Connect with us

Kerítésen innen

Lázár parancsára a MÁV és Mészáros megoldották okosba (butába)

Megosztás

A magyar fifika -figyelem: nem felkészültség, tudás, forrásbiztosítás, átgondolás és a többi semmire-valóság!- győzedelmeskedett: Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal túl fontos ahhoz, hogy „hagyják szétrohadni”, ezért Lázár miniszter(!) augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométeres szakasz teljes felújítását, épp csak pénzt nem rendelt hozzá. És lőn….

Lázár parancsára a MÁV és Mészáros megoldották okosba (butába)
Megosztás

A magyar fifika -figyelem: nem felkészültség, tudás, forrásbiztosítás, átgondolás és a többi semmire-valóság!- győzedelmeskedett: Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal túl fontos ahhoz, hogy „hagyják szétrohadni”, ezért Lázár miniszter(!) augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométeres szakasz teljes felújítását, épp csak pénzt nem rendelt hozzá. És lőn….

Fület-farkat behúzva….

Négyszer 29 kilométernyi sínt, talpfákat, munkagépeket és szakembereket is egyik napról a másikra kellett találni a győri vasútvonal felújítására, amire csak pénz nincsen.

A megoldás: átvittek mindent a Budapest-Belgrád építkezéséről.

A Lázár-akarattal volt legalább két probléma:

  • az első, hogy a felújítás nagyságrendileg 32.000 millió forintba kerül, ezt az összeget pedig Lázár nem tudta a MÁV rendelkezésére bocsátani,
  • a második, hogy egyik pillanatról a másikra nem találni Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, nagy teljesítményű felépítmény-cserélő gépet, és mindenféle egyéb vasútépítésre használt gépet az őket kezelő dolgozókkal együtt.

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen?

Nem hagyhatta a MÁV-vezérkar, hogy kirúgják őket ilyen bagatell probléma miatt, összedugták a fejüket, hogy menthetnék meg a megélhetésüket -kecske-káposzta- és nem volt hiába a sok törpölés…. Itt jött a képbe Mészáros Lőrinc, aki mint tudjuk, ahol tud, segít. És itt tudott! Így nyert értelmet a gulyási mondás, miszerint

Mészáros Lőrinccel pedig az a baj, hogy nem harminc vagy negyven van belőle.

Fent említett „okosabb vagyok, mint Zuckerberg” vasúti pályaépítő vállalkozását, a V-Híd Zrt.-t, amely számos más projekt mellett az utóbbi egy évben elsősorban a Budapest-Belgrád vasútvonal építésén dolgozott.

A V-Híd munkagépeinek és munkásainak nagy része pedig egyik napról a másikra nemes egyszerűséggel otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a győri fővonalon dolgozni.

A Telexnek nyilatkozó Andó Gergely vasúti közlekedési szakértő szerint

a V-Híd most gyakorlatilag a Budapest-Belgrád projekt költségvetéséből dolgozik a győri fővonal felújításán. Ezt a pénzt majd a belgrádi vonal befejezéséig kell valahonnan előteremteni, az átcsoportosítás miatt pedig akár hónapokat késhet a Budapest-Belgrád projekt befejezése.

Emlékeztetőül…

Mégiscsak jól nevelt úriember ez a Lázár miniszter! Nem azt mondja, hogy „azt akarom és pont!”, hanem csak „szeretné”, ha az utasításának megfelelően „csoportosítson át” valahogy valahonnan, vagyis sumákoljon kicsit a MÁV vezetője, nehogy már fennakadjon azon, hogy nem ad a kormány pénzt az 1-es vasúti főút helyreállítására.

Lázár János kemény üzenetet küldött augusztus 30-án a MÁV vezetőségének, miután kiderült, a szervezet vezetősége arra kéri Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– így reagált Lázár János a Szabad Európának azután, hogy kiderült:

a MÁV vezetése arra kéri Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

Vedd el valahonnan?

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

– felelte Lázár János arra a kérdésre, hogy a kormány biztosítja-e a forrást a helyreállításhoz. Arra a felvetésre, hogy a MÁV szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, azt felelte,

a vállalkozás évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint.

Szerző