosan tájékoztatnia kell az utasokat a kialakult helyzetről, illetve a várható érkezési és indulási időről,
- hatvan percnél hosszabb késés esetén az utasoknak térítésmentesen fel kell ajánlani ételeket, frissítőket, sőt szállást is, amennyiben a késés miatt szükséges,
- a vasúttársaságnak különös figyelmet kell fordítania a mozgáskorlátozottak és a fogyatékkal élők ellátására.
A vasúttársaságnak és az állomások üzemeltetőinek kötelessége,
hogy a mozgáskorlátozottak és a fogyatékkal élők számára az állomás, a peronok és a járművek elérhetők legyenek. A vonat személyzetének pedig segítséget kell nyújtania ezen személyek le- és felszállásához.
Nem életbiztosítás Magyarországon vonatozni - Mi történik a MÁV-nál?
MÁV-os utas-szociográfia - Ön melyik csoportba tartozik?