Az autómentes Lánchíd a hegyvidék buszsávja a belvárosba, avagy új BKK járat indul
Megosztás
Májustól új, közvetlen buszjárat indul a XII. kerület hegyvidéki területei és a pesti belváros között az autók nélküli Lánchíd előnyeit kihasználva. „… az autómentes Lánchíd a hegyvidék buszsávja lehet a belvárosba, de ez nem működik egy ritka 105-össel, a járatok sűrítése (ez márciusban megtörtént) és új hegyvidéki kapcsolatok létrehozása szükséges…” – véleményezte Vitézy Dávid közösségi oldalán.
Májustól új, közvetlen buszjárat indul a XII. kerület hegyvidéki területei és a pesti belváros között az autók nélküli Lánchíd előnyeit kihasználva. „… az autómentes Lánchíd a hegyvidék buszsávja lehet a belvárosba, de ez nem működik egy ritka 105-össel, a járatok sűrítése (ez márciusban megtörtént) és új hegyvidéki kapcsolatok létrehozása szükséges…” – véleményezte Vitézy Dávid közösségi oldalán.
Ön dönt: autózik a dugóban, vagy….
A 210-es járat a jelenleg autómentes Lánchídon át közlekedik majd.
A busz az Istenhegyi úton, az Orbánhegyi úton és az Alagúton keresztül éri el a Lánchidat, és azon keresztül a belvárost, majd az Andrássy úton és a Dózsa György úton át folytatja útját Angyalföld felé. A járat a Gyöngyösi utca és a Királyhágó utca között a 105-ös, onnantól a Svábhegyig, illetve a Normafáig a 212-es busszal halad közös útvonalon
Az új 210-es busz a tervek szerint reggeltől kora estig közlekedik, és csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül 20 percenként indul majd a végállomásokról.
A közlemény szerint a járat indulásával egyidőben, május 1-től a 105-ös busz követési ideje megváltozik, de a legforgalmasabb közös szakaszon, Németvölgy és Angyalföld között a jelenlegi sűrűséggel indulnak majd a buszok.
Gondolta volna? Így néz ki 60 ember helykihasználása a Lánchídon autóval, busszal és biciklin
Vitézy örül, hogy „megvalósul az ötlete…”
„Örülök, hogy megfogadta a februárban megfogalmazott javaslatomat a BKK…”
A hozzászólásokból….
„Dávid, mizu van a 178-assal? Az gondolom, marad itt és nem teszik vissza a már amúgy is kezelhetetlen Kossuth, Rákóczi útvonalra, ahol a 178-as nélkül is úgy verik el egymást csúcsidőben az itt egymás seggében közlekedő viszonylatok, hogy az még Chuck Norris és Steven Segal is megirigyelheti! Egyébként jó ötlet ez a 210-es, de miért nem lett ez E, azaz zónázó gyorsjárat, mely a kisebb forgalmú és a 105, 178 által is érintett megállókban nem áll meg??”
„Már úgyis kezdett hiányozni az Erzsébet hídra egyszerre érkező 105 és 178, amik párban mennek tovább a Gyöngyösi utcáig. De jó lesz ha már a Márvány utcától ugyanez lesz! Persze lehet magyarázni hogy ez milyen jó a hegyi népeknek, hiszen csak másik 5 kerület utasai fognak szívni miattuk…”
„Vitézy Dávidot Főpolgármester jelöltnek!”
„Mi van ott a Svábhegyen, hogy ennyi buszt kell odazúdítani?”
„Jó ötlet de akkor már a Normafáig is elmehetne. Ott több hely van műszakizni és több dolog van ott mint Svábhegyen”
„A felfestés a közepén ökörség. Én ugyan 37-es átlaggal szoktam átmenni bringával, hogy ne tartsam fel a buszt, de a lassabb bringásokat így csak szabálytalanul, a záróvonal átlépésével tudja előzni a busz.”
Közlöny van róla.... - ez a kormány legújabb 25,8 milliárdos felújítási programja! Összevetésül: a Lánchíd-reparálás 26,75 milliárdba fáj...