Az Iszlámtérkép offline állapotba került. A bécsi projekt a megjelenése óta sok kritikát váltott ki, -ezt a Városi Kurír is végig követte az elmúlt napokban- a felelősök átlátható dokumentációs pontként védték meg. Aslan professzor, aki tudományosan vezette az iszlámtérkép létrejöttét, most bejelentette a térkép végét. A honlapon már el sem érhető.
Az Iszlámtérkép offline állapotba került. A bécsi projekt a megjelenése óta sok kritikát váltott ki, -ezt a Városi Kurír is végig követte az elmúlt napokban- a felelősök átlátható dokumentációs pontként védték meg. Aslan professzor, aki tudományosan vezette az iszlámtérkép létrejöttét, most bejelentette a térkép végét. A honlapon már el sem érhető.
A honlap kezdőlapján, az iszlám térkép helyén található Ednan Aslantudományos igazgató nyilatkozata, amelyben kifejti befejezték a projektet.
A nyilatkozat, amely eltemeti az Iszlámtérképet
„Nagyon sajnálom, hogy az elmúlt napokban politikai eszközzé vált, és hogy a jobboldali szélsőségesek kiforgatták a projekt célját. A Bécs különböző helyein éppen ismertté vált figyelmeztető jelek, táblák sokkolóak és nyugtalanítóak, és a lehető leghatározottabban elítélem az ilyen intézkedéseket.
Az iszlámtérkép lehetővé tette volna az ausztriai iszlám élet differenciált megbeszélését és pozitív hozzájárulást a témához. A cél az ausztriai iszlám élet sokszínűségének, annak minden árnyalatának bemutatása volt.
Mindazonáltal szeretném kijelenteni, hogy kétségtelenül sürgős szükség van Ausztriában a tényszerű vitára az iszlámról. Az iszlámtérkép érdemben hozzájárulhatna ehhez. Végül, de nem utolsósorban az első, 2012-es megjelenése óta ezt teszi. Nagyon sajnálom, hogy a projekt bővítése ilyen vitákat váltott ki. Arra kérem az összes rédsztvevőt, hogy térjen vissza az objektív, tudományosan megalapozott vitához.”
A professzor eredetileg hagyományos, konzervatív értelemmel rendelkezett az iszlámról . Fiatal korában elbűvölte többek között az iráni forradalom . Ma azonban a liberális iszlám képviselőjének tartják. Elhatárolja magát az iszlámtól, mint a dogma megváltoztathatatlan struktúrájától, mivel a saríának rugalmasan kell alkalmazkodnia az adott idő és hely adott körülményeihez. Ez nyitottságot mutat a szekularizmusra anélkül, hogy az európai muszlimoknak el kellene idegenedniük vallási és kulturális gyökereiktől. Az arcfátyol tekintetében a muszlim nőkről „archaikus és túl egyszerű teológiáról”, „erőszak teológiáról” és „lelki pusztulás teológiájáról” beszél. Az arcfátyol védelmezői előkészítik az utat a teológiai erőszak dicsőítésére.