Connect with us

Kerítésen innen

Amíg azon polemizálunk, hogy Orbán hol, mit, miért mondott, a Garancsi-Balázs duó behúzta a Forma 1-es fejlesztés milliárdjait

Megosztás

Megszületett a kormányhatározat a mogyoródi Forma-1-es pálya fejlesztésének második üteméről és lezajlott a közbeszerzési eljárás, amelynek nyertes ajánlattevője a Market Építő Zrt. -Garancsi-birodalom ékköve- és a Bayer Construct Zrt. -a NER új üstökösének tartott Balázs Attila építőipari cége- konzorciuma lett – jelentette be szerdán Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A NER új csodafegyvere: a virtuális fólia
Megosztás

Megszületett a kormányhatározat a mogyoródi Forma-1-es pálya fejlesztésének második üteméről és lezajlott a közbeszerzési eljárás, amelynek nyertes ajánlattevője a Market Építő Zrt. –Garancsi-birodalom ékköve- és a Bayer Construct Zrt. -a NER új üstökösének tartott Balázs Attila építőipari cége- konzorciuma lett – jelentette be szerdán Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A NER-közeliség kipipálva, de mennyi az annyi?

A sportvezető a szerdai, pályabejárással egybekötött sajtóbeszélgetésen elmondta: ezzel párhuzamosan zajlik a stratégiai fejlesztési program első üteme, amelynek keretében a közművek javítására, cseréjére kerül sor.

„A Hungaroring hamarosan megújult külsővel várja a rajongókat”

– mondta el videóüzenetében Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.

„Több mint harmincöt éve Magyarország sporteseménye a Formula 1-es Magyar Nagydíj. Az első futam óta eltelt években nemcsak a rajongók kedvence, de a világ autóversenyzőinek egyik élvonalbeli eseménye is lett. (…) A Formula 1-es futamok a nyáron megkötött szerződésnek köszönhetően 2032-ig biztosan eljönnek Magyarországra, „ezért most nekünk is tenni kell”.

„A pálya felújításának első üteme már folyamatban van, megújul a műveleti operatív központ, a versenyek agya. Most örömmel jelenthetem be, hogy a kormány döntött a régóta húzódó fejlesztés második ütemének megvalósulásáról is, amelynek keretében megújul a főépület, a paddock és a tízezer férőhelyes főlelátó is.”

-jelentette a főkatona.

Gyulay: …a helyzetet kellemesen nehezíti…

Gyulay Zsolt elmondta: jelenleg az eredeti, 1985-ös közműveket cserélik, mivel a sok csőtöréssel és a középfeszültségű hálózat teherbíró képességével rengeteg problémájuk volt. Kiemelte, a pálya teljes hosszát érintő felújítás, valamint a bejáratnál lévő épület átépítése még az idén befejeződik, utóbbiban látogatóközpont és kávézó is kialakításra kerül.

„Jövő évig el kell készülnie a paddock régóta húzódó kiszélesítésének, emellett, ha minden a tervek szerint alakul, akkor elbontásra kerül a főlelátó, aminek a helyén a jövő évi futamon ideiglenes főlelátó lesz. A Forma-1 vezetőségével kötött megállapodás értelmében a versenyeken nem lehet félkész épület, építkezésre utaló tevékenység”.

Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: a helyzetet kellemesen nehezíti, hogy gyakorlatilag az összes jegyet eladták a jövő évi futamra.

„A fedett, napelemekkel borított főlelátó és a mögötte lévő, tízezer négyzetméteresre tervezett rendezvénytér 2025-re biztosan elkészül. Hét éve ígérjük a sajtónak, a jogtulajdonosnak a megújulást, az építési engedély és a tervek mellé most már nagy örömünkre a közbeszerzésnek is van győztese, illetve megvan az építkezéshez szükséges kormányhatározat is”

– fogalmazott Gyulay Zsolt.

Önnek nincs más dolga, csak perkálni….

A főépület megújulásáról elmondta: a mínusz első szintig eltűnik a teljes épület, ami alá két alagutat építenek az átjáráshoz, a mostani gyalogos híd pedig megszűnik. A sajtóközpont a tervek szerint a megújuló főlelátóba költözik, 2025-re pedig a paddock úgy fog kinézni, mintha teljesen kész lenne, de ez csak 2026-ra, a pálya átadásának 40. évfordulójára lesz így.

„Négy technikai és 36 versenyboxot alakítanak ki, a főépülethez tartozó versenyirányítási központtal, vendéglátási és VIP-területekkel, illetve a paddock-terület kibővítésével. A közbeszerzési eljárás ajánlata tartalékkeret nélkül 78 973 138 924 forint, amely ár-érték arányban a legalacsonyabb volt a pályázatok közül. Elbontanak körülbelül 57 ezer négyzetméternyi épületet, megmozgatnak 125 ezer köbméter földet, és beépítenek 34 300 méter vasbeton-szerkezetet. Várhatóan kilenc telepített toronydaru dolgozik majd az építkezésen, és az új főépület pedig 42 700 négyzetméteres lesz”

– sorolta az adatokat Gyulay Zsolt.

„Önfenntartó, multifunkcionális rendezvényközpont jön majd létre, amely az év 365 napján rendelkezésre áll, ezzel is segítve a megtérülést. A közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőivel beszélgetve úgy gondolom, jó kezekben lesz a Hungaroring, nagyon várjuk, hogy elkezdődhessen a fejlesztés második üteme”

– jelentette ki az elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy 9000 ember dolgozik majd a 120 hektáros mogyoródi pálya területén.

„…ha jól viselkednek…”

A Magyar Nagydíjnak 2032-ig van szerződése a Forma-1-gyel, de amint azt Gyulay közölte, „ha jól viselkednek”, a futam jövője 2037-ig biztosított. Az esetleges gyorsaságimotoros világbajnoki futam rendezéséről azt mondta: a pálya a Forma-1-re lett tervezve, és ez most is „mindent felülír”, de kaptak arra vonatkozó felkérést, hogy vizsgálják felül, át lehet-e úgy alakítani a terveket, hogy a mogyoródi aszfaltcsík alkalmas legyen MotoGP futam rendezésére is.

„Év végéig meg fogjuk vizsgálni ennek a lehetőségét is”

– jelezte Gyulay, aki szerint ugyanakkor van pár, nehezen áthidalható nehézség: például a depó támfalát át kellene tervezni, hogy nagyobb bukóteret tudjanak kialakítani, illetve

„a 14-es kanyarnál egy fél hegyet el kellene bontani”.

A jövő évi Forma-1-es Magyar Nagydíjat július 19-én rendezik.

Szerző