Hosszú matekleckét csináltam meg, de íme, a kormánypropaganda a maga valóságában: a spórolás (!) és a valódi verseny (!) ürügyén létrehozott, Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket a propagandagépezet aktuális urának, a gyűlöletkampánnyal hírhedtté vált Balásy Gyulának, illetve az ő cégeinek.

Ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia…

Ebből a hatalmas összegből 30,2 milliárd forint ment el kormányzati agymosásra, amit kissé leegyszerűsítve plakátkampánynak nevezhetünk. Balásy cégei tavaly átlagosan havi (!) 4,8 milliárd forint értékben kaptak megrendeléseket. A három legnagyobb értékű munka mind egy-egy plakátkampányos szerződés: egy 11,8 milliárdos decemberből, egy 10 milliárdos áprilisból és egy 3,5 milliárdos augusztusból. Ez azt is megmutatja, hogy hiába tolják a tízmilliárdokat a kormánypropagandába, az feneketlen kútként nyeli el a közpénzt, így folyamatosan öntik bele az adóforintokat.

Emellett álszent módon több mint 1,1 milliárd forintért hirdették a Családbarát Magyarországot

A plakátokról sajnos lemaradtak az omladozó kórházak, a várólisták, a nevetségessé butított tankönyvek és a tanárok anyagi ellehetetlenítése. Ugyancsak több mint 1 milliárd forintos megrendelést adtak le a Semjén-féle vadászati világkiállítás kommunikációjára. És még ez sem a teljes összeg!

Százmilliók mentek el az állami Antenna Hungária és az MVM cégeinek kommunikációjára

Igen, a monopolhelyzetben lévő Antenna Hungáriának nagyon kell a reklám… És ha már Antenna Hungária: tavaly Rogánék némileg változtattak a lopás módszerein. A rendezvényszervezési feladatokat leválasztották a kommunikációs keretszerződésről és kötöttek egy újabb, 30 milliárdos megállapodást, ennek nyertese pedig az Antenna Hungária lett, amelynek profiljától teljesen idegen a rendezvényszervezés. De azért megoldották: bevonták alvállalkozóként Balásy Gyula vállalkozását és a Fidesz kedvenc őrző-védő cégét, a Valtont. Így még innen is esett le egy kis pénz Balásyéknak. Hogy pontosan mennyi, azt nem lehet tudni, mivel a haverokat ezúttal alvállalkozói szinten rejtegetik.

Mindenesetre ezt a keretszerződést is átnéztem,

és eddig a jómadarak több mint 3,6 milliárd forintot költöttek el ezen a kacskaringós úton. A legpimaszabb tétel az állami rendezvényszervező, a Hungarofest Kft. által lebonyolítandó rendezvényekhez szükséges szolgáltatásokra vonatkozó 1,1 milliárdos megrendelés, amit elvileg az Antenna Hungária, gyakorlatban pedig valószínűleg alvállakozói, azaz a Balásy-Valton brancs kapott.

A rendezvényszervezési, különutas megoldással együtt Rogánék tavalyi mérlege 62,2 milliárd forint reklámra és kisebb részben rendezvényekre elszórt közpénz.

Csak az összehasonlítás kedvéért:

Karácsony Gergely főpolgármester és a fővárosi közgyűlés 50 milliárd forint pluszpénzt kértek Budapestnek – öt évre elosztva –, cserébe azért, hogy belemenjenek egy újabb stadion és egy újabb hatalmas sportesemény megrendezésébe. Én még mindig azt mondom, ha már erről tárgyalni kellett/lehetett, a játékszabályokkal kellett volna kezdeni, például azzal, hogy a kormány ne fizethessen ki ennyi pénzt gyűlöletkeltésre és a revolversajtó fenntartására.

Forrás

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét