Ne háborogjon a polgár, ez is csak azt bizonyítja, hogy Orbán „soha nem hazudik”. Megmondta, hogy ha hőzöngünk a kihasználatlanul pöfögő kisvasútjával kapcsolatban, meghosszabbíttatja Bicskéig. És lőn….
2015-ben….
„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig”
Az már nem számít új hírnek, hogy újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán-kormány. Most s G7 gazdasági portál most arról ír, hogy
tizenegy millió forintért rendelte meg a MÁV
a Bicske és a Felcsút Puskás Akadémia állomások közötti
„vasútvonal forgalmi illetve erősáramú szimulációs modelljének”
elkészítését, valamint ennek eredményeiről egy tanulmányterv összeállítását. Ez a vasúttársaság szerződéseit összesítő dokumentumból derül ki, amely szerint a megállapodást december elején írták alá, az erről szóló PDF-dokumentum ITT érhető el.
Tudta, hogy a felcsúti kisvasút ugyan veszteséget termel, de a hazaszeretetre jó hatással van?
Felnőttkorba került volna a kisvasút?
A vonatkozó dokumentum szerint a MÁV Zrt. a
„Bicske – Felcsút Puskás Akadémia felhagyott nyomvonalon új, normál nyomtávon járható 25 kilovolt rendszerben villamosított vasútvonal tervezését”
kapta feladatául. Vagyis ahogy a G7 fogalmaz:
jelen állás szerint a kisvasút nem kis, hanem nagy (normál) vasútként folytatódna Bicske irányába.
A G7 megjegyzi, eredetileg Felcsút és Alcsút között is normál nyomtávú pályát terveztek, csak aztán végül mégsem ilyen épült. A mostani 11 milliós megbízást egy budapesti cég, az Axon 6M Kft. nyerte el, amely korábban többször is dolgozott már a MÁV-nak.