Budapesti hétköznapok
Jönnek az új bringasávok Budapest-szerte — erre tekerj hétfőtől….
Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
Indul a meló…..
A közlemény szerint az
önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek,
bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki.
Hozzátették, hogy
nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán,
hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.
Bringára fel!
Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés.
A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.
A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján
a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát:
naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.
Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta – tették hozzá.
Biciklivel Kőbányától a belvárosig
A főváros mellett az VIII. és a X. kerület is elkötelezett abban, hogy javuljon a közlekedési szempontból fontos Baross utca környezete.
A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Nem véletlen, hogy a Baross utcát érintő fejlesztés évek óta a tervek között szerepel, hiszen ezzel nem csak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan lehet eljutni a centrumba. Bár az Orczy tér teljes átépítése és a csomópont közlekedési körülményeinek javítása csak később várható, azonban a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- A mai kormányinfó legváratlanabb pillanata
- Jelentés a diliházból 3.
- Orbán Viktoré az ‘utolsó só joga’? – Díszdobozban megkapta az utolsó parajdi sótéglát
- Miket beszél Karácsony? Nem 18, csak 11.4 milliárddal vágja meg a kormány Budapestet!
- Nem a magyar jog ‘tudatlan’, hanem az alkotóin van szemellenző
- Karácsony Gergely: újabb kormányzati sarc a főváros ellen – Frissítve Nagy Márton mondandójával
- Magyar György: Sulyok államfő látszólag komolyan vette magát
- Apró Szijjártó – hatalmas Pepsi – Nagy az öröm: ‘hazatér’ az elbitangolt kóla
- A Magyar Posta osztalék gyanánt 476 ingatlannal fizet a tulajnak, ami az állam – Melyek ezek és mit kezd vele a kedvezményezett?
- Menjek, vagy maradjak? – Munkahelyváltó-horoszkóp extrákkal
Pingback: Közlekedj okosan! - Hétvégén bringás felvonulás Budapesten - Városi Kurír